Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei nepe jeg er i slekt med har rota seg opp i det der greiene som florerte for ei stund sia.

Åssen var det, ble det forbudt eller? Det er sånn pyramidegreier,sant?

Skrevet

Dette har jeg aldri hørt om... forklar nærmere.

Nei altså...det var det jeg og lurte på...? Det var noe som verserte her og rundt om for noen måneder tilbake, men jeg fikk aldri med meg det der jeg. Bare at det gjaldt pyramider og ulovlig.

Skrevet

Nei, det ble nok ikke ulovlig. Det er ganske populært i min bostedskommune, men jeg takket nei. Klarer ikke verve noen likevel.

Skrevet

Det er ett eller annet pyramide-lignende spill som er lovlig å delta i (fordi serveren står "på månen"), men som ikke er lov å markedsføre i Norge.

Skrevet

Det er ikke ulovlig å være med, men å markedsføre det.

Dvs. at om jeg var med og skulle verve deg. Så sier vi bare at du ønsket å bli med og spurte meg om å bli med...

eller noe sånt???

Skrevet

WGI er en spillside på nettet (gambling/lotteri/aksjespill etc.). Det koster vel litt over hundrelappen å bli medlem og er helt lovlig.

Man kan få provisjon av å verve andre, men det er ikke lov å drive markedsføring i Norge (kun Norsk Tipping og et par humanitære organisasjoner som har lov å reklamere for pengespill her i landet). Men det er selvsagt fullt lovlig å snakke med venner/bekjente om det.

Skrevet

WGI er en spillside på nettet (gambling/lotteri/aksjespill etc.). Det koster vel litt over hundrelappen å bli medlem og er helt lovlig.

Man kan få provisjon av å verve andre, men det er ikke lov å drive markedsføring i Norge (kun Norsk Tipping og et par humanitære organisasjoner som har lov å reklamere for pengespill her i landet). Men det er selvsagt fullt lovlig å snakke med venner/bekjente om det.

Ser man det. Penger kan jeg lite med, så det er vel derfor jeg ikke har fått med meg hva det dreier seg om. Eller interessen for sånt er lik ikkeno.

Men denna omtalte nepa har da altså, sammen med nepa hu er gift med, satsa 1500 kroner hver. I "aksjer" eller noe slikt forstod jeg.

Jeg anser pengene som tapt jeg da. Ja ja. Da er det i alle fall en lovlig måte å kvitte seg med penga sine på ;0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...