Gå til innhold

Startet egen bedrift noen?

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har erfaring i å starte egen bedrift? Var det verdt det? Jeg vurderer å søke på en etablererskole og teller på knappene.

Det hadde vært fint om noen kunne dele sine erfaringer. Gikk det greit å starte? Hadde du en markedsundersøkelse først? Fikk du stipend/støtte?

Dette ble mange spørsmål, og flere har jeg på lager ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89546-startet-egen-bedrift-noen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

"Problemet" er ikke "å starte egen bedrift", men heller å ha en klar idé om hva bedriften skal ..eh... bedrive.

Skal du "oppfinne noe", eller skal du overta familiens pølsebod? ;-)

Med vennlig hilsen

Nei, finne opp noe skal jeg ikke. Jeg har tenkt å bruke kompetansen min til en slags privatisert pasientveiledning/-oppfølging (jeg er utdannet innen helsevesenet). Ideen er ennå veldig vag, og kanskje ikke realiserbar. Men jeg tror det hadde vært en samfunnsnyttig oppgave. Problemet er vel å få folk til å betale for det...

Annonse

Fra en gammel rev:

har du foretatt en markedsanalyse ?

Vitsen er vel å tjene penger ?

Det håper jeg da virkelig at jeg kommer til å gjøre, tjene penger altså! Jeg har ikke kommet lenger enn en vag ide og en søknadsfrist på en etablererskole som går ut om 1 uke...

Nei, finne opp noe skal jeg ikke. Jeg har tenkt å bruke kompetansen min til en slags privatisert pasientveiledning/-oppfølging (jeg er utdannet innen helsevesenet). Ideen er ennå veldig vag, og kanskje ikke realiserbar. Men jeg tror det hadde vært en samfunnsnyttig oppgave. Problemet er vel å få folk til å betale for det...

Det er vel nettopp DER du har et problem, å finne noen som er villige til å betale for den tjenesten, så lenge denne veiledningen på en måte allerede finnes i helsevesenet.

Ikke minst vil du få STORE kostnader med å gjøre tjenesten KJENT.

Har du forhørt deg med noen i helsevesenet som kan "formidle" kunder til deg? Jeg tror det er en forutsetning for å lykkes.

Gjest etablert med eget firma

Jeg gikk på etablererkurs over 3 måneder i 99 og startet da opp min egen lille bedrift.

Jeg hadde ingen store ambisjoner om å leve av dette, men ha det som en biinntekt. Første året kombinerte jeg dette med å være hjemme med min nyfødte. Vi klarte oss utmerket på den inntekten. Nå jobber jeg fast i 50% stilling innen samme felt, men tjener bedre på det jeg gjør som selvstendig. Hadde jeg markedsført tjenestene mine, ville jeg nok kunne jobbe med dette på fulltid.

Uansett om ideen din er liv laga, ville jeg gått på etablererkurs/skole. Der får du kyndig hjelp og du vil også få muligheter til å sjekke om din ide har noe for seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...