Gå til innhold

Dataen går treigt

Anbefalte innlegg

Gjest ingenekspert
Skrevet

Noen som veit hva grunnen kan være til at daten min har gått treigt i det siste? Jeg kjøpte den i høst (Fujitsu siemens), og det er ca. 12 Gb ledig og den har 256 MB ram. Har ikke mye greie på dette, men veit at det burde være nok plass enda til at den skal gå i normalt tempo. Det er spesielt på nettet det går sakte (har bredbånd, bor på studenthjem), men også før jeg har startet internett, når jeg trykker på explorer-ikonet. Jeg har akkurat defragmentert harddisken.

Kan det være virus?? Har ikke merket noen andre ting som er galt. Har Norman Virus Control med automatisk internett-oppdatering. Sjekker dataen da selv om det er virus, eller må jeg kjøre en slags manuell sjekk innimellom?

Gjest ingenekspert
Skrevet

Last ned og kjør Ad-Aware på disken jevnlig.

http://download.com.com/3000-2094-10045910.html?legacy=cnet

Selv om du ikke får virus på disken din, så har det en tendens til å legge seg mye annet småskjit der (les mer på den linken). Ad-Aware fjerner alt effektivt.

Jeg har lasta ned og kjørt dette programmet på disken nå. Og den har funnet 5 "suspicious folders" og 49 "suspicious files". Men jeg har så lite greie på dette, så jeg veit lite om hva disse filene er. Er det slik at dette programmet stort sett finner det man ikke trenger å ha på maskina, (unyttige filer som bare sinker fart osv.) eller risikerer jeg å slette noe viktig hvis jeg sletter alle filene den har funnet? Og hvordan sletter jeg dem forresten, på en enklest mulig måte?

Skrevet

Jeg har lasta ned og kjørt dette programmet på disken nå. Og den har funnet 5 "suspicious folders" og 49 "suspicious files". Men jeg har så lite greie på dette, så jeg veit lite om hva disse filene er. Er det slik at dette programmet stort sett finner det man ikke trenger å ha på maskina, (unyttige filer som bare sinker fart osv.) eller risikerer jeg å slette noe viktig hvis jeg sletter alle filene den har funnet? Og hvordan sletter jeg dem forresten, på en enklest mulig måte?

Du kan hake av for hver og en av dem -> continue -> slett alt.

Det er ikke problem å slette alt. Det verste som kan skje er at FTP programmet ditt slutter å funke og du må configurere det på nytt.

Husk å slett tempfilene også - og søppelbøtta.

Skrevet

Du kan hake av for hver og en av dem -> continue -> slett alt.

Det er ikke problem å slette alt. Det verste som kan skje er at FTP programmet ditt slutter å funke og du må configurere det på nytt.

Husk å slett tempfilene også - og søppelbøtta.

FTP-programmet slutter neppe å fungere. Derimot kan p2p-programmer gjøre det, altså fildelingsprogrammer som Kazaa etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...