Gå til innhold

Hva har jeg egentlig krav på?

Anbefalte innlegg

Jeg har ganske nylig fått diagnosen forskjøvet søvnfase syndrom, og lurer på hva jeg har krav på.

Har fått resept på to medisiner jeg skal bruke hele livet, den ene er blå, men den andre er hvit (registreringsfritak eller noe sånt). Kan jeg søke om å få den på blå resept?

Jeg sover dårlig om natten, og legen min har anbefalt meg å ikke ha teppegulv. Nå har det seg sånn at jeg faktisk har akkurat det, og jeg har ikke råd til å bytte det ut. Kan jeg søke om støtte til å bytte ut gulvbelegg i leiligheten min?

Og kan jeg søke hjelpestønad?

Jeg har dårlig råd, og pga. sykdommen har jeg ikke overskudd til å ta meg jobb ved siden av studiene. Jeg skulle gjerne hatt vinduet oppe om natten, for det hjelper meg veldig, hvis jeg bare hadde hatt penger til strømregninga...

*sukk*

Noen som vet?

Takknemlig for svar :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89471-hva-har-jeg-egentlig-krav-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tviler sterkt på at du har krav på noe som helst fra trygdekontoret, men dersom du bunkrer opp med legeerklæringer kan du muligens få støtte fra sosialkontoret til strøm og gulv-skifte.

Men eksakt svar på en sånn diagnose tror jeg du må på trygdekontoret for å få svar på.

Jeg tviler sterkt på at du har krav på noe som helst fra trygdekontoret, men dersom du bunkrer opp med legeerklæringer kan du muligens få støtte fra sosialkontoret til strøm og gulv-skifte.

Men eksakt svar på en sånn diagnose tror jeg du må på trygdekontoret for å få svar på.

Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...