Gå til innhold

Himmel & Helvete....

Anbefalte innlegg

..er to sider av samme sak.

Mener jeg.

Og begge deler befinner seg på denne levende, lett stemningsforvirrede planeten vi kaller jorden.

Når man tenker etter , så er denne verden full av motsetninger:

Vann.

ild

Kjærlighet

Hat

Glede og velbehag

Sorg og smerte

Overflod

Savn og sult

Fred

Krig

Godhet

Ondskap

Himmel

Helvete

Det er bare måten hver enkelt av oss takler livet, og balansen mellom godt og ondt i livet som avgjør hvorvidt vi er her eller der....

Grensene er flytende, og det finnes en "gråsone"...som alle er innom fra tid til annen...noen finner veien tilbake til himmelriket, andre ikke.

Men det ER der...vi tar alt med oss, uansett hvor vi går....derfor kan vi heller ikke rømme fra all elendigheten. Vi blir avogtil nødt til å snu oss og møte elendigheten.

Ansikt til ansikt.

Selv går jeg nå gjennom mitt personlige helvete....og det er ikke pent...

- Men jeg skal gå oppreist.

..om det så skal bli min død...

Helvete heller.... :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89520-himmel-helvete/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg..Lenge siden sist. Jeg er ikke så mye her akkurat nå, mange grunner til det.

Jeg vet lite om hva du har gjort i det siste, men jeg håper at det går bedre; det virker jo litt sånn?? Det er uansett viktig at du ikke henger deg for mye opp i depresjonen og alt det andre, tro meg; da blir det så vanskelig å komme seg ut av det.

Må være kort her nå, men vil stille deg to spørsmål, som jeg håper du tar deg tid til å svare på:

*Hvordan vil du ha det?

og...

*Hvordan kan du komme deg dit?

Dette virker sikkert latterlig på mange, men mange ganger hjelper det faktisk. Innen psykiatrien må jo vi som pasienter gjøre en større egeninnsats for å bli friske, enn de som lider av rent somatiske lidelser. Tankearbeidet er viktig..

Tenker mye på deg, TRISTIAN! Bare så du vet det!!

Nattaklem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89520-himmel-helvete/#findComment-490754
Del på andre sider

Hei på deg..Lenge siden sist. Jeg er ikke så mye her akkurat nå, mange grunner til det.

Jeg vet lite om hva du har gjort i det siste, men jeg håper at det går bedre; det virker jo litt sånn?? Det er uansett viktig at du ikke henger deg for mye opp i depresjonen og alt det andre, tro meg; da blir det så vanskelig å komme seg ut av det.

Må være kort her nå, men vil stille deg to spørsmål, som jeg håper du tar deg tid til å svare på:

*Hvordan vil du ha det?

og...

*Hvordan kan du komme deg dit?

Dette virker sikkert latterlig på mange, men mange ganger hjelper det faktisk. Innen psykiatrien må jo vi som pasienter gjøre en større egeninnsats for å bli friske, enn de som lider av rent somatiske lidelser. Tankearbeidet er viktig..

Tenker mye på deg, TRISTIAN! Bare så du vet det!!

Nattaklem fra

hmm....vanskelig du du skal være, nå da.. ? :-)

Må tenke litt...

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89520-himmel-helvete/#findComment-491330
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...