Gå til innhold

Paris - Dakar, og Ullevålseter!

Anbefalte innlegg

Er det noen andre her inne som følger med på dette?

På dagens etappe ble han nr. 2 - 8 sek. etter etappevinneren, enda han mistet over ett minutt på en ødelagt bensinkobling!

Pål Anders er i ferd med å gjøre en prestasjon på linje med Petter Solberg i WRC i fjor, og jeg synes det er kjempespennende å følge med!

Dette er en av verdens tøffeste idrettsarrangementer rent fysik og psykisk - og det er en nordmann som kjemper i teten. Morro!! ;.)

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89303-paris-dakar-og-ullev%C3%A5lseter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger litt med, som jeg gjør på all sport - men hadde ikke fått med meg dagens resultat. Det er vel hans beste plassering noensinne. Han kjører seg jo stadig opp i årets P-D, blir spennende å se hvor det ender.

Han er vel den eneste som ikke kjører for et 'fabrikklag' men klaerr seg alene.

Følger litt med, som jeg gjør på all sport - men hadde ikke fått med meg dagens resultat. Det er vel hans beste plassering noensinne. Han kjører seg jo stadig opp i årets P-D, blir spennende å se hvor det ender.

Han er vel den eneste som ikke kjører for et 'fabrikklag' men klaerr seg alene.

Han kjører for et privat-team (team farmer lips), sammen med den svenske føreren PG Lundmark - som forøvrig ligger på plassen forann Pål Anders sammenlagt.

Men i forhold til fabrikksførerne så har de vesentlig mindre ressurser og dårligere materiell enn hva fabrikksførerne har.

Så det er en utrolig innsats de har gjort så langt. Alle de andre førerne de konkurrerer med i teten er fabrikksførere - med tilhørende ressurser og materiell. Spesielt syklene er det en god del forskjell på. Men også når det gjelder ressurser for øvrig så er det stor forskjell.

Her er det i hvert fall helt klart at det er føreren som gjør en utrolig innsats, og det gode resultatet skyldes ene og alene hans innsats! (og selvfølgelig service-teamet som også gjør en super innsats med det materiell de har til rådighet!)

Mvh

Jeg følger meg via media, og er enig med deg! Dette er faen så store prestasjoner!

Skapningen under som sammenligner det med kretsmesterskap i langrenn må ha fint lite greie på sport.

Langrenn er trossalt en svært liten sport, og langrennsprestasjonene til nordmenn har ingen verdi utenom i en håndfull land. Det her derimot! Dette er store greier!

Mulig det.

Det er gøy at nordmenn gjør det bra. For meg rangerer de prestasjonene der på linje med kretsmestere i langrenn.

Og det sier vel alt om hva du vet om motorsport - og spesielt Paris-Dakar:-)

Blant annet så finnes vesentlig fler deltakerland med i et Paris_Dakar rally enn i et VM i langrenn.

Og fysisk så er det også adskillig tøffere enn f.eks 5 mila i VM. Skal man fysisk sammenlikne det med en annen international idrettsbegivenhet så må det bli Tour de France.

Mvh

Annonse

Mulig det.

Det er gøy at nordmenn gjør det bra. For meg rangerer de prestasjonene der på linje med kretsmestere i langrenn.

Du sier sikkert dette mens du har sansen for Langrenn, en sport som på verdensbasis har like mange fans som den årlig bjørnejakten i Alaska...

Man har ikke mye greie på sport om man ser på motorsport som en bagatell, mens man selv sitter i sofaen og skriker mens man ser på langrenn, en sport som er stor i sånn ca 3 land.

Gjest ZombieBob

Du sier sikkert dette mens du har sansen for Langrenn, en sport som på verdensbasis har like mange fans som den årlig bjørnejakten i Alaska...

Man har ikke mye greie på sport om man ser på motorsport som en bagatell, mens man selv sitter i sofaen og skriker mens man ser på langrenn, en sport som er stor i sånn ca 3 land.

