Gå til innhold

førstesida i Dagbladet i dag...

Anbefalte innlegg

Gjest send de ut med første fly!

Jeg leser med avsky i Dagbladet i dag om politietterforskere som lever i frykt med drapstrusler hengende over seg, fremsatt av pakistanske gjengkriminelle og andre utenlandske torpedoringer. Jeg blir kvalm!!! Og saftig forbanna!!! Hva gjør disse utenlandske gangsterne i Norge egentlig? Hvorfor ikke sende de rett ut av landet? Ultrakriminelle gjenger med utenlandsk bakgrunn terroriserer og skaper frykt, hvorfor får de bli i Norge? Fordi ingen tørr å sende de ut?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89229-f%C3%B8rstesida-i-dagbladet-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har de norsk statsborgerskap kan man ikke bare sette de på første fly ut av landet.

Men hvorfor blir de ikke fratatt norsk statsborgerskap når de er så innbarka kriminelle at de truer og sprer frykt og gud-vet-hva??? Skal virkelig disse utenlandske gjengene få ture fritt frem og regjere, du kan jo se hva som har skjedd med Oslo de siste årene... Rene mafiatilstandene jo...

Gjest papirtiger

Men hvorfor blir de ikke fratatt norsk statsborgerskap når de er så innbarka kriminelle at de truer og sprer frykt og gud-vet-hva??? Skal virkelig disse utenlandske gjengene få ture fritt frem og regjere, du kan jo se hva som har skjedd med Oslo de siste årene... Rene mafiatilstandene jo...

Spørsmål 1; skal man ha spesielle regler for innvandrerer? Deres barn også?

Spørsmål 2; hvor skal man sende de?

Spørsmål 3; Du vet hva rettsstat er?

Uten papirer kan man ikke sende dem noe sted. Flertallet av dem kommer til Norge uten pass eller noe annet som kan identifisere dem, og lyver som ravner for å få opphold.

Det er lite man kan gjøre med det.

Når man derimot vet hvilket land de kommer fra, så bør man selvsagt sende dem på hue og ræva ut av landet, men man kan ikke sende ut jævlene dersom de har blitt norske statsborgere.

Derfor bør det etter min mening bli langt vanskeligere å bli norsk statsborger. Denne bermen som kommer hit og forsøpler landet vårt er trossalt ingen tjent med.

Annonse

Men man vet jo ofte hvor de kommer fra, i dagbladet i dag står det jo "det pakistanske miljøet", da kommer de jo fra Pakistan da... Og man hører og leser ofte om hvordan kriminelle grupper/gjenger fra Pakistan, det tidl Jugoslavia, osv regjerer... Frustrerende... Det er de utenlandske gjengene som styrer Oslo, nordmenn er blit underkuet utlendinger. For øvrig er jeg helt enig med SDD, det burde vært langt vanskeligere å få norsk statsborgerskap.

Spørsmål 1; skal man ha spesielle regler for innvandrerer? Deres barn også?

Spørsmål 2; hvor skal man sende de?

Spørsmål 3; Du vet hva rettsstat er?

1: Ja, jeg synes det skal være spesielle regler for innvandere. Skal de være i Norge, så skal de jammen oppføre seg også!

Den norske staten burde gjort mere for å integrere dem bedre, slik at de lærte språket godt og fikk jobb lettere. Da den ungarske innvandringa til Norge pågikk på slutten av 1950-tallet, var ikke dette noe problem i det hele tatt. Min tidligere nabo er fra Ungarn, og kom til Norge i 1958. Hun gled RETT inn i miljøet, og stortrivdes fra første stund. Kjempetrivelig dame! Hun mener bestemt at det er integreringsproblemet som gjør at volden bare øker i Oslo nå. Det blir minoritetsgjenger, noe som ikke var tilfelle tidligere.

Men... det bør være regel nummer EN at de som kommer hit skal oppføre seg skikkelig og følge norsk lov! Oversett loven til språket deres, om ikke annet, så de vet hva de har å forholde seg til.

2: Hvor man skal sende dem om de blir kastet ut av landet? Tilbake til opprinnelseslandet sitt. På et eller annet vis må det da være mulig å finne ut hvor de kommer fra...

