Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

*vise frem lyspære*

Les her:

http://www.online.no/guide/TelenorNokiaM5112manual.pdf

Bla ned til installasjon vanlig telefon.

Der står det ettertrykkelig at ingen kontakter FØR splitteren kan benyttes.

Det får de vel bare krype til korset å fikse, de kommer nok bare du forteller dem hva som er feil.

("splitteren er montert ETTER den første telefonen")

Takk skal du ha. Jeg ringer i morgen. Jeg har virkelig ringt så mange ganger og er lei. De skal alltid ringe tilbake og det gjør de ikke.

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

18

• SierDuDet

16

• tiliti

15

• Ulv I Faarikaal

9

Skrevet

Det skal være slik:

kontakt->kontakt->splitter->telefon/modem.

Jeg forsto ikke helt hvordan det var lagt opp hos deg?

Først kontakt uten telefon, så en kontakt med telefon og så kontakt med splitter og telefon.

Skrevet

Isåfall ringer du Bravida.

Men dette skal være enkelt og hvem som helst klarer dette på 5 minutter.

Så prøv. Det er tross alt ikke mulig å ødelegge noe :)

Dameunnskyldning:

Det er mange meter fra første kontakt til dataen og jeg må gjennom to vegger. Den ene er en bærevegg som er 40 cm bred. Fra gangen - gjennom stua og inn til soverommet hvor splitteren står nå. Jeg er dum når det gjelder ledninger.

Jeg er virkelig helt på jorde når det gjelder slike ting. Men jeg er veldig flink til å lese bruksanvisninger og skru sammen møbler og stille inn TVer og videoer.

Skrevet

Dameunnskyldning:

Det er mange meter fra første kontakt til dataen og jeg må gjennom to vegger. Den ene er en bærevegg som er 40 cm bred. Fra gangen - gjennom stua og inn til soverommet hvor splitteren står nå. Jeg er dum når det gjelder ledninger.

Jeg er virkelig helt på jorde når det gjelder slike ting. Men jeg er veldig flink til å lese bruksanvisninger og skru sammen møbler og stille inn TVer og videoer.

Jeg vet ikke hvorvidt det er Bravida sinn oppgave å trekke ledningene igjennom diverse vegger. Dette er det mulig du må stå for selv, uten at jeg skal uttale meg om det.

Men hvis du tidligere har betalt for at de skulle sette opp dette for deg, og de åpenbart har gjort en feil, så plikter de selvsagt å rette på denne feilen gratis.

Skrevet

Erru gærn.

Tøkke røre den boksen jeg.

Jeg er ikke av de mest tekniske. I hvert fall ikke når det gjelder ledninger. Kan ikke skifte en kontakt engang *rødme*

Skifte kontakt .. nei det har ikke jeg heller prøvd .. men denne splittern jeg har er iallefall omtrent som å klikke inn og ut telefonkontakten av veggen.

Skrevet

Jeg vet ikke hvorvidt det er Bravida sinn oppgave å trekke ledningene igjennom diverse vegger. Dette er det mulig du må stå for selv, uten at jeg skal uttale meg om det.

Men hvis du tidligere har betalt for at de skulle sette opp dette for deg, og de åpenbart har gjort en feil, så plikter de selvsagt å rette på denne feilen gratis.

Ja, det betalte jeg for et år siden og et halvt år ble jeg brutt hver gang telefonen ringte, se hvem som ringer virket ikke og ikke anrop kaller. De kom til meg for å rette opp dette og siden har jeg bare blitt brutt hele tiden. Tror de vil være dumme og ikke se sammenhengen selv om de har datoene de kom for å fikse det og de kan se at det er fra den fiksinga jeg blir brutt. Jævla irriterende. Noen ganger blir jeg brutt etter noen minutter men om natten kan jeg sitte kanskje en halv time uten å bli brutt. Jeg må restarte maskinen og starte helt på nytt for å koble meg på igjen. Og siden jeg ikke kan bruke avslutt heller får jeg skandisc og må vente lenge.

Skrevet

Ja, det betalte jeg for et år siden og et halvt år ble jeg brutt hver gang telefonen ringte, se hvem som ringer virket ikke og ikke anrop kaller. De kom til meg for å rette opp dette og siden har jeg bare blitt brutt hele tiden. Tror de vil være dumme og ikke se sammenhengen selv om de har datoene de kom for å fikse det og de kan se at det er fra den fiksinga jeg blir brutt. Jævla irriterende. Noen ganger blir jeg brutt etter noen minutter men om natten kan jeg sitte kanskje en halv time uten å bli brutt. Jeg må restarte maskinen og starte helt på nytt for å koble meg på igjen. Og siden jeg ikke kan bruke avslutt heller får jeg skandisc og må vente lenge.

Ring og klag. Det er ikke annet du kan gjøre, for dette er tross alt ikke holdbart.

Tru med å si opp abonementet dersom de ikke vil rette på feilen de PLIKTER å rette på. Det er tross alt deres feil at du sliter med tilkoblingen din.

Skrevet

Takk skal du ha. Jeg ringer i morgen. Jeg har virkelig ringt så mange ganger og er lei. De skal alltid ringe tilbake og det gjør de ikke.