Nei, jeg tenkte mer på innsatsen. Jeg tror det krever mer rent fysisk å bli kretsmester i langrenn...

Gjest ZombieBob

Jeg følger meg via media, og er enig med deg! Dette er faen så store prestasjoner!

Skapningen under som sammenligner det med kretsmesterskap i langrenn må ha fint lite greie på sport.

Langrenn er trossalt en svært liten sport, og langrennsprestasjonene til nordmenn har ingen verdi utenom i en håndfull land. Det her derimot! Dette er store greier!

"Langrenn er trossalt en svært liten sport, og langrennsprestasjonene til nordmenn har ingen verdi utenom i en håndfull land. "

Verdi for Norge? Ullevålseter konkurrerer jo ikke engang for Norge!

"Langrenn er trossalt en svært liten sport, og langrennsprestasjonene til nordmenn har ingen verdi utenom i en håndfull land. "

Verdi for Norge? Ullevålseter konkurrerer jo ikke engang for Norge!

Likevel er prestasjonen han til nå har vist, langt større enn hva noen nordmenn på planker, en sport knapt noen i verden bryr seg om, ei heller har hørt om, har prestert.

Gjest ZombieBob

Likevel er prestasjonen han til nå har vist, langt større enn hva noen nordmenn på planker, en sport knapt noen i verden bryr seg om, ei heller har hørt om, har prestert.

"Likevel er prestasjonen han til nå har vist, langt større enn hva noen nordmenn på planker, en sport knapt noen i verden bryr seg om, ei heller har hørt om, har prestert. "

Helt uenig, men det har du vel skjønt. Men uansett hvordan du vurderer langrenn opp mot det å sitte på en sykkel, så er det latterlig å hevde noe slikt før løpet er ferdig. For alt vi vet ryker mopeden i morgen og han er ute av dansen, og huskes ikke av noen annen enn nærmeste familie.

"Likevel er prestasjonen han til nå har vist, langt større enn hva noen nordmenn på planker, en sport knapt noen i verden bryr seg om, ei heller har hørt om, har prestert. "

Helt uenig, men det har du vel skjønt. Men uansett hvordan du vurderer langrenn opp mot det å sitte på en sykkel, så er det latterlig å hevde noe slikt før løpet er ferdig. For alt vi vet ryker mopeden i morgen og han er ute av dansen, og huskes ikke av noen annen enn nærmeste familie.

"Likevel er prestasjonen han til nå har vist"

Det var derfor jeg skrev dette. Han kan selvsagt ryke i morgen.

Det er bare merklig hvordan vi nordmenn omtrent er de enste i verden som sitter her og er stolte over våre ekstremt dyktige idrettsutøvere i en sport som så godt som hele verden regner på linje med elg jakt.

Gjest ZombieBob

Og det sier vel alt om hva du vet om motorsport - og spesielt Paris-Dakar:-)

Blant annet så finnes vesentlig fler deltakerland med i et Paris_Dakar rally enn i et VM i langrenn.

Og fysisk så er det også adskillig tøffere enn f.eks 5 mila i VM. Skal man fysisk sammenlikne det med en annen international idrettsbegivenhet så må det bli Tour de France.

Mvh

"Blant annet så finnes vesentlig fler deltakerland med i et Paris_Dakar rally enn i et VM i langrenn."

Det finnes ingen deltagerland i Paris-Dakar. Derimot har vi: GAULOISES - KTM, TELEFONICA REPSOL, PLANETE AVENTURE, FUN BIKE etc. ;-)

"Og fysisk så er det også adskillig tøffere enn f.eks 5 mila i VM."

Tullprat. Skal du bli norgesmester (for ikke å snakke om verdensmester) på 5 mil, må du investere hele livet til trening fra du er 10-12 år gammel of fram til den dagen når du som lykkelig 30åring mottar pokalen.

For å vinne Paris-Dakar kommer du veldig langt dersom du har en stinn lommebok!

