Gå til innhold

Plages!!! Innlegging av progr.vare

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble desverre nødt til å formatere maskinen, og nå prøver jeg å legge inn all programvaren som var dær.

Jeg har Windows 98

Jeg får 3 feilmeldinger, som jeg ikke klarer å ordne, så nå håper jeg at noen kan forbarme seg over meg og fortelle meg hvordan dette skal gjøres.

1. Når jeg starter opp windows får jeg denne meldinga:

You Teles ISDN Driver is not working properly. There is a conflict whith the selected IRQ (interrupt9)

Nede i høyre hjørne er et ikon (Teles) med et utropstegn i.

Har aldri valgt noe IRQ!?

2. Scannern har jeg problemer med Twain_32.dll fila.

Melding: Twain Error. Unable to find the Twain Soruce manager TWAIN_32.DLL. Please copy the TWAIN_32.DLL file from you sorce disk to your Windowsfolder.

Grei sak det, men dll-fila forsvinner jo med en gang når jeg har overført fila og jeg lukker vinduet??

Er det uansett hvor jeg legger fila, bare at den er i "Windowsmappa"?

3. CD-Brenner`n. hadde ingen problem med å installere programet sist gang, men nå får jeg beskjed om:

Denne installasjonspakken kan ikke installeres av Windowsinstaller. du må installere en Windows oppgraderingspakke som inneholder en nyere versjon av Windows installer.

Hvorfor kommer dette nå?

Har jo ikke noen annen progr.vare enn det jeg hadde sist.

Er kjempefortvila og har brukt mye tid på dette, så nå håper jeg at noen av dere kan hjelpe meg.

Tusen Takk

Skrevet

1. Ta ut ISDN kortet av maskin, og legg det inn etter at Windows er ferdig installert. Du har kanskje drivere til kortet også.

2. Du må ikke ha scanneren tilkobla maskin når du legger in Win. Er det USB-scanner skal programvaren installeres FØR du kobler til scanner i USB-port.

3. Windows 98 har Internet Explorer 5.0. Mulig du må oppgradere til IE 5.5 (eller 6.0 hvis du vil) for å få Windows Installer. - Og så legge inn brenner prog. NERO?)

Skrevet

1. Ta ut ISDN kortet av maskin, og legg det inn etter at Windows er ferdig installert. Du har kanskje drivere til kortet også.

2. Du må ikke ha scanneren tilkobla maskin når du legger in Win. Er det USB-scanner skal programvaren installeres FØR du kobler til scanner i USB-port.

3. Windows 98 har Internet Explorer 5.0. Mulig du må oppgradere til IE 5.5 (eller 6.0 hvis du vil) for å få Windows Installer. - Og så legge inn brenner prog. NERO?)

ang.2

[ ]Er det USB-scanner skal programvaren= driver-cd'n som hører til scanner

Skrevet

Hei.

1. ISDN ordna seg helt uten videre under innlegging av lyden. ????

2. Scanner`n virker fremdeles ikke. Har USB kabel på scannern, når jeg innstallerer programmet får jeg 3 valg:

SCSI Model

Parallell port

USB Model

Har prøvd alle 3 uten å lykkes.

Har prøvd det du sa men det virka ikke.

AcerScan 620U USB / MiraScan Driver på plata

3. CD-Brenner`n.

Nu har jeg lasta ned IE 6. Men får akkurat samme meldinga, at jeg må ha en nyere versjon av Windows installer.

CD-brennern heter Memorex (Roxio)

Skrevet

Hei.

1. ISDN ordna seg helt uten videre under innlegging av lyden. ????

2. Scanner`n virker fremdeles ikke. Har USB kabel på scannern, når jeg innstallerer programmet får jeg 3 valg:

SCSI Model

Parallell port

USB Model

Har prøvd alle 3 uten å lykkes.

Har prøvd det du sa men det virka ikke.

AcerScan 620U USB / MiraScan Driver på plata

3. CD-Brenner`n.

Nu har jeg lasta ned IE 6. Men får akkurat samme meldinga, at jeg må ha en nyere versjon av Windows installer.

CD-brennern heter Memorex (Roxio)

IRQ står for interrupt request, og er, kort forklart, adresser som maskinvare kan sende beskjeder til prosessoren på. Nyere maskinvare kan ofte dele IRQ, men enkelte produkter kan være litt gretne av seg på dette. Når du installerer ny maskinvare kan IRQ-fordelingen bli endret automatisk for å gjøre plass til den nye dingsen. Det er nok det som har skjedd hos deg, og ISDN-kortet har blitt mer fornøyd med den nye IRQen sin.

Windows Installer for Windows 98 finner du her: http://download.com.com/3000-2216-10104753.html?tag=list

Når det gjelder scanneren kan du forsøke å laste ned nyeste drivere fra hjemmesiden til produsenten. Men jeg har ved et par anledninger opplevd at hvis en USB-enhet har vært tilkoblet til maskinen ved første forsøk på å installere driver, vil senere forsøk med korrekt rutine (frakoblet ved installasjon) ikke fungere. Se om du klarer å finne enheten/driveren under System > Enhetsbehandling i Kontrollpanel, og slett den derfra (koble fra scanneren først) før du omstarter maskinen og forsøker igjen med enheten frakoblet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...