Gjest må ha den ferdig til i morgen! Skrevet 14. januar 2003 Skrevet 14. januar 2003 Har prøvd å gjøre det i en bolle som jeg setter over varm vann i en kaserolle, smeltet jo ikke!! Når jeg rørte ble det bare klumpete ..s n u f s Skal lage den til i morgen, kan noen hjelpe meg ? 0 Siter
carma Skrevet 14. januar 2003 Skrevet 14. januar 2003 Fyll kummen med glovarmt vann og sett en bolle (gjerne metall) nedi vannet. Da smelter det. Du kan gjøre det samme i kjele på plata også, men vær forsiktig med plastboller da. Bollen må være _nede_ i vannet. 0 Siter
Amiga Skrevet 14. januar 2003 Skrevet 14. januar 2003 Hvilken bolle bruker du da? Og hvor varmt er vannet? Det er lettest å smelte i stål. 0 Siter
punkyB Skrevet 14. januar 2003 Skrevet 14. januar 2003 Du må ha bollen nedi vannet. Ta gjerne bare vann i oppvaskkummen og sett bollen oppi der. 0 Siter
Tornerose Skrevet 14. januar 2003 Skrevet 14. januar 2003 Du har vann i en kasserolle som du setter på middels varme på komfyren. Over den setter du en stor glassbolle og har i hakket sjokolade. _Ikke_ rør for mye, da får du klumpete sjokolade. Jeg pleier å smelte sjokolade i microbølgeovn, det går fort og blir aldri klumpete. Da vi ikke hadde micro smeltet jeg den rett i en kasserolle på svak varme, orket ikke dille med vannbad, det gikk veldig bra det også. Ikke rør for tidlig, og rør minst mulig. 0 Siter
Mizar Skrevet 14. januar 2003 Skrevet 14. januar 2003 Bruk mikroen!! Det er enkelt og blir glimmrende resultat ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.