Gjest GR Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Trimmer hardt?? 45 min gange to ganger i uken, og 60 min squash, er det mye?? Men du har selvfølgelig rett mht. veiingen. Men jeg klarer ikke å la være.. :-) Neida, det er ikke den hardeste trimmen en holder på med det kanskje, men som jeg skrev så går GR opplegget ut ifra 30 min. normal gange hver dag. Selvfølgelig kommer det an på hva kroppen din er vandt til fra før, er dette en trim du har holdt på med over lengere tid, ja da må du nok trimme mer. Vedr. veiing, jeg var også på vekta HVER eneste morgen ), men jeg måtte slutte med det for det blei deprimerende når du følger opplegget etter punkt og prikk så viser vekta MER neste morgen. Så etter å ha fått noen sånne slag i trynet på morgenen, lærte jeg meg at jeg holdt meg kun til vekta EN gang i uken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91397-jeg-g%C3%A5r-jo-ikke-ned-et-gram/page/2/#findComment-504734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 Neida, det er ikke den hardeste trimmen en holder på med det kanskje, men som jeg skrev så går GR opplegget ut ifra 30 min. normal gange hver dag. Selvfølgelig kommer det an på hva kroppen din er vandt til fra før, er dette en trim du har holdt på med over lengere tid, ja da må du nok trimme mer. Vedr. veiing, jeg var også på vekta HVER eneste morgen ), men jeg måtte slutte med det for det blei deprimerende når du følger opplegget etter punkt og prikk så viser vekta MER neste morgen. Så etter å ha fått noen sånne slag i trynet på morgenen, lærte jeg meg at jeg holdt meg kun til vekta EN gang i uken. *skal prøve å sette bort vekta* Jeg har spilt squash lenge, men gåturene har nok blitt mer sporadisk.Så dette er forholdsvis nytt. Men jeg er nok en smule utålmodig...skjønner jeg. Vet ikke om du leste mine innlegg lenger ned. Jeg har nemlig gått ned 600 gram, når jeg veide meg i dag :-) HURRA!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91397-jeg-g%C3%A5r-jo-ikke-ned-et-gram/page/2/#findComment-504750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GR Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 *skal prøve å sette bort vekta* Jeg har spilt squash lenge, men gåturene har nok blitt mer sporadisk.Så dette er forholdsvis nytt. Men jeg er nok en smule utålmodig...skjønner jeg. Vet ikke om du leste mine innlegg lenger ned. Jeg har nemlig gått ned 600 gram, når jeg veide meg i dag :-) HURRA!! Kjempebra !!!!! Nei, jeg har ikke lest alle innleggene. IKKE GI OPP !!!! Stå på framover ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91397-jeg-g%C3%A5r-jo-ikke-ned-et-gram/page/2/#findComment-504780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Creativiaen Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Jeg har lånt en bok av en venninne, en grønn i A4 format. Det er egnetlig beregnet på de som tar flere kurs, tror jeg. Jeg fant ikke noe om forbrenning der. Må også innrømme at jeg ikke helt finner ut av hvor mye jeg kan spise av hva. Det står nemlig kcal. per. hundre gram og så står det gjerne 140 gram under. Ja, jeg er litt blond :-). Jeg har iallefall tolket det sånn at jeg kan spise 100 gram kylling, 50 gram pasta, 50 gram ris, 100 gram potet. Tror det er diss tallene under som indikerer hvor mye jeg kan spise. Skjønner du hva jeg mener? eller ble min forklaring litt dårlig. Min venninne er på ferie, så jeg får ikke spurt henne... Blaah, du har en gammel bok! Hehehe - og det du sier er ikke helt riktig. Husk en ting - alle matvarer skal veies og måles i ferdig vare. (kokt, stekt, dampet osv). Til middag - som skal være 400 kcal totalt - hvis vi har kyllingfilet, ris, saus og salat så blir det slik: To stk kyllingfilèter à 100 gram = 200 kcal. 125 gram ferdig kokt ris = ca 100 kcal. 0,5 dl saus. (kylling bretagnesaus f.eks) = ca 60 kcal. Da har du igjen 40 kcal for å fylle opp middagen - og det skal strengt tatt gå til en skikkelig feit mengde salat m/fransk dressing f.eks. (sånn gjennomsiktig blank greie). Hvis du i tillegg drikker en halvliter vann før middag så kan jeg love deg at du blir sprengmett! (noe som forsåvidt er dumt, da man skal venne magen til mindre mat). Andre ting som er fordelaktig å spise hvis man er mye sulten, er fajitas. Du kan spise 200 gram ferdig stekt karbonadedeig. Putt masser av salt og litt yoghurt naturell og tacosaus (inneholder 37 kcal pr 100 gram og er så og si ikkeno') i to fajitas og du kan kose deg hele kvelden. Hm...dette kunne jeg snakket om i det vide og det brede... kan alt om GR. Hehehe! En annen tommelfingerregel: Hvis det er 150 kcal i 100 gram. Du skal ha i deg f.eks 45 kcal. Finn ut hvor mye det er i 10 gram. Her i dette eksempelet er det 15 kcal i 10 gram. Ergo, du skal ha 30 gram for å få 45 kcal. Regn deg alltid ned til hvor mye det er i 10 gram, så blir det lettere. Hvis det er 245 kcal i wienerpølser f.eks og du bare skal ha i deg 200 kcal, så må du ta 245 og dele på 200 - det blir ca 122. Dvs, at du kan spise 122 gram wienerpølse. (noe som forøvrig er JÆVLI lite!, men det er en helt annen sak!) hehehe! Spør hvis det er noe mer du lurer på! Good luck! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91397-jeg-g%C3%A5r-jo-ikke-ned-et-gram/page/2/#findComment-504789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 Blaah, du har en gammel bok! Hehehe - og det du sier er ikke helt riktig. Husk en ting - alle matvarer skal veies og måles i ferdig vare. (kokt, stekt, dampet osv). Til middag - som skal være 400 kcal totalt - hvis vi har kyllingfilet, ris, saus og salat så blir det slik: To stk kyllingfilèter à 100 gram = 200 kcal. 125 gram ferdig kokt ris = ca 100 kcal. 0,5 dl saus. (kylling bretagnesaus f.eks) = ca 60 kcal. Da har du igjen 40 kcal for å fylle opp middagen - og det skal strengt tatt gå til en skikkelig feit mengde salat m/fransk dressing f.eks. (sånn gjennomsiktig blank greie). Hvis du i tillegg drikker en halvliter vann før middag så kan jeg love deg at du blir sprengmett! (noe som forsåvidt er dumt, da man skal venne magen til mindre mat). Andre ting som er fordelaktig å spise hvis man er mye sulten, er fajitas. Du kan spise 200 gram ferdig stekt karbonadedeig. Putt masser av salt og litt yoghurt naturell og tacosaus (inneholder 37 kcal pr 100 gram og er så og si ikkeno') i to fajitas og du kan kose deg hele kvelden. Hm...dette kunne jeg snakket om i det vide og det brede... kan alt om GR. Hehehe! En annen tommelfingerregel: Hvis det er 150 kcal i 100 gram. Du skal ha i deg f.eks 45 kcal. Finn ut hvor mye det er i 10 gram. Her i dette eksempelet er det 15 kcal i 10 gram. Ergo, du skal ha 30 gram for å få 45 kcal. Regn deg alltid ned til hvor mye det er i 10 gram, så blir det lettere. Hvis det er 245 kcal i wienerpølser f.eks og du bare skal ha i deg 200 kcal, så må du ta 245 og dele på 200 - det blir ca 122. Dvs, at du kan spise 122 gram wienerpølse. (noe som forøvrig er JÆVLI lite!, men det er en helt annen sak!) hehehe! Spør hvis det er noe mer du lurer på! Good luck! Jammen godt det er noen å spørre. Dvs. at jeg har spist for lite jeg da, men hvordan i he.... skal jeg kunne spise 2 kyllingfiletèr. Men det var kanskje ikke det du mente. Må innrømme at det faktisk var litt værre enn jeg trodde dette med utregning av kcal. osv. Men jeg kommer vel et stykke med sunn fornuft også!! Tusen takk for hjelpen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91397-jeg-g%C3%A5r-jo-ikke-ned-et-gram/page/2/#findComment-504807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Creativiaen Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Jammen godt det er noen å spørre. Dvs. at jeg har spist for lite jeg da, men hvordan i he.... skal jeg kunne spise 2 kyllingfiletèr. Men det var kanskje ikke det du mente. Må innrømme at det faktisk var litt værre enn jeg trodde dette med utregning av kcal. osv. Men jeg kommer vel et stykke med sunn fornuft også!! Tusen takk for hjelpen! Joda, du kan spise to kyllingfileter. Ikke de svenske, for de er større og veier mer. Men vei opp 200 gram kyllingfilet (=200 kcal). Du kan jo spare litt da vettu, og ha det i en kyllingsalat til kvelds. Når, hvor og hvordan du inntar kaloriene, og i hvilken rekkefølge er revnende likegyldig, så lenge du får i deg alt fra alle kategorier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91397-jeg-g%C3%A5r-jo-ikke-ned-et-gram/page/2/#findComment-504847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 Joda, du kan spise to kyllingfileter. Ikke de svenske, for de er større og veier mer. Men vei opp 200 gram kyllingfilet (=200 kcal). Du kan jo spare litt da vettu, og ha det i en kyllingsalat til kvelds. Når, hvor og hvordan du inntar kaloriene, og i hvilken rekkefølge er revnende likegyldig, så lenge du får i deg alt fra alle kategorier. Trodde evt. da at jeg måtte spise 200 gram kylling til middag (av de "gule" skålene fra Prior). For det er ikke snakk om at jeg orker. Jeg kan altså spare dette til kvelden? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91397-jeg-g%C3%A5r-jo-ikke-ned-et-gram/page/2/#findComment-504858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Creativiaen Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Trodde evt. da at jeg måtte spise 200 gram kylling til middag (av de "gule" skålene fra Prior). For det er ikke snakk om at jeg orker. Jeg kan altså spare dette til kvelden? Jada, du kan spise maten din når du vil. Men over tre timer mellom hver gang kroppen får noe (yoghurt, banan, eple, knekkebrød, middag, whatever) er ikke å anbefale. Men orker du "bare" en kyllingfilèt til middag og ris, så tar du resten av kyllingfilèten og skjærer opp i biter og blander med f.eks resten av salaten etter middagen. Da har du en suverèn kveldsmat! ) Hvis du vil ha et eple til frokost, kan du spise frokosten til kvelds. Eller mellommåltd. Du velger selv hvordan du vil styre dagen. Det som står i boken er bare en guide for deg. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91397-jeg-g%C3%A5r-jo-ikke-ned-et-gram/page/2/#findComment-504987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 Hei! Jeg kan garantere deg at du har begynnt å gå ned i vekt. Hvis du har ligget på rundt 1000 - 1250 kcal hver dag, trimmet og drukket mye vann, så har du 100% gått ned i vekt. Men det er som du selv sier - du har vann i kroppen. Du går til lymfedrenasje - noe som er svært fordelaktig. Gi det tid. God tid. En uke er ingeting. En vektnedgang på over 1 kilo i uken er ikke å anbefale. Det takler faktisk ikke kroppen og du vil slanke bort mer enn fett - faktisk musker - som du egentlig trenger for å forbrenne fett. Husk også at muskler veier mer enn fett, så hvis du plutselig har begynnt å trene mye, så kan det også gjøre et utslag. Positivt for kroppen, men ikke så positivt for tallet på vekta man måler etter. Kast vekta, bruk målebånd! ) En annen ting er at du kun skal gå ned fire kilo. Det vil du klare i løpet av fem uker på GR. Du skal ned ganske mye, og kroppen stritter i mot for den vil gjerne beholde den lille reserven den har. Det er helt naturlig. Jeg skjønner at du vil ned fire kilo. Det er jo strengt tatt bare pyntekilo egentlig. Men vi har alle våre mål her i livet. Jeg har gått ned 11 kilo siden 1 oktober, men jeg har flust av kilo å ta av. Jeg har lagt meg på ca 1500 kcal og går for seier med ca 0,5 kilo i uken. Da har jeg overskudd til mann, barn, hus, bil, hage, jobb og venner. Ikke minst kosthold. ) Husk at GR er en livsstil. Gi det litt tid - det kommer seg litt hver dag. Ikke gi opp i allefall! Lykke til, spør hvis det er noe du lurer på. Klem fra Yohoooo! Jeg har gått ned 1 kilo siden forrige mandag. Enda jeg nok drakk litt for mye rødvin på lørdag (5 glass!!, uff) men kompenserte det opp ved å gå et par turer x-tra. Gleder meg nå til å ta fatt på en ny uke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91397-jeg-g%C3%A5r-jo-ikke-ned-et-gram/page/2/#findComment-507231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Hei! Jeg kan garantere deg at du har begynnt å gå ned i vekt. Hvis du har ligget på rundt 1000 - 1250 kcal hver dag, trimmet og drukket mye vann, så har du 100% gått ned i vekt. Men det er som du selv sier - du har vann i kroppen. Du går til lymfedrenasje - noe som er svært fordelaktig. Gi det tid. God tid. En uke er ingeting. En vektnedgang på over 1 kilo i uken er ikke å anbefale. Det takler faktisk ikke kroppen og du vil slanke bort mer enn fett - faktisk musker - som du egentlig trenger for å forbrenne fett. Husk også at muskler veier mer enn fett, så hvis du plutselig har begynnt å trene mye, så kan det også gjøre et utslag. Positivt for kroppen, men ikke så positivt for tallet på vekta man måler etter. Kast vekta, bruk målebånd! ) En annen ting er at du kun skal gå ned fire kilo. Det vil du klare i løpet av fem uker på GR. Du skal ned ganske mye, og kroppen stritter i mot for den vil gjerne beholde den lille reserven den har. Det er helt naturlig. Jeg skjønner at du vil ned fire kilo. Det er jo strengt tatt bare pyntekilo egentlig. Men vi har alle våre mål her i livet. Jeg har gått ned 11 kilo siden 1 oktober, men jeg har flust av kilo å ta av. Jeg har lagt meg på ca 1500 kcal og går for seier med ca 0,5 kilo i uken. Da har jeg overskudd til mann, barn, hus, bil, hage, jobb og venner. Ikke minst kosthold. ) Husk at GR er en livsstil. Gi det litt tid - det kommer seg litt hver dag. Ikke gi opp i allefall! Lykke til, spør hvis det er noe du lurer på. Klem fra Hurra! Jeg har gått ned 1 kilo på 1 uke. Det er jeg fornøyd med. Skeiet ut litt for mye i helgen,men endel rødvin. Har gått 4 dager denne uken + spilt squash. Vel syntes faktisk at det er litt moro. For nå føler jeg at jeg har innsett at jeg ikke MÅ har noe godt hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91397-jeg-g%C3%A5r-jo-ikke-ned-et-gram/page/2/#findComment-510467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.