Gå til innhold

Nyforelsket, men ulykkelig

Anbefalte innlegg

Gjest litt trist i dag

Jeg har fått den mest fantastiske kjæreste, og han vet ikke hva godt han kan gjøre for meg.

Problemet er at jeg har en dårlig erfaring fra før, en som dumpet meg med den absoluttet taushet helt uten forvarsler. Jeg er livredd for at det skal skje igjen, og tolker alle mulige signaler i den retning (selv om jeg vet 100% sikkert at han vil ha meg og at han aldri kunne finne på å gjøre meg så vondt (så høye tanker hadde jeg aldri om eksen)).

Hjelp meg! Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt disse tåpelige tankene og nyte kjæresten fullt ut, som ikke minst han fortjener.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89292-nyforelsket-men-ulykkelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

sjå på forskjellene mellom din eks og din noværende kjæreste. sjå på din noværende kjærestes egenskaper, og vit at han ikkje er som eksen din, han er eit heilt anna menneske.

kommuniser. fortell kva du tenker og føler, og la han forstå at du setter pris på å få det samme tilbake.

trygghetsfølelse kan økes på så mange måter, men eg trur at særlig jevn kommunikasjon om korleis man egentlig har det er viktig. hvis du veit åssen kjæresten din har det -egentlig-, skal det mykje til for at slike ting kan komme som lyn fra klar himmel. men det fordrer gjensidighet, at du også forteller han korleis du -egentlig- har det.

veit han f.eks om korleis du har det no, kjenner han til utrygghetsfølelsen din og bakgrunnene for den?

:)

Gjest litt trist i dag

sjå på forskjellene mellom din eks og din noværende kjæreste. sjå på din noværende kjærestes egenskaper, og vit at han ikkje er som eksen din, han er eit heilt anna menneske.

kommuniser. fortell kva du tenker og føler, og la han forstå at du setter pris på å få det samme tilbake.

trygghetsfølelse kan økes på så mange måter, men eg trur at særlig jevn kommunikasjon om korleis man egentlig har det er viktig. hvis du veit åssen kjæresten din har det -egentlig-, skal det mykje til for at slike ting kan komme som lyn fra klar himmel. men det fordrer gjensidighet, at du også forteller han korleis du -egentlig- har det.

veit han f.eks om korleis du har det no, kjenner han til utrygghetsfølelsen din og bakgrunnene for den?

:)

Takk for svaret ditt! Det hjalp i alle fall litt!

"sjå på forskjellene mellom din eks og din noværende kjæreste. sjå på din noværende kjærestes egenskaper, og vit at han ikkje er som eksen din, han er eit heilt anna menneske."

ja det har du rett i!!!:-)

"veit han f.eks om korleis du har det no, kjenner han til utrygghetsfølelsen din og bakgrunnene for den?"

Nei, jeg er redd han vil tro jeg er et nervevrak hvis han får vite det, at jeg er paranoid eller noe..

Takk for svaret ditt! Det hjalp i alle fall litt!

"sjå på forskjellene mellom din eks og din noværende kjæreste. sjå på din noværende kjærestes egenskaper, og vit at han ikkje er som eksen din, han er eit heilt anna menneske."

ja det har du rett i!!!:-)

"veit han f.eks om korleis du har det no, kjenner han til utrygghetsfølelsen din og bakgrunnene for den?"

Nei, jeg er redd han vil tro jeg er et nervevrak hvis han får vite det, at jeg er paranoid eller noe..

"Nei, jeg er redd han vil tro jeg er et nervevrak hvis han får vite det, at jeg er paranoid eller noe.."

ville du tenkt det om han, dersom han fortalte noko tilsvarende?

det viktige er jo dessuten at det er ein bakgrunn for følelsene dine, nemlig bruddet med din eks. og du veit jo sjølv at følelsene er irrasjonelle. men følelsene er likevel -dine-, og derfor er dei viktige, også for kjæresten din.

eg seier ikkje at du SKAL eller MÅ fortelle han om det, men det ville være ein bra start på å utvikle den følelsesmessige kommunikasjonen mellom dåke - og dermed ein god utvikling for din trygghetsfølelse.

Gjest litt trist i dag

"Nei, jeg er redd han vil tro jeg er et nervevrak hvis han får vite det, at jeg er paranoid eller noe.."

ville du tenkt det om han, dersom han fortalte noko tilsvarende?

det viktige er jo dessuten at det er ein bakgrunn for følelsene dine, nemlig bruddet med din eks. og du veit jo sjølv at følelsene er irrasjonelle. men følelsene er likevel -dine-, og derfor er dei viktige, også for kjæresten din.

eg seier ikkje at du SKAL eller MÅ fortelle han om det, men det ville være ein bra start på å utvikle den følelsesmessige kommunikasjonen mellom dåke - og dermed ein god utvikling for din trygghetsfølelse.

Jo, du sier noe

Takk for hjelpen:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...