Gå til innhold

Fuckings Telenor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

28

• Bassisten

5

• Zirine

5

• tiliti

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest ikke meg

hmm Telenor er ille ja. Og jeg skjønner ikke hvorfor vi fortsatt har dem. Men du en ting jeg lurer på. Du skriver at du bare kan laste ned 1 ett eller annet før hastigheten går ned til vanlig ISDN. Vet du om dette gjelder alle ADSL kunder? Da vi tegnet vår abonement var det ingen slike begrensninger nemlig. Jeg vet jo ikke hvor mye jeg laster ned pr mnd, men jeg står online hele dagen. Har du noen link til denne infoen?

Online Plus

Gjest ChiengMai

Ny Online ADSL med begrenset nedlasting er noe med det teiteste Telenor har funnet på. Noen sinne. Tok meg forresten ti minutter på telefon å overbevise han som ringte for å få meg til å forandre bestillinga mi på 704/128 uten begrensning til samme _med_ begrensning. Til slutt BRØLTE jeg i telefonene at å si at 1 GB var mye var både løgn og pisspreik, jeg var IKKE interessert. Skal si han var snar til å avslutte argumentasjonen da.

Tok meg fire uker ekstra i forhold til det jeg først ble lovet å få i gang ADSL, men etterpå har alt vært bare fryd og amen.

Ny Online ADSL med begrenset nedlasting er noe med det teiteste Telenor har funnet på. Noen sinne. Tok meg forresten ti minutter på telefon å overbevise han som ringte for å få meg til å forandre bestillinga mi på 704/128 uten begrensning til samme _med_ begrensning. Til slutt BRØLTE jeg i telefonene at å si at 1 GB var mye var både løgn og pisspreik, jeg var IKKE interessert. Skal si han var snar til å avslutte argumentasjonen da.

Tok meg fire uker ekstra i forhold til det jeg først ble lovet å få i gang ADSL, men etterpå har alt vært bare fryd og amen.

Jeg burde kanskje vurdere å hyle meg til ADSL uten begrensninger jeg også.

Det var tross alt det jeg ble lovet av han jævelen som ringte.

Selv om 1 GB for øvrig er nok for meg, men likevel. Jeg fikk åpenbart ikke det jeg ble lovet.

Gjest ChiengMai

Se på telenor sine sier.

Nei, det gjelder ikke alle, men da betaler du nok sannsynligvis mer på måned enn 349.

Nå må det for øvrig sies at man kan laste ned forholdsvis mye MP3 per mnd, og likevel bruke mindre enn 1 GB.

I tillegg selger de en "påfyllpakke" med 5 GB, som du kan ha i reserve i tilfelle du bruker opp den ene månedens ene GB, og denne koster 94 kroner, og burde holde veldig lenge.

Du bruker 1 GB før du rekker å slippe en fjert, skal jeg si deg. Hver bidige e-post du får, hver nettside du åpner går inn i dette.

Jeg kryssa av på en eller annen side der du kunne sjekke forbruk for å se hvor mye du faktisk kunne laste ned. To mp3-filer pr dag, 10 e-poster og 30 nettsider pr dag ble nesten 200%. Altså halv måned med 64 kbps. Snakk om nedtur! En halv video på en måned og du har ca 200 MB igjen.

Du bruker 1 GB før du rekker å slippe en fjert, skal jeg si deg. Hver bidige e-post du får, hver nettside du åpner går inn i dette.

Jeg kryssa av på en eller annen side der du kunne sjekke forbruk for å se hvor mye du faktisk kunne laste ned. To mp3-filer pr dag, 10 e-poster og 30 nettsider pr dag ble nesten 200%. Altså halv måned med 64 kbps. Snakk om nedtur! En halv video på en måned og du har ca 200 MB igjen.

Hmmm...

Jeg vet ærlig talt ikke hvor mye 1 GB er, men det høres mye ut, og jeg får jo en del videosnutter og sånn i mail...

Klarte du å snakke deg til å få ubegrenset tilgant mot å fortsette å betale 349 i mnd, som avtalt?

Eller betaler du mer?

Annonse

Gjest ChiengMai

Jeg burde kanskje vurdere å hyle meg til ADSL uten begrensninger jeg også.

Det var tross alt det jeg ble lovet av han jævelen som ringte.

Selv om 1 GB for øvrig er nok for meg, men likevel. Jeg fikk åpenbart ikke det jeg ble lovet.

For meg var begrensning aldri et alternativ. Kostet meg over 900 kroner ekstra i startgebyr (med installatør fordi fyren hos Telenor sa at siden jeg hadde dobbeltlinje kunne jeg ikke montere selv. Det første installatøren sa da han kom var at den ISDN-boksen jeg har er av de enkleste å få til selv..), pluss null dager i gratis "prøvetid". Ville ikke bytta for alt i verden.

