Gå til innhold

kuler inne i penis og problem med ereksjonen


Gjest olejolse

Anbefalte innlegg

Gjest olejolse

Jeg har vært hos legen og fått konstatert at jeg har en forkalkning i penis. (I hvert fall tror legen at det er det som er tilfelle uten at det er tatt noen prøver).

Mitt problem begynte med at jeg hadde smerter i penis ved ereksjon. Etter et 1/2 års tid forsvant smertene og jeg mistet samtidig noe av følelsen i penis. Antagelig så ble nervene som ga smerter ødelagt.

Problemet utartet seg også slik at jeg fikk problemer med og bli seksuelt stimulert og beholde ereksjonen.

I det senere så har også penis begynt og bli skjev, og det er kommet en kul på penis.

Legen som har sett på dette sier at det er en forkalkning og at det ikke er noe og gjøre med det. Dette er en lege på urologisk avdeling i Rogaland Sykehus.

Han sier at det som eventuellt kan prøves er en serie med kortison sprøyter, uten at han tror at det har noen som helst effekt. Dette baserer han seg på erfaringer fra behandling av tidligere pasienter.

Hvis jeg ville så kunne jeg få en behandling med kortison sprøyter, men jeg måtte ønske dette selv i og med at han følte det ikke riktig og starte en behandling som mest sannsynlig var mislykket.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. For og få ereksjon så har jeg fått en resept på en sprøyte med et stoff som skal hjelpe mot dette. Den må jeg sette 15 minutter før et samleie.

Men finnes det virkelig ingenting som kan hjelpe meg. En operasjon var hvisst heller ikke aktuellt før penis var blitt 30 grader skjev minst. Men jeg ønsker ikke og vente til det skjer.

Det må finns noen som har opplevd en positiv behandling av noe slag.

Er det ikke mulig og løse opp denne forkalkningen på noen måte?

Hva i all verden skal jeg gjøre? Jeg er 38 år og ser på dette som et kjempeproblem?

Råd ønskes!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Det du beskriver passer med en sykdom som kaller Peyronies sykdom. Vi vet ikke hva det kommer av, men det er veggen i svamplegemet som fortykkes. Dette kan føre til at penis blir bøyd til denne siden når man får ereksjon. - Hos noen kan det også føre til at penis ikke blir fullt så stiv som den ble tidligere.

Vi har ikke noen behandling som får dette til å bli normalt. Hos noen går kulene helt eller delvis bort av seg selv - men ikke hos de fleste. De vi som leger kan gjøre for å hjelpe, er å rette den opp ved operasjon dersn den blir så krokete at det blir vanskelig å ha samleie. Dersom hovedproblemet er ereksjonen, må man forsøke med tabletter eller sprøyter for å hjelpe på dette.

Behandling for selve tilstanden har vært forsøkt med kortisonsprøyter, E-vitamin, pluss diverse andre sprøyter og tabletter. Det er ikke vist med sikkerhet at det er noe som hjelper.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...