Gå til innhold

Startet egen bedrift noen?

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har erfaring i å starte egen bedrift? Var det verdt det? Jeg vurderer å søke på en etablererskole og teller på knappene.

Det hadde vært fint om noen kunne dele sine erfaringer. Gikk det greit å starte? Hadde du en markedsundersøkelse først? Fikk du stipend/støtte?

Dette ble mange spørsmål, og flere har jeg på lager ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89546-startet-egen-bedrift-noen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

"Problemet" er ikke "å starte egen bedrift", men heller å ha en klar idé om hva bedriften skal ..eh... bedrive.

Skal du "oppfinne noe", eller skal du overta familiens pølsebod? ;-)

Med vennlig hilsen

Nei, finne opp noe skal jeg ikke. Jeg har tenkt å bruke kompetansen min til en slags privatisert pasientveiledning/-oppfølging (jeg er utdannet innen helsevesenet). Ideen er ennå veldig vag, og kanskje ikke realiserbar. Men jeg tror det hadde vært en samfunnsnyttig oppgave. Problemet er vel å få folk til å betale for det...

Annonse

Fra en gammel rev:

har du foretatt en markedsanalyse ?

Vitsen er vel å tjene penger ?

Det håper jeg da virkelig at jeg kommer til å gjøre, tjene penger altså! Jeg har ikke kommet lenger enn en vag ide og en søknadsfrist på en etablererskole som går ut om 1 uke...

Nei, finne opp noe skal jeg ikke. Jeg har tenkt å bruke kompetansen min til en slags privatisert pasientveiledning/-oppfølging (jeg er utdannet innen helsevesenet). Ideen er ennå veldig vag, og kanskje ikke realiserbar. Men jeg tror det hadde vært en samfunnsnyttig oppgave. Problemet er vel å få folk til å betale for det...

Det er vel nettopp DER du har et problem, å finne noen som er villige til å betale for den tjenesten, så lenge denne veiledningen på en måte allerede finnes i helsevesenet.

Ikke minst vil du få STORE kostnader med å gjøre tjenesten KJENT.