Gå til innhold

Hvorfor er det så møkkavanskelig!

Anbefalte innlegg

Gjest sint-som-fy

Jeg gir opp hele nyttårsforsettet mitt!!

Det er bare dønn umulig å gå ned i vekt.Klarer meg fint en dag eller to og så spiser jeg opp alle kaloriene jeg har spart og mere til!

nei nå gir jeg opp,skal spise sjokolade og knekkebrød om hverandre,trene litt og leve med de 20 kiloene jeg trodde jeg skulle bli kvitt!

Fortsetter under...

"nei nå gir jeg opp,skal spise sjokolade og knekkebrød om hverandre,trene litt og leve med de 20 kiloene jeg trodde jeg skulle bli kvitt!"

Det høres ut som det meste fornuftige! Så lenge man trives med seg selv så har man det viktigste.

Men dersom du vil lykkes så er det bare å trene mer, men ikke benytte deg av noe fanatisk kosthold. Ja, kostholdet er svært viktig, men man må leve også.

Cluet er å finne en mellomting. En "normal" livsstil i forhold til mat, og noen treningsøkter per uke, og så tar du tiden til hjelp.

Vidunderkurer som skal få deg ned 20 kg på 1 mnd fungerer uansett ikke.

Gjest sint-som-fy

"nei nå gir jeg opp,skal spise sjokolade og knekkebrød om hverandre,trene litt og leve med de 20 kiloene jeg trodde jeg skulle bli kvitt!"

Det høres ut som det meste fornuftige! Så lenge man trives med seg selv så har man det viktigste.

Men dersom du vil lykkes så er det bare å trene mer, men ikke benytte deg av noe fanatisk kosthold. Ja, kostholdet er svært viktig, men man må leve også.

Cluet er å finne en mellomting. En "normal" livsstil i forhold til mat, og noen treningsøkter per uke, og så tar du tiden til hjelp.

Vidunderkurer som skal få deg ned 20 kg på 1 mnd fungerer uansett ikke.

Takk for gode tips,tror jeg er litt mindre sinna nå..

Jeg innser jo hvor megateit det er å tro at jeg skal klare å gå ned ørten kilo på kort tid..

Har du et treningsprogram du vil anbefale for maksimal fettforbrenning?

Har en veldig stillesittende jobb så jeg må bevege meg litt hver dag tror jeg!

Jeg innser jo hvor megateit det er å tro at jeg skal klare å gå ned ørten kilo på kort tid..

Noen veldig enkle og raske råd:

1. Spis lite og ofte. Helst sunn mat (men ingen grunn til å få angst da man ikke kan overdrive her hvis man vil trives), sånn ca hver 3 time. Dette for å holde forbreninnga oppe. Vanlig norsk er vel frokost klokken 7 på morgenen, lunsj klokken 12, middag klokken 17 og ett eller annet til kvelds klokken 21. Dette er ikke bra! Uansett om de måltidene man spiser er sunne.

2. Tren noe du liker og synes er morsomt! Det skal ikke være et tiltak.

3. Ikke tren på full mage. Helst bør du vente ca to timer etter måltid. Husk at de første 30-45 minuttene du trener så vil kroppen ta fra energilagene, og du vil ikke miste noe fett.

4. Hvis du har muligheten til det så tren på morgenen, før frokost. Ikke en hard økt, men en halvtime på ergometersykkel (eller lignende, gjerne en rask gå tur, men dette passer vel best om sommeren) om du har muligheten til det. Dette fordi du da vil brenne direkte av fettlagrene dine, rett og slett fordi du ikke har spist, og energinivået er på bunn.

5. Husk at ting tar tid. Ikke stress om du ikke ser noen framgang etter noen uker.

6. Hvis du trener vekter så kan du gå opp i vekt selv om du mister fett. Dette fordi muskler veier mer enn fett, men frykt ikke; dette er bra! Jo mer muskler du har, jo lettere vil du også brenne fett, og er du hun-kjønn så vil du aldri bli noen "muskelbunt" uansett hvor hardt du trener.

7. Dette er en livsstil, og det er det du må hige etter: En sunnere livsstil generelt.

Følger du dette så vil du være langt bedre form til sommeren enn hva du er i nå (uten at jeg vet så mye om deg nå).

Gjest Du kan klare det!

Jeg vet ikke hvor du bor, men selv begynte jeg på Friskis og Svettis i sommer. Det er gøy! Det er flere nivåer (jeg går på Basis), du trenger ikke binde deg til en fast treningstid men komme de dagene det passer deg, og der er tykke og tynne mennesker om hverandre. Det går an å ta en enkelttime for å se om du liker det.

I begynnelsen var det litt tiltak å gå dit, men etter to måneder fikk jeg virkelig treningsGLEDE og ser fram til å gå dit, drar nå minst to ganger i uken.

Samtidig reduserte jeg LITT på brus og sjokolade, og økte LITT med frukt og rå gulrøtter.

Jeg har hittil gått ned 8 kilo på 4-5 mnd.

Det kan du klare også!!

Forresten vil jeg si deg, at bare det å ta seg en raske spasertur hver dag (du trenger ikke jogge, bare gå) - begynn med ti minutter, og øk etterhvert til en halv time.

Mange sier at det er god nok mosjon bare det. Det viktigste er å bevege seg.

.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...