TRISTIAN Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 ..er to sider av samme sak. Mener jeg. Og begge deler befinner seg på denne levende, lett stemningsforvirrede planeten vi kaller jorden. Når man tenker etter , så er denne verden full av motsetninger: Vann. ild Kjærlighet Hat Glede og velbehag Sorg og smerte Overflod Savn og sult Fred Krig Godhet Ondskap Himmel Helvete Det er bare måten hver enkelt av oss takler livet, og balansen mellom godt og ondt i livet som avgjør hvorvidt vi er her eller der.... Grensene er flytende, og det finnes en "gråsone"...som alle er innom fra tid til annen...noen finner veien tilbake til himmelriket, andre ikke. Men det ER der...vi tar alt med oss, uansett hvor vi går....derfor kan vi heller ikke rømme fra all elendigheten. Vi blir avogtil nødt til å snu oss og møte elendigheten. Ansikt til ansikt. Selv går jeg nå gjennom mitt personlige helvete....og det er ikke pent... - Men jeg skal gå oppreist. ..om det så skal bli min død... Helvete heller.... :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89520-himmel-helvete/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
vicca Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hei på deg..Lenge siden sist. Jeg er ikke så mye her akkurat nå, mange grunner til det. Jeg vet lite om hva du har gjort i det siste, men jeg håper at det går bedre; det virker jo litt sånn?? Det er uansett viktig at du ikke henger deg for mye opp i depresjonen og alt det andre, tro meg; da blir det så vanskelig å komme seg ut av det. Må være kort her nå, men vil stille deg to spørsmål, som jeg håper du tar deg tid til å svare på: *Hvordan vil du ha det? og... *Hvordan kan du komme deg dit? Dette virker sikkert latterlig på mange, men mange ganger hjelper det faktisk. Innen psykiatrien må jo vi som pasienter gjøre en større egeninnsats for å bli friske, enn de som lider av rent somatiske lidelser. Tankearbeidet er viktig.. Tenker mye på deg, TRISTIAN! Bare så du vet det!! Nattaklem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89520-himmel-helvete/#findComment-490754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TRISTIAN Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Hei på deg..Lenge siden sist. Jeg er ikke så mye her akkurat nå, mange grunner til det. Jeg vet lite om hva du har gjort i det siste, men jeg håper at det går bedre; det virker jo litt sånn?? Det er uansett viktig at du ikke henger deg for mye opp i depresjonen og alt det andre, tro meg; da blir det så vanskelig å komme seg ut av det. Må være kort her nå, men vil stille deg to spørsmål, som jeg håper du tar deg tid til å svare på: *Hvordan vil du ha det? og... *Hvordan kan du komme deg dit? Dette virker sikkert latterlig på mange, men mange ganger hjelper det faktisk. Innen psykiatrien må jo vi som pasienter gjøre en større egeninnsats for å bli friske, enn de som lider av rent somatiske lidelser. Tankearbeidet er viktig.. Tenker mye på deg, TRISTIAN! Bare så du vet det!! Nattaklem fra hmm....vanskelig du du skal være, nå da.. ? :-) Må tenke litt... :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89520-himmel-helvete/#findComment-491330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.