Gå til innhold

Gud hjelpe oss

Gjest frossen finnmarking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så drita lei, gradestokken har omtrent ikke vært over minus 20 siden tidlig i desember, og i dag er det minus 30 og vind.

Måtte noen forbarme seg over oss snart. Man blir jaggu sliten over så lange kuldeperioder. Tørr hud, hår som står rett opp, sprø negler, frossen inn til margen.... ÅÅÅ som jeg gleder meg til sommeren!

Vel - det positive er at sola er kommet tilbake....

Skrevet

Flytt til varmere strøk. Jeg trodde jeg gjorde det, men det er nesten like kaldt her brrr

Legg deg under dyna og vent på sommeren

Skrevet

Det hadde jeg vært og. Vi hadde ei kuldeperiode med rundt 20 grader minus som varte tre-fire uker. Det var mer enn nok.

Skrevet

Men statsstøtte skal dere ha...

Så de som bor i varmere strøk har ikke statsstøtte?

Synes det er synd at finnmarkinger bare blir forbundet med statsstøtte, men du må gjerne leve i troen...

Skrevet

Så de som bor i varmere strøk har ikke statsstøtte?

Synes det er synd at finnmarkinger bare blir forbundet med statsstøtte, men du må gjerne leve i troen...

Hva annet enn statsstøtte kan man vel forbinde finnmarkinger med? Landets høyeste arbeidsledighet, flest uføretrygdede, lavest andel med høyere utdannelse, flest alenemødre... Take your pick! ;-)

Gjest mislykket
Skrevet

Hva annet enn statsstøtte kan man vel forbinde finnmarkinger med? Landets høyeste arbeidsledighet, flest uføretrygdede, lavest andel med høyere utdannelse, flest alenemødre... Take your pick! ;-)

Hei!

Du glemte visst:

...strategisk viktige områder, uberørt natur og store naturressurser, urbefolkning, og et flott folkeferd. Kort sagt: et flott stykke Norge.

Vennlig hilsen

Skrevet

Hei!

Du glemte visst:

...strategisk viktige områder, uberørt natur og store naturressurser, urbefolkning, og et flott folkeferd. Kort sagt: et flott stykke Norge.

Vennlig hilsen

Men grisekaldt. Så da kan det være det samme med den vakre naturen for min del :)

Skrevet

Men statsstøtte skal dere ha...

Og dette har med temperaturen å gjøre????

Skrevet

Det med alenemødre får de skarp konkurranse i fra Oslo og Akershus. Faktisk. (sjekk ssb)

Skrevet

Og dette har med temperaturen å gjøre????

Ingenting selvsagt, men den som fryser inne, kan ikke komme å ta igjen... :-)

Skrevet

*flirer*

Skrevet

Hei!

Du glemte visst:

Vennlig hilsen

...strategisk viktige områder,

For stormaktene ja. Er det ønskelig eller til fordel for oss?

.. uberørt natur og store naturressurser,

Tenker du på den nedbeitede vidda og verdiene i de nedlagte gruvene?

.. urbefolkning,

Tenker du på de forfylla samene? Hvorfor bor mesteparten av dem i Oslo, da?

.. og et flott folkeferd...

Som topper alle de statstikkene jeg viste til i forrige innlegg, i tillegg til et kjempeforbruk av russerhorer...

Kort sagt: et flott stykke Norge

Jada, hadde det ikke vært for dem som bor der... ;-)

Gjest mislykket
Skrevet

...strategisk viktige områder,

For stormaktene ja. Er det ønskelig eller til fordel for oss?

.. uberørt natur og store naturressurser,

Tenker du på den nedbeitede vidda og verdiene i de nedlagte gruvene?

.. urbefolkning,

Tenker du på de forfylla samene? Hvorfor bor mesteparten av dem i Oslo, da?

.. og et flott folkeferd...

Som topper alle de statstikkene jeg viste til i forrige innlegg, i tillegg til et kjempeforbruk av russerhorer...

Kort sagt: et flott stykke Norge

Jada, hadde det ikke vært for dem som bor der... ;-)

Hei!

Jeg ser du toner flagg som en etnosentrisk person.

Vennlig hilsen

Skrevet

Tror du jeg får erstatning fordi jeg måtte reise fra mitt hus pga kulda, og ikke minst, støtte til flytting og ny bolig i varmere strøk (østlandet!).

Gleder meg spesielt til å kjenne varmen fra mine medmennesker hver gang jeg åpner kjeften og dialekta avslører min tilhørighet!

Skrevet

*hehe*

Skrevet

JA og atter et ja!

Nå var jeg så heldig at jeg var i varmere strøk da det sist var som verst. Men nå?

BRRRRRRRRRRRRRRR!

Skrevet

..og dere har foldet hendene...?

Her er det foldede hender og dans til sola de ti minuttene vi ser den hver dag. Kanksje Gud ikke ser oss på grunn av frostrøyken?

Skrevet

Hei!

Jeg ser du toner flagg som en etnosentrisk person.

Vennlig hilsen

Å nei, så vidsynt er jeg ikke. Jeg er bare 100% egoist!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...