Gå til innhold

Tankeprossess.


ScarTissue

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå..

Vet ikke helt hvorfor..

Tror kanskje jeg har prøvd å fått deler av livet mitt litt på avstand.. om dere skjønner..

Noen ganger er jeg nødt til å distansere meg fra deler av meg selv.. de delene som har med overgrepene å gjøre.. tror jeg har vært inne i en slik periode i det siste.

Nå føler jeg at jeg er inne i en tankeprossess.. jeg tenker mye på en del ting.. har ikke lyst til å gå nærmere inn på hva.

Føler at jeg begynner å bli mer følelsesmessig isolert enn før.. kanskje..

Jeg bruker maskene mer..

Har vært til en del samtaler til psyk.. jeg liker det ikke.. jeg har aldri lyst til å gå dit, men jeg gjør det likevel..

Vet ikke hva jeg er redd for. Vi holder oss på overflaten enda.. men, tror nok jeg frykter å gå dypere..

og, jeg føler at jeg burde vært mye mer åpen om hvordan jeg føler det.. psyken skal jo tross alt prøve å hjelpe meg.

Jeg vil jo gjerne fortelle.. men, jeg klarer ikke å få ut det jeg vil si.

Jeg klarer ikke å ta av meg maskene.. ikke for henne.. ikke for noen.

Av og til klarer jeg ikke en gang å ta dem av for meg selv..

menmen..

Jeg har det ikke så bra for tiden..

Klarer ikke å gi den responsen jeg vil til dere her, alle dere.. som jeg bryr meg om.. jeg klarer ikke å vise ordentlig at jeg gjør det..

Men, det gjør jeg altså!

Jeg leser hva dere skriver.. tenker på dere.. ønsker at dere skal ha det bra!

*deler ut noen klemmer hit og dit til de som vil ha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sender masse klemmer og masse styrke tilbake, ScarT.

Selv om det kanskje ikke føles slik akkurat nå, så har du tatt mange store og viktige skritt for deg selv. Man føler nok aldri at det er "godt nok", men de som ser det "utenfra" ser at du har masse grunner til å være stolt over deg selv!

*mange klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Scar!

Så fint å se deg igjen her! Det er som en god, gammel venn som stikker innom på besøk!

Skjønner at du har det tøft med maskene, det er jo akkurat det samme som Step Queen forteller om. Hva med å prøve å skrive ned noe av det du grubler på og gi til psykologen? Du trenger jo ikke å skrive alt, men ta med litt av det du sliter med for tiden? Jeg vet om flere her som har god erfaring med å gjøre det på denne måten.

Stå på, Scar!

Varm klem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Scar!

Så fint å se deg igjen her! Det er som en god, gammel venn som stikker innom på besøk!

Skjønner at du har det tøft med maskene, det er jo akkurat det samme som Step Queen forteller om. Hva med å prøve å skrive ned noe av det du grubler på og gi til psykologen? Du trenger jo ikke å skrive alt, men ta med litt av det du sliter med for tiden? Jeg vet om flere her som har god erfaring med å gjøre det på denne måten.

Stå på, Scar!

Varm klem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ritva, Dixi Oslo

Kjære Scar..

Tror de aller fleste vil forstå ditt "standpunkt...det er helt ok at du tar livet ditt på litt avstand..så lenge du ikke glemmer det selv..Vi har lett å ty til maskene våre...noen ganger fordi vi verken er klare eller orker å "face" våre egne masker..men vet du...i lengden så faller det kun tilbake til oss. Men du gjør hva du vil og føler når tiden er inne...Når du ikke har lyst til gå til psyk.. så er det kanskje fordi hun/han nærmer seg det punkt av kjernen hvor du vil ikke kjenne eller akseptere...det er vondt vennen å møte seg selv i døra..men tror selv at det må til for å komme videre...Ikke tenk på oss..litt egositisk er det lov til å være...fokuser på deg selv nå..ikke at du skal "bidra" til noe for det vil du gjøre uansett....Så konsentrer deg om deg selv...du er viktigst nå... Og et råd til til slutt...ikke ta på deg masken til din pysk...la henne/han hjelpe deg på den veien du skal gå..

*ikke la røde lyskryss og rundkjøringer stopp deg:)*

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ritva, Dixi Oslo

Kjære Scar..

Tror de aller fleste vil forstå ditt "standpunkt...det er helt ok at du tar livet ditt på litt avstand..så lenge du ikke glemmer det selv..Vi har lett å ty til maskene våre...noen ganger fordi vi verken er klare eller orker å "face" våre egne masker..men vet du...i lengden så faller det kun tilbake til oss. Men du gjør hva du vil og føler når tiden er inne...Når du ikke har lyst til gå til psyk.. så er det kanskje fordi hun/han nærmer seg det punkt av kjernen hvor du vil ikke kjenne eller akseptere...det er vondt vennen å møte seg selv i døra..men tror selv at det må til for å komme videre...Ikke tenk på oss..litt egositisk er det lov til å være...fokuser på deg selv nå..ikke at du skal "bidra" til noe for det vil du gjøre uansett....Så konsentrer deg om deg selv...du er viktigst nå... Og et råd til til slutt...ikke ta på deg masken til din pysk...la henne/han hjelpe deg på den veien du skal gå..

*ikke la røde lyskryss og rundkjøringer stopp deg:)*

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StepQueen

Hei lille vennen!!!

Ja det går opp og ned, her i livet. Det eneste jeg kan trøste med, er at det ser ut til å rette seg litt ut dess mer man får bearbeidet sakene. Det blir ikke fullt så mange svingninger, hvertfall ikke her i gården!

Men jeg kjenner likevel godt til maskebruken, når det er nødvendig og når det er trygt, jeg vil råde deg til å forsøke å ikke bruke masken når du er hos psyk, da er det bedre å tie. Jeg vet er er mye tryggere å ha den på, men da går alt så glatt, at du ikke kommer til det som plager deg. Det er viktig at du tar den tiden du trenger, prøv å gi beskjed dersom du synes du blir overkjørt av psyk. Hold ditt eget tempo, pass på deg selv, og ta deg tid til tankene dine. Du vet nok like godt som jeg at de går ikke bort før de har fått tiden sin likevel :)

Hang on in there Scar!!

Du er sterk, og vi er glade i deg :))

Klem til deg fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StepQueen

Hei lille vennen!!!

Ja det går opp og ned, her i livet. Det eneste jeg kan trøste med, er at det ser ut til å rette seg litt ut dess mer man får bearbeidet sakene. Det blir ikke fullt så mange svingninger, hvertfall ikke her i gården!

Men jeg kjenner likevel godt til maskebruken, når det er nødvendig og når det er trygt, jeg vil råde deg til å forsøke å ikke bruke masken når du er hos psyk, da er det bedre å tie. Jeg vet er er mye tryggere å ha den på, men da går alt så glatt, at du ikke kommer til det som plager deg. Det er viktig at du tar den tiden du trenger, prøv å gi beskjed dersom du synes du blir overkjørt av psyk. Hold ditt eget tempo, pass på deg selv, og ta deg tid til tankene dine. Du vet nok like godt som jeg at de går ikke bort før de har fått tiden sin likevel :)

Hang on in there Scar!!

Du er sterk, og vi er glade i deg :))

Klem til deg fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...