Gå til innhold

tisser på meg


lhs

Anbefalte innlegg

jeg er en jente på 25 år som i alle år har hatt problemer ang vannlating. Da jeg var lita tissa jeg alltid i senga, og tisse VELDIG ofte, bare en liten skvett om gangen. Dette kan vel være normalt for et lite barn, men når du fortsatt gjør det i en alder av 25 år, er vel noe galt? Jeg rekker i mange tilfeller ikke på toalettet før det er for seint, og har også opplevd å tisse meg helt ut på steder der doen er for langt unna, som f.eks på butikken! Og det skal jeg love at er meget ille. Jeg tisser også på meg på nettene i blant. Det kommer ikke mye, men det blir alltid en liten dam. Har nå vært inne til doktor, og ble henvist til sykehuset for utredning. Men det tar vel en tid før jeg kommer meg dit. Håper at jeg snart kan få hjelp med dette problemet, for det er belastende også psykisk. Må bytte bukser hver dag, da det alltid lukter urin etter en dags bruk. Finnes det noen operasjoner som kan hjelpe meg??

Jeg har prøvd knipeøvelser til jeg får krampe, men det nytter ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min søster hadde samme problem, men hun fikk hjelp i 8-års alderen om jeg ikke husker helt feil.

Hun fikk behandling hos kiropraktor, det viste seg at det var en nerve som trykte på blæren eller noe sånnt!

Noen dager etter behandlingen var hun bra! Kanskje det kan hjelpe deg også!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lhs!

Jeg er en gutt på 27 år som har mye av de samme problemene som deg. Jeg har mest problemer om natten men det hender også at jeg kan ha uhell om dagen (og det kan som du skriver være fryktelig flaut). Jeg har vært sengevæter så lenge som jeg kan huske og det har ikke alltid vært like enkelt. Jeg skulle så gjerne hatt en god venn/vennine som er i samme situasjon å kunne snakke med og gjerne finne en ordentlig god venn i. Jeg inviterer deg herved til å ta kontakt på min e-mail: [email protected]! Blir veldig glad om du skriver noen ord til meg! "Felles skjebne, felles trøst"?

Beste hilsen, B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trygve Talseth, urolog

Hei lhs!

Jeg er en gutt på 27 år som har mye av de samme problemene som deg. Jeg har mest problemer om natten men det hender også at jeg kan ha uhell om dagen (og det kan som du skriver være fryktelig flaut). Jeg har vært sengevæter så lenge som jeg kan huske og det har ikke alltid vært like enkelt. Jeg skulle så gjerne hatt en god venn/vennine som er i samme situasjon å kunne snakke med og gjerne finne en ordentlig god venn i. Jeg inviterer deg herved til å ta kontakt på min e-mail: [email protected]! Blir veldig glad om du skriver noen ord til meg! "Felles skjebne, felles trøst"?

Beste hilsen, B.

Du bør få legen din til å henvise deg til en urologisk utredning. Det hender at det er årsaker til dette som kan rettes på, eller at du kan ha nytte av medikamenter.

- Siden du gjerne ville ha noen å snakke med om dette, kan jeg si at det finnes en interesseorganisasjon for pasienter med urinveisproblemer: NOFUS. De utgir bladet NOFUS-nytt. Adressen er Fornebuveien 10a, 1324 Lysaker. Tlf. 67 59 05 39.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...