Gjest klausemann Skrevet 15. januar 2003 Skrevet 15. januar 2003 Jeg har betalt en salong til 20tusen på en møbelbutikk som jeg vet sliter.Poenget er at sofan ikke leveres før om fem uker...hva skjer om dem konker i mellomtiden? Har jeg da tapt pengene? 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 15. januar 2003 Skrevet 15. januar 2003 Du har et vanlig krav på linje med de andre kreditorene. Husk å varsle bobestyrer og legg ved kopi av forskuddskvittering hvis de går konkurs. Foskudd er en risiko å betale. 0 Siter
Gjest ikke undertegnet Skrevet 15. januar 2003 Skrevet 15. januar 2003 Som forbruker må du lære deg å aldri betale noe du ikke har fått. Sannsynligvis må forretningen betale sofaen før levering pga dårlig betalingsevne. Så har de overført det probelmet på deg. Hvis de går konkurs, så er det bank og myndigheter som tar sitt først. Så de store leverandørene. Kunder kan som regel bare glemme sitt tilgodehavende. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.