Siste to-tre ukene har jeg kost meg med _masse_ flotte musikkvideoer. :-)

Gjest ChiengMai

Hmmm...

Jeg vet ærlig talt ikke hvor mye 1 GB er, men det høres mye ut, og jeg får jo en del videosnutter og sånn i mail...

Klarte du å snakke deg til å få ubegrenset tilgant mot å fortsette å betale 349 i mnd, som avtalt?

Eller betaler du mer?

Nei, jeg betaler 550,- i måneden. Får du en del vedlegg i mail kan du nok kose deg med noen dager hver måned med 64 kbps. Du kan jo satse på f.eks ti dager i slutten på hver måned med nostalgisk tilbakeblikk. Særlig hvis du "bare" har hatt modem fra før.

Men tenk deg .. 704 kbps, og så ned på 64, må føles som sirup. Jeg grøsser ved tanken!

Gjest ChiengMai

Nei, jeg betaler 550,- i måneden. Får du en del vedlegg i mail kan du nok kose deg med noen dager hver måned med 64 kbps. Du kan jo satse på f.eks ti dager i slutten på hver måned med nostalgisk tilbakeblikk. Særlig hvis du "bare" har hatt modem fra før.

Men tenk deg .. 704 kbps, og så ned på 64, må føles som sirup. Jeg grøsser ved tanken!

Ah du har hatt Chello .. da kommer du til å _gremmes_ over 64 kbps! :-)

De dagene får du holde deg unna DOL, regner med at du kommer til å bli skikkelig sur, hehe.

For meg var begrensning aldri et alternativ. Kostet meg over 900 kroner ekstra i startgebyr (med installatør fordi fyren hos Telenor sa at siden jeg hadde dobbeltlinje kunne jeg ikke montere selv. Det første installatøren sa da han kom var at den ISDN-boksen jeg har er av de enkleste å få til selv..), pluss null dager i gratis "prøvetid". Ville ikke bytta for alt i verden.

Siste to-tre ukene har jeg kost meg med _masse_ flotte musikkvideoer. :-)

Hmmm gikk inn å sjekket nå.

Det er mulig jeg overdrev litt når jeg skrev hvor mye jeg lastet ned per mnd, men jeg kom faktisk til et forbruk på 336 % av 1 GB.

Jeg skal ringe i morgen å klage på den jævelen som ringte meg, og se hva som skjer.

Jeg ser for øvrig at ubegrenset tilgang koster 550 i mnd, og da ville det uansett vært billigere for meg å ha dette abonementet med 1 GB per mnd, og så heller kjøpt litt ekstra ved behov. 5 GB koster trossalt bare 94 kroner, altså blir det under 450 kroner per mnd for 6 GB, og så mye bruker jeg aldri, og jeg vil - selv om jeg må kjøpe litt ekstra GB i ny og ne - komme billigere fra det enn hva jeg når gjør med mitt Chello abonement.

Men likevel: Fyren som ringte har lurt meg.

Enig, det er ekstreme forskjeller fra 724 til 64, men så var det dette med å kunne kjøpe 5 GB når man vil, og siden dette er forholdsvis billig så slipper jeg uansett unna billigere enn hva du gjør, så sant du ikke laster ned over 11 GB per mnd, og det skal vel godt gjøres :)

Ah du har hatt Chello .. da kommer du til å _gremmes_ over 64 kbps! :-)

De dagene får du holde deg unna DOL, regner med at du kommer til å bli skikkelig sur, hehe.

Jeg overlever uten dol når jeg er hjemme. 95 % av tiden jeg er her er fra jobb :)

Men dette ville nok uansett vært å regne som et problem, hadde det ikke vært for at man får kjøpt noen billige GB.

Jeg skal likevel klage. Jeg får tross alt ikke det jeg ble lovet!

Hmmm...

Eller betaler du mer?

Dersom du lastar ned _ein_ film, utgjer berre denne filmen ca 0,7 GB... Med 20 mp3-filer på 5mb i tillegg, så har du brukt 0,8 GB. Då har du 200 megabyte igjen... Det er ikkje nok til surfing ein gong.

T.d. er "100 nyeste" på DOL ca. 80 kb. Ikkje så veldig mykje, men lastar du denne 20 gongar om dagen 20 dagar i månaden utgjer berre denne eine sida 32 MB... (0,03 GB) Og det er EI side - utan bilete.

1 GB blir borte ekstremt raskt!

Ein tenkjer at internettsider er raske å laste ned, men det blir ganske mykje etter kvart. På ei side eg driv, blir det lasta ned 22 GB internettsider i månaden... Og det finst ingen store filer der.

Annonse

Dersom du lastar ned _ein_ film, utgjer berre denne filmen ca 0,7 GB... Med 20 mp3-filer på 5mb i tillegg, så har du brukt 0,8 GB. Då har du 200 megabyte igjen... Det er ikkje nok til surfing ein gong.

