Gjest kjæreste Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hei, jeg er en gutt på 21 år, og kjæresten min er sterkt plaget av angst. Mest av alt for å være akutt syk. Hun innehar enormt mye kunnskap om sykdommer og symptomer, noe som igjen fører til at hun stadig får nye ting å være redd for. I det siste har hun bare blitt værre, og jeg tror det kommer av at hun faktisk har blitt syk (mye tyder på at hun har fått migrene). Den siste uken har bestått av uregelmessig søvn, angstanfall, og selvmordstanker som går på tværs av dødsangsten. I helga forværret det seg ytterligere, og jeg har nå blitt redd for å la henne være alene i huset med medisiner etc., og har derfor tatt ut sykemelding. Men jeg føler ikke at det kommer noen vei ved at jeg bare er hjemme hos henne og er trygghet og støtte. Jeg har snakket med henne, og vi har diskutert hvorvidt hun bør prøve å ordne seg eventuelle medikamenter for angsten sin, noe hun ikke tidligere har turt å spørre om. Hun går for tiden kun til psykomotorisk fysioterapeut, og hevder selv at fastlegen hennes ikke viser noen forståelse ovenfor problemene i det hele tatt. Det jeg lurer på er hvem jeg eventuelt bør snakke med for at hun skal få den hjelpen hun trenger, og om det er noen instans jeg kan henvende meg til for å få råd og hjelp når ting er som værst, da jeg b egynner å bli vannvittig sliten selv også. Føler og vet at hun trenger hjelp, men strekker ikke til selv på noen måte. Håper på snarlig svar. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89205-jeg-trenger-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Bare et lite innspill vedr psykomotorisk fysioterapi. Dette er en behandlingsform som kan løse opp for ting som har ligget 'innesperret' i kroppen. Hvis en sliter med angst eller andre psykiske plager så er det ofte anbefalt å gå til psykolog ved siden av for å ta eventuelle uventede reaksjoner som kan komme. Selv så var jeg til utredning for psykomotorisk. Jeg var i psykisk ubalanse den gangen, og det ble da bestemt at vi skulle prøve. Hvis behandlingen gjorde meg dårligere psykisk så måtte jeg slutte, og prøve på nytt når jeg var mer stabil. Dette selv om jeg allerede gikk hos psykolog. Nå gikk det bra for meg da, men det kan jo hende, hvis forverringen har kommet etter at behandling hos fysio startet, at det har ført til forbigående forverring hos kjæresten din. Siden du er sykmeldt, så kan du kanskje prøve å få råd av din lege om hvor du kan henvende deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89205-jeg-trenger-r%C3%A5d/#findComment-488589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Bare et lite innspill vedr psykomotorisk fysioterapi. Dette er en behandlingsform som kan løse opp for ting som har ligget 'innesperret' i kroppen. Hvis en sliter med angst eller andre psykiske plager så er det ofte anbefalt å gå til psykolog ved siden av for å ta eventuelle uventede reaksjoner som kan komme. Selv så var jeg til utredning for psykomotorisk. Jeg var i psykisk ubalanse den gangen, og det ble da bestemt at vi skulle prøve. Hvis behandlingen gjorde meg dårligere psykisk så måtte jeg slutte, og prøve på nytt når jeg var mer stabil. Dette selv om jeg allerede gikk hos psykolog. Nå gikk det bra for meg da, men det kan jo hende, hvis forverringen har kommet etter at behandling hos fysio startet, at det har ført til forbigående forverring hos kjæresten din. Siden du er sykmeldt, så kan du kanskje prøve å få råd av din lege om hvor du kan henvende deg. Et tillegg: Faktisk så kjenner jeg en dame som sliter med kraftig angst etter overfallsproblematikk. Hun kunne ikke engang gå til vanlig fysioterapi. Massasjen utløste kraftige angstanfall hos henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89205-jeg-trenger-r%C3%A5d/#findComment-488592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.