Dorthe Skrevet 29. januar 2003 Skrevet 29. januar 2003 *vise frem lyspære* Les her: http://www.online.no/guide/TelenorNokiaM5112manual.pdf Bla ned til installasjon vanlig telefon. Der står det ettertrykkelig at ingen kontakter FØR splitteren kan benyttes. Det får de vel bare krype til korset å fikse, de kommer nok bare du forteller dem hva som er feil. ("splitteren er montert ETTER den første telefonen") Takk skal du ha. Jeg ringer i morgen. Jeg har virkelig ringt så mange ganger og er lei. De skal alltid ringe tilbake og det gjør de ikke. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. januar 2003 Skrevet 29. januar 2003 Det skal være slik: kontakt->kontakt->splitter->telefon/modem. Jeg forsto ikke helt hvordan det var lagt opp hos deg? Først kontakt uten telefon, så en kontakt med telefon og så kontakt med splitter og telefon. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. januar 2003 Skrevet 29. januar 2003 Isåfall ringer du Bravida. Men dette skal være enkelt og hvem som helst klarer dette på 5 minutter. Så prøv. Det er tross alt ikke mulig å ødelegge noe Dameunnskyldning: Det er mange meter fra første kontakt til dataen og jeg må gjennom to vegger. Den ene er en bærevegg som er 40 cm bred. Fra gangen - gjennom stua og inn til soverommet hvor splitteren står nå. Jeg er dum når det gjelder ledninger. Jeg er virkelig helt på jorde når det gjelder slike ting. Men jeg er veldig flink til å lese bruksanvisninger og skru sammen møbler og stille inn TVer og videoer. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 29. januar 2003 Forfatter Skrevet 29. januar 2003 Dameunnskyldning: Det er mange meter fra første kontakt til dataen og jeg må gjennom to vegger. Den ene er en bærevegg som er 40 cm bred. Fra gangen - gjennom stua og inn til soverommet hvor splitteren står nå. Jeg er dum når det gjelder ledninger. Jeg er virkelig helt på jorde når det gjelder slike ting. Men jeg er veldig flink til å lese bruksanvisninger og skru sammen møbler og stille inn TVer og videoer. Jeg vet ikke hvorvidt det er Bravida sinn oppgave å trekke ledningene igjennom diverse vegger. Dette er det mulig du må stå for selv, uten at jeg skal uttale meg om det. Men hvis du tidligere har betalt for at de skulle sette opp dette for deg, og de åpenbart har gjort en feil, så plikter de selvsagt å rette på denne feilen gratis. 0 Siter
tiliti Skrevet 29. januar 2003 Skrevet 29. januar 2003 Erru gærn. Tøkke røre den boksen jeg. Jeg er ikke av de mest tekniske. I hvert fall ikke når det gjelder ledninger. Kan ikke skifte en kontakt engang *rødme* Skifte kontakt .. nei det har ikke jeg heller prøvd .. men denne splittern jeg har er iallefall omtrent som å klikke inn og ut telefonkontakten av veggen. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. januar 2003 Skrevet 29. januar 2003 Jeg vet ikke hvorvidt det er Bravida sinn oppgave å trekke ledningene igjennom diverse vegger. Dette er det mulig du må stå for selv, uten at jeg skal uttale meg om det. Men hvis du tidligere har betalt for at de skulle sette opp dette for deg, og de åpenbart har gjort en feil, så plikter de selvsagt å rette på denne feilen gratis. Ja, det betalte jeg for et år siden og et halvt år ble jeg brutt hver gang telefonen ringte, se hvem som ringer virket ikke og ikke anrop kaller. De kom til meg for å rette opp dette og siden har jeg bare blitt brutt hele tiden. Tror de vil være dumme og ikke se sammenhengen selv om de har datoene de kom for å fikse det og de kan se at det er fra den fiksinga jeg blir brutt. Jævla irriterende. Noen ganger blir jeg brutt etter noen minutter men om natten kan jeg sitte kanskje en halv time uten å bli brutt. Jeg må restarte maskinen og starte helt på nytt for å koble meg på igjen. Og siden jeg ikke kan bruke avslutt heller får jeg skandisc og må vente lenge. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Skrevet 30. januar 2003 Ja, det betalte jeg for et år siden og et halvt år ble jeg brutt hver gang telefonen ringte, se hvem som ringer virket ikke og ikke anrop kaller. De kom til meg for å rette opp dette og siden har jeg bare blitt brutt hele tiden. Tror de vil være dumme og ikke se sammenhengen selv om de har datoene de kom for å fikse det og de kan se at det er fra den fiksinga jeg blir brutt. Jævla irriterende. Noen ganger blir jeg brutt etter noen minutter men om natten kan jeg sitte kanskje en halv time uten å bli brutt. Jeg må restarte maskinen og starte helt på nytt for å koble meg på igjen. Og siden jeg ikke kan bruke avslutt heller får jeg skandisc og må vente lenge. Ring og klag. Det er ikke annet du kan gjøre, for dette er tross alt ikke holdbart. Tru med å si opp abonementet dersom de ikke vil rette på feilen de PLIKTER å rette på. Det er tross alt deres feil at du sliter med tilkoblingen din. 0 Siter
tiliti Skrevet 30. januar 2003 Skrevet 30. januar 2003 Takk skal du ha. Jeg ringer i morgen. Jeg har virkelig ringt så mange ganger og er lei. De skal alltid ringe tilbake og det gjør de ikke. Jeg hadde krevd abonnementsavgiften tilbake for de måneder som har gått siden problemet oppsto som følge av installasjonsfeil av deres egen installatør. Denne er de som regel villig til å tilbakebetale i form av at du får en lik tidsperiode gratis. I tillegg hadde jeg krevd at de kom innen senest 1 uke for å rette feilen. Hvis de ikke hadde gått med på dette hadde jeg forlangt å få hevet avtalen uten straff pga brudd på bindingstiden, på grunnlag av at telenor ikke har klart å levere produktet. (+ elendig behandling i forbindelse med kundeservice, og manglende evne til problemløsning) 0 Siter
Dorthe Skrevet 30. januar 2003 Skrevet 30. januar 2003 Jeg hadde krevd abonnementsavgiften tilbake for de måneder som har gått siden problemet oppsto som følge av installasjonsfeil av deres egen installatør. Denne er de som regel villig til å tilbakebetale i form av at du får en lik tidsperiode gratis. I tillegg hadde jeg krevd at de kom innen senest 1 uke for å rette feilen. Hvis de ikke hadde gått med på dette hadde jeg forlangt å få hevet avtalen uten straff pga brudd på bindingstiden, på grunnlag av at telenor ikke har klart å levere produktet. (+ elendig behandling i forbindelse med kundeservice, og manglende evne til problemløsning) Jeg har prøvd å kreve abonnementet tilbake men det fikk jeg ikke. Jeg har også truet med å si det opp. Bindingstiden er over så det er ikke noe problem. Problemet er at det koster penger, som jeg ikke har så mye av for tiden, å få koblet opp gjennom en annen leverandør. Og så opphengt som jeg er her inne så klarer jeg ikke mange dagene uten å ha Internett. 0 Siter
tiliti Skrevet 30. januar 2003 Skrevet 30. januar 2003 Jeg har prøvd å kreve abonnementet tilbake men det fikk jeg ikke. Jeg har også truet med å si det opp. Bindingstiden er over så det er ikke noe problem. Problemet er at det koster penger, som jeg ikke har så mye av for tiden, å få koblet opp gjennom en annen leverandør. Og så opphengt som jeg er her inne så klarer jeg ikke mange dagene uten å ha Internett. Men nå når du _vet_ med sikkerhet at feilen er deres? Og at også de vet det, dersom de kjører den feite ræva til installatøren ned til deg for å sjekke? Da må jo saken være en annen? Hvis ikke hadde jeg sendt inn klage til forbrukerrådet. HVIS DU BESTILLER ADSL FRA TISCALI I KVELD FÅR DU GRATIS INSTALL!! 0 Siter
