Gå til innhold

Jeg er så ensom

Gjest ensom og alene for tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp flyttet for meg selv i en annen by enn den jeg vokste opp i (er 18 år).

Jeg kjenner ingen mennesker her og vet heller ikke hvordan jeg skal bli kjent med noen. På jobben er det bare gamle folk som er over 20 år eldre enn meg.

Det eneste jeg gleder meg til er når jeg reiser hjem til familien på besøk eller når jeg drar til kjæresten min (som bor i utlandet) eller når han kommer til meg.

Mine gamle venner fra videregående har på en måte sluttet å holde kontakten med meg, også når jeg er "hjemme" på besøk, og når jeg tar kontakt virker det som om de trekker seg unna.

Jeg er for sjenert til å gå på byen alene og jeg har ikke råd til å melde meg på kurs e.l. for å bli kjent med nye mennesker.

Jeg er så trist og aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg orker ikke mer helg etter helg alene i leiligheten.

Fortsetter under...

Skrevet

Hva med å melde deg inn i idrettslag eller kor? Det pleier å være fine treffsteder om man føler seg helt alene på nytt sted.

Ofte finnes det kulturarrangementer som er helt gratis f.eks. i regi av biblioteket/ kommunens kulturavdeling e.l. I alle fall kan biblioteket være et godt utgangspunkt til å finne ut hva som "skjer" på ditt lokale sted.

Gi nå ihvertfall ikke opp med det første, om du ikke ønsker å flytte tilbake til ditt hjemsted igjen, da?

Hilsen fra

Skrevet

Ikke sitt inne og vær ensom og alene for da blir det bare værre. Det beste er faktisk å fylle opp med aktiviteter slik at du både glemmer å være ensom og sjenert. Gjør noenting ikke alt koster så mye. Du kan f.eks melde deg inn i Røde kors det tror jeg ikke koster noe. De som er med i hjelpekorpset der er mye ute i friluft, og det høres sosialt ut etc. Eller hvis du mangler penger kan du kanskje ta deg en ekstrajobb sammen med andre unge, så blir du kjent med folk der?! Hvis du bor i en by slik det høres ut som er det gode muligheter for det. Du kan også forsøke å flytte til et kollektiv. Det er ofte sosialt og kanskje til og med rimeligere.

Lykke til!

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Sitt på biblioteket og les og kos deg. Det er gratis. Mange hyggelige mennesker der også. Hvis du smiler til folk, så ser du fort hvem som er interessert i å prate. Selv om du ikke blir nærmere kjent, blir en i godt humør av å prate med fremmede folk også!

Bare en tanke: Siden kollegene er 20 år og mer eldre enn deg. Hvis en av dem er 'til å snakke med' så betro deg. De har vel unger på din alder. Kanskje de kan hjelpe deg å blir kjent i denne nye byen.

Treningssenter er bra treffsteder. Men det har du vel ikke råd til?

Gå og rusle gatelangs eller i butikker er bedre enn å sitte hjemme. En kopp kaffe uten noe ved siden av har du kanskje råd til av og til? PÅ kafe kan du treffe likesinnede.

Lykke til!

Gjest mislykket
Skrevet

Hei!

Først av alt: du er ikke alene om dette. Så det er ikke deg det er noe galt med.

Forslag: om det er noe du interesserer deg for, ta kontakt med en lokal forening med likesinnede (det kan være alt fra trening til å danse tango).

Lykke til -- og husk at du ikke har noe å tape på å bite i deg sjenansen og ta initiativ overfor nye og (forhåpentligvis) spennende mennesker.

Vennlig hilsen

Gjest mislykket
Skrevet

Sitt på biblioteket og les og kos deg. Det er gratis. Mange hyggelige mennesker der også. Hvis du smiler til folk, så ser du fort hvem som er interessert i å prate. Selv om du ikke blir nærmere kjent, blir en i godt humør av å prate med fremmede folk også!