3: Rettsstat... vet ikke egentlig hva det betyr, men det har sikkert noe med menneskerettighetene å gjøre. Likevel - om en person er truet i sitt eget hjemland av ulike årsaker, har han da noen rett til å komme hit og true andre?! Da har han ingenting her å gjøre, spør du meg.

For all del - jeg kjenner mange som er innvandrere, og de aller fleste er ordentlige og reale folk, selv om de har psykiske sår etter opplevelser i hjemlandet.

Hvor skal de sendes hvis de kommer til Norge uten identifikasjonspapirer eller annet som forteller hvilket land de kommer fra - og de selv lyver?

Til Bjørnøya.... MMMUUAHAHAHAHA da tenker jeg nok identitetspapirene kommer på bordet fortere enn svint ja... *evil*

Gjest Surrealis

Hva hvis du er født i Norge, har pakistanske foreldre, og kommer til å gjøre en kriminell handling. Skal du da sendes ut av landet? Hvor?

Vennlig hilsen

Gjest Surrealis

1: Ja, jeg synes det skal være spesielle regler for innvandere. Skal de være i Norge, så skal de jammen oppføre seg også!

Den norske staten burde gjort mere for å integrere dem bedre, slik at de lærte språket godt og fikk jobb lettere. Da den ungarske innvandringa til Norge pågikk på slutten av 1950-tallet, var ikke dette noe problem i det hele tatt. Min tidligere nabo er fra Ungarn, og kom til Norge i 1958. Hun gled RETT inn i miljøet, og stortrivdes fra første stund. Kjempetrivelig dame! Hun mener bestemt at det er integreringsproblemet som gjør at volden bare øker i Oslo nå. Det blir minoritetsgjenger, noe som ikke var tilfelle tidligere.

Men... det bør være regel nummer EN at de som kommer hit skal oppføre seg skikkelig og følge norsk lov! Oversett loven til språket deres, om ikke annet, så de vet hva de har å forholde seg til.

2: Hvor man skal sende dem om de blir kastet ut av landet? Tilbake til opprinnelseslandet sitt. På et eller annet vis må det da være mulig å finne ut hvor de kommer fra...

3: Rettsstat... vet ikke egentlig hva det betyr, men det har sikkert noe med menneskerettighetene å gjøre. Likevel - om en person er truet i sitt eget hjemland av ulike årsaker, har han da noen rett til å komme hit og true andre?! Da har han ingenting her å gjøre, spør du meg.

For all del - jeg kjenner mange som er innvandrere, og de aller fleste er ordentlige og reale folk, selv om de har psykiske sår etter opplevelser i hjemlandet.

Du sier mye fornuftig, Line.

Jeg er forøvrig litt uenig i at man skal ha en konsekvent holdning til kriminelle innvandrere i Norge (ved å ville kaste dem ut). Likevel nyanserer du en del ting som er viktig, særlig integreringspolitikken. Et annet viktig faktum er at mange lider av traumer av skjellig slag. Dette kombinert med svært mange situasjoner med urettmessig forskjellsbehandling (ofte i retning av skjult rasisme) på grunn av hudfarge og forutgitt etnisitet, kan føre til litt mer ekstreme reaksjoner enn hva normalt er.

På den andre siden er jeg ganske sikker på at svært mange innvandrere fra fattige land - som ikke er truet av krig eller farer på noen måte - ønsker å komme til Norge og andre rike land for å sko seg selv på den "lettvinte" måten (kriminalitet). Disse bør avsløres og sendes på haug ut av landet med ræva først.

Til slutt vil jeg nevne at jeg kjenner ganske mange innvandrere fra mange ulike land og etnisiteter. Alle disse som jeg kjenner er hyggelige og ressurssterke personer - og det er alt fra en vaskehjelp fra Etiopia til en kirurg fra Pakistan.

Mvh

Uten papirer kan man ikke sende dem noe sted. Flertallet av dem kommer til Norge uten pass eller noe annet som kan identifisere dem, og lyver som ravner for å få opphold.

Det er lite man kan gjøre med det.