Dorthe Skrevet 30. januar 2003 Skrevet 30. januar 2003 Men nå når du _vet_ med sikkerhet at feilen er deres? Og at også de vet det, dersom de kjører den feite ræva til installatøren ned til deg for å sjekke? Da må jo saken være en annen? Hvis ikke hadde jeg sendt inn klage til forbrukerrådet. HVIS DU BESTILLER ADSL FRA TISCALI I KVELD FÅR DU GRATIS INSTALL!! Hvor bestiller jeg? 0 Siter
Dorthe Skrevet 30. januar 2003 Skrevet 30. januar 2003 Men nå når du _vet_ med sikkerhet at feilen er deres? Og at også de vet det, dersom de kjører den feite ræva til installatøren ned til deg for å sjekke? Da må jo saken være en annen? Hvis ikke hadde jeg sendt inn klage til forbrukerrådet. HVIS DU BESTILLER ADSL FRA TISCALI I KVELD FÅR DU GRATIS INSTALL!! Jeg har snakket med Telenor i dag og de sier bare tull. Det spiller sikkert ingen rolle. Vi må sjekke hastigheten og stabiliteten din. Sendte et sjekkeprogram som gjorde at maskinen hoppet ut. Jeg sier opp i morgen hvis det er mulig å få noe annet. 0 Siter
tiliti Skrevet 30. januar 2003 Skrevet 30. januar 2003 Hvor bestiller jeg? http://www.tiscali.no 0 Siter
tiliti Skrevet 30. januar 2003 Skrevet 30. januar 2003 Hvor bestiller jeg? Er gratis installasjon + 1 mnd gratis abo. Fint tilbud. DU kan bestille ut januar (altså til og med i morgen). 0 Siter
Dorthe Skrevet 30. januar 2003 Skrevet 30. januar 2003 http://www.tiscali.no Jeg fant det men det koster 995 med installatør. Du vet, meg og ledninger. Får helt skrekken. 0 Siter
tiliti Skrevet 30. januar 2003 Skrevet 30. januar 2003 Jeg fant det men det koster 995 med installatør. Du vet, meg og ledninger. Får helt skrekken. Har du ingen skoler eller slikt i nærheten? Jeg setter greit opp adsl hjemme hos folk uten utdannelse, og som sagt er det dusinvis av arbeidsledige it-utdannede og elever/studenter som gjerne gjør jobben for en hundrelapp (eller to). I hvilken by bor du? 0 Siter
Dorthe Skrevet 30. januar 2003 Skrevet 30. januar 2003 Har du ingen skoler eller slikt i nærheten? Jeg setter greit opp adsl hjemme hos folk uten utdannelse, og som sagt er det dusinvis av arbeidsledige it-utdannede og elever/studenter som gjerne gjør jobben for en hundrelapp (eller to). I hvilken by bor du? Jeg bor på Grünerløkka og kjenner ingen datakyndige. Ingen av venninnene mine har data og noen mann er ikke tilgjengelig. 0 Siter
tiliti Skrevet 30. januar 2003 Skrevet 30. januar 2003 Jeg fant det men det koster 995 med installatør. Du vet, meg og ledninger. Får helt skrekken. Hvis det er telefonene som er problemet skal det hjelpe nettproblemene dine om du drar ut kontakten til alle telefonene dine .. 0 Siter
Dorthe Skrevet 30. januar 2003 Skrevet 30. januar 2003 Hvis det er telefonene som er problemet skal det hjelpe nettproblemene dine om du drar ut kontakten til alle telefonene dine .. Jeg kan prøve det i morgen. Å dra ut den som er før splitteren. Så får vi se hva som skjer. Sendte en sint e-mail til Telenor hvor jeg ba dem ringe til meg. 0 Siter
tiliti Skrevet 30. januar 2003 Skrevet 30. januar 2003 Jeg bor på Grünerløkka og kjenner ingen datakyndige. Ingen av venninnene mine har data og noen mann er ikke tilgjengelig. Jeg er desverre ikke nedom før midt i april, men jeg har en god del kjenninger der nede. Om du ikke har noe i mot å få besøk av nerdete gutter. *flire* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.