Gå til innhold

Kredittvurdering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lov å foreta en kredittvurdering uten å opplyse om det? Jeg begynner å bli ganske lei av slike brev. I går kom det brev om at et firma jeg har bestilt varer hos for 1200 kr har foretatt en kredittvurdering av meg.

Skrevet

De har nok lov til det. Jeg søkte på en jobb for en tid siden, som jeg fikk, men ikke tok. Der ble jeg kredittvurdert, det var riktignok en høy stilling, men noe sånt har jeg ikke vært utsatt for før.

Det sier jo litt om en person, i alle fall stort sett, så kanskje det kommer mer og mer inn når du søker jobb også?

Skrevet

Jeg fikk for første gang et sånt brev for noen uker siden. Bestilte varer for et langt mindre beløp. Jeg kan iallfall ikke huske jeg fikk noe brev da Ellos og andre postordrefirmaer gikk over til å bruke faktura istedet for postoppkrav, men det er jo mange år siden.

Skrevet

Det skal stå opplyst i kataloger eller på nettstedet til firmaet du bestiller hos. For eksempel har jeg sett teksten "Vi forbeholder oss retten til å kredittvurdere våre kunder sporadisk".

Så lenge du ber om kreditt hos noen, så får du vel egentlig bare finne deg i å bli kredittvurdert. Ikke noe å bli fornærmet over, mener jeg. Liker du det ikke, får du betale forskuddsvis, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...