T.d. er "100 nyeste" på DOL ca. 80 kb. Ikkje så veldig mykje, men lastar du denne 20 gongar om dagen 20 dagar i månaden utgjer berre denne eine sida 32 MB... (0,03 GB) Og det er EI side - utan bilete.

Ein tenkjer at internettsider er raske å laste ned, men det blir ganske mykje etter kvart. På ei side eg driv, blir det lasta ned 22 GB internettsider i månaden... Og det finst ingen store filer der.

Huff, det har jeg ikke engang tenkt på. Det at jeg trykker f.eks. "Svar til meg" og "nye innlegg" ekstremt ofte. For ikke å snakke om diverse aviser, og alt annet.

Hvor mye tror du forresten det er vanlig å bruke på nettet per mnd?

Si jeg laster ned ca 200 MP3 filer, hver på rundt 5 MB, og surfer mye.

Jeg prøvde den kalkulatoren som står inne på Telenor sine sider, og selv om jeg tok max på alle alternativene, så kom jeg ikke til mer enn ca 336 % av 1 GB, altså ca 3.5 GB per mnd.

Jeg vet jo ikke hvor mye man kan stole på den kalkulatoren. Når jeg f.eks. trykker på alternativet som heter at jeg laster ned "mer enn 3 mp3 filer per dag", så er jo "mer enn 3" ganske relativt...

?

Hvor mye tror du forresten det er vanlig å bruke på nettet per mnd?

Si jeg laster ned ca 200 MP3 filer, hver på rundt 5 MB, og surfer mye.

Jeg prøvde den kalkulatoren som står inne på Telenor sine sider, og selv om jeg tok max på alle alternativene, så kom jeg ikke til mer enn ca 336 % av 1 GB, altså ca 3.5 GB per mnd.

Jeg vet jo ikke hvor mye man kan stole på den kalkulatoren. Når jeg f.eks. trykker på alternativet som heter at jeg laster ned "mer enn 3 mp3 filer per dag", så er jo "mer enn 3" ganske relativt...

?

200 mp3-filer på 5mb kvar er nøyaktig ein GB... Altså kan du ikkje motta ein mail, eller sjå ei nettside i tillegg...

200 mp3-filer på 5mb kvar er nøyaktig ein GB... Altså kan du ikkje motta ein mail, eller sjå ei nettside i tillegg...

I know, men grunnen til at jeg spør er at det jo også er mulig å få ubegrenset tilgang hos Telenor, men dette koster 550 per mnd, altså 200 kroner mer enn det tilbudet jeg nå har fått.

Men så har det seg så at Telenor sin "påfyllpakke" som er på 5 GB, og som varer ubegrenset i tid, "bare" koster 94 kroner.

Altså vil jeg for ca 450 kroner kunne laste ned 6 GB per mnd, og 6 GB bør vel holde for de fleste, så sant man ikke laster ned hele filmer, eller?

MP3 filer og den slags er det jo lett å måle hvor mye man laster ned av, men det er verre å beregne hvor mye man bruker på å surfe...

Hva med å si opp avtalen og bruke noe som fungerer?

Jeg synes bluecom er fint. :-)

Men de jeg har snakket med som bruker Telenor har utelukkende vært fornøyde. Det er mer enn jeg kan si om mange som bruker andre operatører, i tillegg til at jeg jo nå har det i hus.

På den annen side er selvsagt de løgnene jeg fikk på telefonen oppsigelsesgrunn.

Jeg får snakke med dem i morgen eller på fredag, og forsøke å finne ut av dette.

Det er jo tross alt mulig at de kan kompensere med ett eller annet, siden fyren som fikk meg til å si ja til dette tilbudet jo har lovet meg ting jeg ikke får.

Får høre med dem, og kanskje jeg kan få "prøve" dette en stund, og si opp abonementet før bindingstiden (12 mnd) dersom jeg ikke er fornøyd, f.eks. med forbruket av GB.

Men de jeg har snakket med som bruker Telenor har utelukkende vært fornøyde. Det er mer enn jeg kan si om mange som bruker andre operatører, i tillegg til at jeg jo nå har det i hus.

På den annen side er selvsagt de løgnene jeg fikk på telefonen oppsigelsesgrunn.

Jeg får snakke med dem i morgen eller på fredag, og forsøke å finne ut av dette.

Det er jo tross alt mulig at de kan kompensere med ett eller annet, siden fyren som fikk meg til å si ja til dette tilbudet jo har lovet meg ting jeg ikke får.

Får høre med dem, og kanskje jeg kan få "prøve" dette en stund, og si opp abonementet før bindingstiden (12 mnd) dersom jeg ikke er fornøyd, f.eks. med forbruket av GB.

Avbestilling før etablering kroner 0, avbestilling før endt bindingstid kr 1000 :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...