Gå til innhold

anker hansen eller andre.


vimsa

Anbefalte innlegg

Hei........

Går rett på ak: min mor har to søsken de alle tre lider av etteleranna som ingen klarer å finne ut av ser det ut som.

Tante 1:Får i perioder angst av å være i store forsamlinger, får små skjelvinger m.m.

Har fått vite at hun har en bakterie på levra som gjør at kroppen ikke tar imot b-vitamin.

Tar nå gjevnlige sprøyter for dette.

Tante 2:Har etter at hun fikk en gutt vært veldig plaget med bekkenløsningssmerter, vet ikke om dette har noen betydning i denne sammen heng.

Vært på sykehus flere ganger men ingennting påvist.Er i en alder av 40 år, er sengeliggende,og sier hun har store smerter ifra korsryggen å oppover, itelleg har hun disse skjelvingene som tante 1 har.

I perioder kan heile kroppen riste.Mine besteforeldre lager mat til henne og de sliter seg snart fullstendig ut, hun klarer ikke knytte en sko pågrunn av smertene.

Min mor som er søstre til disse to, har skjelvinger gruer seg for å være blandt folk m.m.

Det jeg nå lurer på er kan de alle tre være preket av en bakterie på leveren som igjen fører til ikke opptak av b-vitamin ,og er dette eventuelt arvelig?

Vet at dette ble ei lang avhandling, men vill så gjerne finne ut hva det er .

Knekker snart hele familien.

Har du andre forslag på hva dette er blir jeg glad for tilbakemelding.

Min mor og tante:2 mener de kan ha blitt matforgiftet for de fikk di samme plagene på samme tidspunkt, nå snart to å siden.

Er nå lei av de lager sine egne diagnoser.

Håper på svar fra deg, eller andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -Vimsa. Vil prøve å besvare spørsmålene i kronologisk rekkefølge.

Vedr.tante 1 :hun sliter med angst i forsamlinger,og dette er en psykiatrisk diagnose i seg selv som hun kan trenge hjelp til å behandle.Hvilke bakterier vi snakker om mtp.leveren vet jeg ikke,og det er derfor ikke mulig å besvare nærmere.B-vitamin mangel er ikke uvanlig hvis leveren er skadet,og hun må følges opp med kontroller for å se om injeksjonene gir ønsket resultat.

Vedr.tante 2 :hvis hun har bekkenløsning kan evt.fysioterapeuten forsøke å hjelpe henne.Hva de har undersøkt på sykehuset forteller du ikke,men mtp.røntgen,så kan dette være normalt selv om hun har bekkenløsning.

Vedr.din mor :hun skjelver når hun er blant folk,og det kan mistenkes at hun muligens også har angst i forsamlinger.Ditt generelle spørsmål ang.B-vitaminer og mangel,kan lett sjekkes ved en blodprøve som måler nivået i blodet.Din mor og tante 2 fikk plagene samtidig for 2 år siden,og det kan være flere årsaker til det,uten at jeg kan besvare dette nærmere med den informasjonen du gir.

For en sikker vurdering må egen lege rådføres,og jeg vil anbefale en videre utredning av alle 3 hos deres respektive leger,slik at nødvendig hjelp og behandling kan startes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...