Gå til innhold

Alvorleg fobiangst, alternativ??

Anbefalte innlegg

martine1365379969

Ok, dette hoeyres sikkert dumt ut.. men eg er livredd for slanger.. larer ikkje sjaa bilete av dei eller noko.. ikkje eingong jukseslanger.. det verste med edtte er at eg har mareritt om slanger om natta.. skikkelig ekkle droeymer. Er det noko som gaar ann aa gjera? Har slitt med dette i alle aar. Er naa lei.. sliter nok psykisk ellers, og strever for aa bli frisk.. men dette blir liksom altfor teit aa ta opp med psykologen i tillegg til alt edt andre... please, hjelp meg.. nokon???.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89054-alvorleg-fobiangst-alternativ/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Heisann!

Beste måte å komme over en fobi på, er gradvis eksponering for det du er redd for. Begynn i det små med å se på bilder av slanger til du føler deg komfortabel med det, og trapp opp eksponeringen i små skritt.

Å være redd for slanger er slettes ikke uvanlig! Tror ikke psykologen din vil synes det er teit i alle fall; h*n har sikkert vært borti slikt før! Det er jobben h*ns!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...