Gå til innhold

Farvel, urbanitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Javel... Her er eg på god veg til å kjøpa rekkehus på Holmlia, og det er driiiiitskummelt! Kva er viktigast? God plass og eigen kåk, eller laurdagslatte på løkka? This is not only-only for an earlier old young car!

Pros & cons, please! (Helst pros...)

(Og nei, vi er ikkje preggers! :-)

Skrevet

Holmlia er eit vakkert sted, med ein masse greie folk.

Rekkehus kan vere sosialt, men til tider og litt strevsamt. Til dømes når fargen på ytterveggane skal velgast.

Betre enn blokk, verre enn eineboleg.

Betre enn Majorstua, verre enn Bærum (eller kan hende motsatt).

Sentralt er det okke som.

Lukke til!

Skrevet

...jeg må bare legge til at lørdagslatten på Løkka er et faktum ca. 1 gang hver andre mnd elns ;o)

Skrevet

Lørdagslatte på løkka :o)

Ah, ok... Då drit eg i rekkehus... Takk!

Skrevet

...jeg må bare legge til at lørdagslatten på Løkka er et faktum ca. 1 gang hver andre mnd elns ;o)

Om vinteren ja, men alle veit jo at eg går i hi på denne tida!

Skrevet

Om vinteren ja, men alle veit jo at eg går i hi på denne tida!

Syns ikke det var så mye mer i våres eller i sommer heller jeg? ;o)

Skrevet

Holmlia er eit vakkert sted, med ein masse greie folk.

Rekkehus kan vere sosialt, men til tider og litt strevsamt. Til dømes når fargen på ytterveggane skal velgast.

Betre enn blokk, verre enn eineboleg.

Betre enn Majorstua, verre enn Bærum (eller kan hende motsatt).

Sentralt er det okke som.

Lukke til!

Holmlia er seff flott stad, men poenget er jo at det på landet, langt frå sentralt! Eg hadde jo kjensla av å flytte på landet då eg flytta til Sinsen!

Skrevet

Syns ikke det var så mye mer i våres eller i sommer heller jeg? ;o)

Jammen svarte då... Ikkje ver så vanskeleg! Du skjønar jo poenget! :-)

Skrevet

Nai, nai.. ikke farvel til noe. Toget tar 12 min. til big city. Du kan gå fra stuegølvet ut i naturen og ete frokost så snart snøen går. Gjør frokost-latte til lunsj-latte og ta toget inn. Livet kan være godt i rekke på Holmlia - believe me. Det er intet "u-urbant" ved Holmlia så la ikke det hindre deg. Young cars skal også bli Olds mobiles en dag vet du. Så det er på tide å legge forsiktig om på vanene.

Jeg tror ikke du kommer til å angre om det kommer an på det urbane i alle fall. Også får du innmari kort vei til stranda *s*.

Skrevet

Ah, ok... Då drit eg i rekkehus... Takk!

Aldri i livet om jeg hadde byttet bort leiligheten min med et rekkehus på Holmlia. Jeg hadde dødd av kjedsomlighet etter 2 mnd. Kjenner flere som har prøvd men flyttet hjem igjen :o)

Skrevet

Nai, nai.. ikke farvel til noe. Toget tar 12 min. til big city. Du kan gå fra stuegølvet ut i naturen og ete frokost så snart snøen går. Gjør frokost-latte til lunsj-latte og ta toget inn. Livet kan være godt i rekke på Holmlia - believe me. Det er intet "u-urbant" ved Holmlia så la ikke det hindre deg. Young cars skal også bli Olds mobiles en dag vet du. Så det er på tide å legge forsiktig om på vanene.

Jeg tror ikke du kommer til å angre om det kommer an på det urbane i alle fall. Også får du innmari kort vei til stranda *s*.

Ahh, Dr. Spirea! Just what I needed!

Game is on, again!

Skrevet

Holmlia er seff flott stad, men poenget er jo at det på landet, langt frå sentralt! Eg hadde jo kjensla av å flytte på landet då eg flytta til Sinsen!

Er ikkje alt relativt?

Du bur endatil i Noregs hovedstad, så sentralt må det vere.

Kan hende er det nokre ekstra meter ned til Karl Johan, men det treng du sikkert i alle høve.

Elles kan du nytte t-banen, eit sikkert teikn på at du bur sentralt (relativt sett).

Skrevet

Aldri i livet om jeg hadde byttet bort leiligheten min med et rekkehus på Holmlia. Jeg hadde dødd av kjedsomlighet etter 2 mnd. Kjenner flere som har prøvd men flyttet hjem igjen :o)

Jammen Dorthe... Hadde eg funne tre-fireroms kåk til under 1,6 mill i sentrum, hadde eg seff kjøpt her, men det er jo faen meg umogleg... Ein eller annan gong må eg vel byrja å spare til penthouseleiligheten i sentrum eg også, og å betala på eit rekkehus på Holmlia er betre enn å fylle lommene til hushaien vi leiger av!

Skrevet

Er ikkje alt relativt?

Kan hende er det nokre ekstra meter ned til Karl Johan, men det treng du sikkert i alle høve.

Elles kan du nytte t-banen, eit sikkert teikn på at du bur sentralt (relativt sett).

Ingen t-bane på Holmlia diverre... Ergo: Ikkje sentralt. (12 minutt med toget til sentrum ja, men det er TOG ikkje T-BANE!) :-)

Skrevet

Er ikkje alt relativt?

Når ble det sentralt å bo slik at man kan bruke T-banen?

Bare hvis man skal fra Grønland til Nasjonalteateret :o)

Sentralt er når man kan gå til byen.

Skrevet

Jammen Dorthe... Hadde eg funne tre-fireroms kåk til under 1,6 mill i sentrum, hadde eg seff kjøpt her, men det er jo faen meg umogleg... Ein eller annan gong må eg vel byrja å spare til penthouseleiligheten i sentrum eg også, og å betala på eit rekkehus på Holmlia er betre enn å fylle lommene til hushaien vi leiger av!

Ha litt tålmodighet. De store leilighetene synker jo nå. Sikkert ikke så lenge til du kan få en 4-roms til 1,6.

Skrevet

Ingen t-bane på Holmlia diverre... Ergo: Ikkje sentralt. (12 minutt med toget til sentrum ja, men det er TOG ikkje T-BANE!) :-)

Er det berre tog!?

Då beklagar eg innlegga mine og lyt andre få sleppe til.

(Holmlia låg meir sentralt i mi tid, ser det ut til. Ikkje at eg har bodd der, men Holmlia verka å vere så nære likevel, så det var liksom ikkje noko anna forklaring enn at det gjekk ei t-bane.)

Skrevet

Ha litt tålmodighet. De store leilighetene synker jo nå. Sikkert ikke så lenge til du kan få en 4-roms til 1,6.

Har berre råd til 1,2 ca... :-(

Skrevet

Venninnen min solgte en 3-roms nå for 1 590. Midt på løkka

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...