Bare en tanke: Siden kollegene er 20 år og mer eldre enn deg. Hvis en av dem er 'til å snakke med' så betro deg. De har vel unger på din alder. Kanskje de kan hjelpe deg å blir kjent i denne nye byen.

Treningssenter er bra treffsteder. Men det har du vel ikke råd til?

Gå og rusle gatelangs eller i butikker er bedre enn å sitte hjemme. En kopp kaffe uten noe ved siden av har du kanskje råd til av og til? PÅ kafe kan du treffe likesinnede.

Lykke til!

...enig!

:)

Vennlig hilsen

Annonse

Skrevet

Ikke sitt inne og vær ensom og alene for da blir det bare værre. Det beste er faktisk å fylle opp med aktiviteter slik at du både glemmer å være ensom og sjenert. Gjør noenting ikke alt koster så mye. Du kan f.eks melde deg inn i Røde kors det tror jeg ikke koster noe. De som er med i hjelpekorpset der er mye ute i friluft, og det høres sosialt ut etc. Eller hvis du mangler penger kan du kanskje ta deg en ekstrajobb sammen med andre unge, så blir du kjent med folk der?! Hvis du bor i en by slik det høres ut som er det gode muligheter for det. Du kan også forsøke å flytte til et kollektiv. Det er ofte sosialt og kanskje til og med rimeligere.

Lykke til!

Det koster 200 kroner i året for å være medlem i Røde Kors. I tillegg bør man ha en uniform som koster rundt 600 kroner, men det er slikt som det går an å ønske seg i bursdagsgave...

Man treffer masse trivelige folk i Røde Kors, det er MYE sosialt, hytteturer, skiturer, kanoturer, frivillige vakter...

Om du bor i nærheten av Lillestrøm - du som er ensom og alene - så slipper du alt av kursutgifter om du blir medlem der. Alt blir dekket. I andre lokallag må man ofte betale litt selv...

Det var i alle fall den måten jeg ble kjent med folk på da jeg bodde i Lillestrøm, og jeg anbefaler den gjerne videre.

Skrevet

Hva med å melde deg inn i idrettslag eller kor? Det pleier å være fine treffsteder om man føler seg helt alene på nytt sted.

Ofte finnes det kulturarrangementer som er helt gratis f.eks. i regi av biblioteket/ kommunens kulturavdeling e.l. I alle fall kan biblioteket være et godt utgangspunkt til å finne ut hva som "skjer" på ditt lokale sted.

Gi nå ihvertfall ikke opp med det første, om du ikke ønsker å flytte tilbake til ditt hjemsted igjen, da?

Hilsen fra

Hei på deg!

Uff, dette hørtes ikke koselig ut, nei. Ville bare si at om du bor i Østfold, så vil jeg gjerne ta en kaffe med deg en dag. (-:

Tenker på deg!

Varme klemmer fra

Skrevet

Hei på deg!

Uff, dette hørtes ikke koselig ut, nei. Ville bare si at om du bor i Østfold, så vil jeg gjerne ta en kaffe med deg en dag. (-:

Tenker på deg!

Varme klemmer fra

Jeg kommer faktisk fra Østfold. Bor i Oslo, men er i Østfold en hel del...

Skrevet

Meld deg inn i Røde Kors i Oslo! Folka der er KJEMPEflotte, og det er veldig mye spennende å være med på... Spektrum, store arrangementer, fotballkamper... (har du noen gang stått på indre bane under en kamp og følt "bølgebruset"?), Holmenkollen... You name it...

Anbefales virkelig!!! De har lokale både på Grønland (eller var det Grünerløkka) og i Holmenkollen...

www.akhrkh.no

Skrevet

Bra måte å få nye venner er å flytte inn i et sosialt bofellesskap :)

...også godt mulig å få venner via internett!

Skrevet

Så fint!

Da er det bare til å avtale en kaffe en dag da! (-:

Det passer for meg stort sett hele tiden, så bestem tid og sted du. Selv bor jeg i Sarpsborg.

Klemmer fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...