Jeg hadde krevd abonnementsavgiften tilbake for de måneder som har gått siden problemet oppsto som følge av installasjonsfeil av deres egen installatør. Denne er de som regel villig til å tilbakebetale i form av at du får en lik tidsperiode gratis.

I tillegg hadde jeg krevd at de kom innen senest 1 uke for å rette feilen.

Hvis de ikke hadde gått med på dette hadde jeg forlangt å få hevet avtalen uten straff pga brudd på bindingstiden, på grunnlag av at telenor ikke har klart å levere produktet. (+ elendig behandling i forbindelse med kundeservice, og manglende evne til problemløsning)

Skrevet

Jeg hadde krevd abonnementsavgiften tilbake for de måneder som har gått siden problemet oppsto som følge av installasjonsfeil av deres egen installatør. Denne er de som regel villig til å tilbakebetale i form av at du får en lik tidsperiode gratis.

I tillegg hadde jeg krevd at de kom innen senest 1 uke for å rette feilen.

Hvis de ikke hadde gått med på dette hadde jeg forlangt å få hevet avtalen uten straff pga brudd på bindingstiden, på grunnlag av at telenor ikke har klart å levere produktet. (+ elendig behandling i forbindelse med kundeservice, og manglende evne til problemløsning)

Jeg har prøvd å kreve abonnementet tilbake men det fikk jeg ikke. Jeg har også truet med å si det opp.

Bindingstiden er over så det er ikke noe problem. Problemet er at det koster penger, som jeg ikke har så mye av for tiden, å få koblet opp gjennom en annen leverandør. Og så opphengt som jeg er her inne så klarer jeg ikke mange dagene uten å ha Internett.

Skrevet

Jeg har prøvd å kreve abonnementet tilbake men det fikk jeg ikke. Jeg har også truet med å si det opp.

Bindingstiden er over så det er ikke noe problem. Problemet er at det koster penger, som jeg ikke har så mye av for tiden, å få koblet opp gjennom en annen leverandør. Og så opphengt som jeg er her inne så klarer jeg ikke mange dagene uten å ha Internett.

Men nå når du _vet_ med sikkerhet at feilen er deres? Og at også de vet det, dersom de kjører den feite ræva til installatøren ned til deg for å sjekke?

Da må jo saken være en annen? Hvis ikke hadde jeg sendt inn klage til forbrukerrådet.

HVIS DU BESTILLER ADSL FRA TISCALI I KVELD FÅR DU GRATIS INSTALL!!

Skrevet

Men nå når du _vet_ med sikkerhet at feilen er deres? Og at også de vet det, dersom de kjører den feite ræva til installatøren ned til deg for å sjekke?

Da må jo saken være en annen? Hvis ikke hadde jeg sendt inn klage til forbrukerrådet.

Hvor bestiller jeg?

Skrevet

Jeg har snakket med Telenor i dag og de sier bare tull. Det spiller sikkert ingen rolle. Vi må sjekke hastigheten og stabiliteten din. Sendte et sjekkeprogram som gjorde at maskinen hoppet ut. Jeg sier opp i morgen hvis det er mulig å få noe annet.

Skrevet

Hvor bestiller jeg?

Er gratis installasjon + 1 mnd gratis abo. Fint tilbud. DU kan bestille ut januar (altså til og med i morgen).

Skrevet

Jeg fant det men det koster 995 med installatør. Du vet, meg og ledninger. Får helt skrekken.

Har du ingen skoler eller slikt i nærheten? Jeg setter greit opp adsl hjemme hos folk uten utdannelse, og som sagt er det dusinvis av arbeidsledige it-utdannede og elever/studenter som gjerne gjør jobben for en hundrelapp (eller to).

I hvilken by bor du?

Skrevet

Har du ingen skoler eller slikt i nærheten? Jeg setter greit opp adsl hjemme hos folk uten utdannelse, og som sagt er det dusinvis av arbeidsledige it-utdannede og elever/studenter som gjerne gjør jobben for en hundrelapp (eller to).

I hvilken by bor du?

Jeg bor på Grünerløkka og kjenner ingen datakyndige. Ingen av venninnene mine har data og noen mann er ikke tilgjengelig.

Skrevet

Jeg fant det men det koster 995 med installatør. Du vet, meg og ledninger. Får helt skrekken.

Hvis det er telefonene som er problemet skal det hjelpe nettproblemene dine om du drar ut kontakten til alle telefonene dine ..

Skrevet

Hvis det er telefonene som er problemet skal det hjelpe nettproblemene dine om du drar ut kontakten til alle telefonene dine ..

Jeg kan prøve det i morgen. Å dra ut den som er før splitteren. Så får vi se hva som skjer. Sendte en sint e-mail til Telenor hvor jeg ba dem ringe til meg.

Skrevet

Jeg bor på Grünerløkka og kjenner ingen datakyndige. Ingen av venninnene mine har data og noen mann er ikke tilgjengelig.

Jeg er desverre ikke nedom før midt i april, men jeg har en god del kjenninger der nede.

Om du ikke har noe i mot å få besøk av nerdete gutter. *flire*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...