Når man derimot vet hvilket land de kommer fra, så bør man selvsagt sende dem på hue og ræva ut av landet, men man kan ikke sende ut jævlene dersom de har blitt norske statsborgere.

Derfor bør det etter min mening bli langt vanskeligere å bli norsk statsborger. Denne bermen som kommer hit og forsøpler landet vårt er trossalt ingen tjent med.

......mulig de er blitt norske statsborgere fordi foreldrene deres er.....er det for enkelt også? .-)

Annonse

......mulig de er blitt norske statsborgere fordi foreldrene deres er.....er det for enkelt også? .-)

Nei, det er ikke for enkelt, men foreldrene burde ikke bli norske statsborgere bare fordi de har vært i landet her i 5 år.

Det bør stilles krav til dem, både i forhold til språket vårt og plettfri vandel.

For øvrig kommer det tjukt av mennesker til landet her hver dag, mange fra østeuropa, og det er de som er det virkelig problemet.

Disse har ikke foreldre i landet med norsk statsborgerskap, og det er fint lite man kan gjøre med de som har bodd her i 30 år og som har fått barn som har blitt kriminelle.

Men de man kan gjøre noe med bør man gjøre noe med, og sende dem på hue og ræva ut.

Nei, det er ikke for enkelt, men foreldrene burde ikke bli norske statsborgere bare fordi de har vært i landet her i 5 år.

Det bør stilles krav til dem, både i forhold til språket vårt og plettfri vandel.

For øvrig kommer det tjukt av mennesker til landet her hver dag, mange fra østeuropa, og det er de som er det virkelig problemet.

Disse har ikke foreldre i landet med norsk statsborgerskap, og det er fint lite man kan gjøre med de som har bodd her i 30 år og som har fått barn som har blitt kriminelle.

Men de man kan gjøre noe med bør man gjøre noe med, og sende dem på hue og ræva ut.

Det er jeg enig med deg i! :)

på Europris her jeg bor har de tatt fatt i problemet på en flott måte, synes jeg!

der har det satt opp plakater rett ved inngangen der det står at "butikktyveri vil bli anmeldt+alle varene er tyverimerket" - på arabisk!!!! så står det på norsk med liten skrift nede i et hjørne.

jeg holdt på å le meg ihjel da jeg så det, for en glimrende ide!!!!

Gjest undertegnet i dag

Men man vet jo ofte hvor de kommer fra, i dagbladet i dag står det jo "det pakistanske miljøet", da kommer de jo fra Pakistan da... Og man hører og leser ofte om hvordan kriminelle grupper/gjenger fra Pakistan, det tidl Jugoslavia, osv regjerer... Frustrerende... Det er de utenlandske gjengene som styrer Oslo, nordmenn er blit underkuet utlendinger. For øvrig er jeg helt enig med SDD, det burde vært langt vanskeligere å få norsk statsborgerskap.

Mange i det pakistanske miljøet har aldri satt sin fot i Pakistan. Som andre her prøver å banke inn, så er de født i Norge og er andre generasjon. De er barn av norske statsborgere, og er derfor norske statsborgere selv. Å tilhøre det pakistanske miljøet betyr ikke annet i Norge enn at du er av pakistansk opprinnelse. Er det da noe mer du ikke forstår? ;-)

Gjest ChiengMai

Det er ikke mye jeg er enig med Carl I. Hagen om, men hans tankegang om at vi skal stille krav til språk og at innvandrere har forståelse for våre lover og regler før de får bli norske statsborgere er jeg helt enig i.

Det er ikke mye jeg er enig med Carl I. Hagen om, men hans tankegang om at vi skal stille krav til språk og at innvandrere har forståelse for våre lover og regler før de får bli norske statsborgere er jeg helt enig i.

Apropos språk så la jeg blant annet merke til at denne Krekar-jævelen som kommer på Tabloid om 7 minutter, åpenbart ikke kunne et ord norsk. Det er relativt sterkt for en fyr som kom til Norge i 95 (om jeg ikke tar helt feil).

Det er ikke rart man ikke klarer og integreres når man ikke kan gjøre seg forstått.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...