Gjest giftespent Skrevet 13. januar 2003 Skrevet 13. januar 2003 Har hørt noe om at man må betale ut særkullsbarn på noen måte hvis man gifter seg og har felles barn? Noen som vet noe om hvordan dette foregår? Er det ikke bare å gifte seg da? 0 Siter
Gjest sine Skrevet 14. januar 2003 Skrevet 14. januar 2003 Jeg er særkullsbarn, og de nye giftemålene til mine foreldre har gått utmerket, de.. Men..Når pappa dør, må hans kone betale ut meg. Pappa har to barn i sitt nye ekteskap, så jeg vil da arve en tredjedel av halvparten. Av alt, hus, biler, innbo osv. Det vil si at kona må sikkert ta opp lån for å få det til. Særkullsbarnet kan si fra seg å få arven utbetalt med det samme, og heller vente til også kona dør, men det har ikke jeg tenkt til.. Når det gjelder mamma, så bor jo hun og stefar (de har vært gift nå i 25 år) i mitt/vårt barndomshjem. Hvis mamma dør først, kommer jeg ikke til å kreve arven utbetalt. Men vente, også fordi deres barn sammen, er mye mer mine søsken (synes jeg) enn pappas nye barn. Jeg kan 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.