Gå til innhold

Leddbåndsskade og trening

moem1365380461

Anbefalte innlegg

moem1365380461

Noen som har erfaring/tips til trening av et sårt kne som har vært utsatt for leddbåndsstrekk. Er ennå litt sårt, men 'verker' etter å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Fortsetter under...

Hei!!

Ser at innlegget ditt er noen år gamelt så du har sikert begynt å trene for lenge siden, men det er en ting jeg lurer på, som kanskje du kan svare på.

Jeg fikk en vridning i kneet for ca 1 år siden, hvor legen min undersøkte og fant ut at det indre leddbåndet i det høyre kneet hadde blitt kraftig strekt. Har ikke hatt noen store problemer etter at jg begynte å trene igjen, men nå i det siste har jeg fått smerter i kneet hvis jeg belaster det/ trener mye.

Lurer bare på om du har opplevd det samme? Eventuelt noe lignende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moem1365380461

Hei!!

Ser at innlegget ditt er noen år gamelt så du har sikert begynt å trene for lenge siden, men det er en ting jeg lurer på, som kanskje du kan svare på.

Jeg fikk en vridning i kneet for ca 1 år siden, hvor legen min undersøkte og fant ut at det indre leddbåndet i det høyre kneet hadde blitt kraftig strekt. Har ikke hatt noen store problemer etter at jg begynte å trene igjen, men nå i det siste har jeg fått smerter i kneet hvis jeg belaster det/ trener mye.

Lurer bare på om du har opplevd det samme? Eventuelt noe lignende..

Hei,

Begynte relativt raskt å trene igjen, og det fungerte fint. Har senere hatt som deg problemer. Utredning hos spesialist viste at jeg hadde fått en belastningsskade i det samme kneet. Om disse to har sammenheng er jeg ikke sikker på. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Hei,

Begynte relativt raskt å trene igjen, og det fungerte fint. Har senere hatt som deg problemer. Utredning hos spesialist viste at jeg hadde fått en belastningsskade i det samme kneet. Om disse to har sammenheng er jeg ikke sikker på. Lykke til!

Takk for svaret forresten..

Var hos legen for 2 måneder siden, ble sendt til MR undersøkelse.. fikk vite at det fremre korsbåndet midt var delvis revet av.

Til alle der ut med kneskader, ta mr så raskt som mulig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...