Annonse

Gjest ZombieBob

"Likevel er prestasjonen han til nå har vist"

Det var derfor jeg skrev dette. Han kan selvsagt ryke i morgen.

Det er bare merklig hvordan vi nordmenn omtrent er de enste i verden som sitter her og er stolte over våre ekstremt dyktige idrettsutøvere i en sport som så godt som hele verden regner på linje med elg jakt.

"Det er bare merklig hvordan vi nordmenn omtrent er de enste i verden som sitter her og er stolte over våre ekstremt dyktige idrettsutøvere i en sport som så godt som hele verden regner på linje med elg jakt. "

Det er vås og det vet du! Her er et eksempel på hva INTERNASJONALE sportsjournalister mener:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=8665203

"Det er bare merklig hvordan vi nordmenn omtrent er de enste i verden som sitter her og er stolte over våre ekstremt dyktige idrettsutøvere i en sport som så godt som hele verden regner på linje med elg jakt. "

Det er vås og det vet du! Her er et eksempel på hva INTERNASJONALE sportsjournalister mener:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=8665203

Det er helt urelevant. De fleste rundt om i verden vet knapt hva langrenn er for noe.

Disse målingene er for øvrig, som du bør vite, basert på medaljer, her henholdsvis under OL hvor Bjørndalen vant mye.

Det gjør ikke sporten han representerer stor av den grunn, men det sier noe om at Bjørndalen vant jævla mange medaljer.

Gjest ZombieBob

Det er helt urelevant. De fleste rundt om i verden vet knapt hva langrenn er for noe.

Disse målingene er for øvrig, som du bør vite, basert på medaljer, her henholdsvis under OL hvor Bjørndalen vant mye.

Det gjør ikke sporten han representerer stor av den grunn, men det sier noe om at Bjørndalen vant jævla mange medaljer.

"Det er helt urelevant. De fleste rundt om i verden vet knapt hva langrenn er for noe."

Det kan knapt være MER relevant. Sportsjournalistene speiler sportsinteressen og sportsdekningen i verden.

"Det er helt urelevant. De fleste rundt om i verden vet knapt hva langrenn er for noe."

Det kan knapt være MER relevant. Sportsjournalistene speiler sportsinteressen og sportsdekningen i verden.

"Det kan knapt være MER relevant. Sportsjournalistene speiler sportsinteressen og sportsdekningen i verden."

Nei dette har ingenting med sportsinteresse å gjøre. Denne kåringen er på bakgrunn av prestasjoner, noe det ikke kommer som noen stor bombe at de som står bak kåringen måler i medaljer, altså vant Bjørdalen helt fortjent.

Gjest QuePasta

"Det kan knapt være MER relevant. Sportsjournalistene speiler sportsinteressen og sportsdekningen i verden."

Nei dette har ingenting med sportsinteresse å gjøre. Denne kåringen er på bakgrunn av prestasjoner, noe det ikke kommer som noen stor bombe at de som står bak kåringen måler i medaljer, altså vant Bjørdalen helt fortjent.

Tidligere skrev du dette:

Betyr det at du har ombestemt deg?

Gjest ZombieBob

Vel - hvis journalistene ikke vet om sporten, så dekker de det ikke heller.

Dette med at langrenn er så ukjent, er en mediemyte som brukes av alle som ønsker å "flagge" sin sport. Hver sommer hører vi f.eks. at Offshore Racing er en mye større sport enn... osv. Personlig har jeg mye større respekt for en kretsmester i langrenn enn pappagutter på mekanikertrimma motorer.

Tidligere skrev du dette:

Betyr det at du har ombestemt deg?

Nei jeg ombestemmer meg ikke, da jeg i motsetning til de som gjort denne kåringen legger mer enn medaljer i hva jeg kaller en god prestasjon.

Ikke misforstå meg. Bjørndalen er en fantastisk utover, men utover en håndfull land så har ikke engang folk hørt om fyren, og de har knapt hørt om skiskyting heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...