Spøkelset Skrevet 31. januar 2003 Skrevet 31. januar 2003 Er det lov å foreta en kredittvurdering uten å opplyse om det? Jeg begynner å bli ganske lei av slike brev. I går kom det brev om at et firma jeg har bestilt varer hos for 1200 kr har foretatt en kredittvurdering av meg. 0 Siter
mrxx Skrevet 31. januar 2003 Skrevet 31. januar 2003 De har nok lov til det. Jeg søkte på en jobb for en tid siden, som jeg fikk, men ikke tok. Der ble jeg kredittvurdert, det var riktignok en høy stilling, men noe sånt har jeg ikke vært utsatt for før. Det sier jo litt om en person, i alle fall stort sett, så kanskje det kommer mer og mer inn når du søker jobb også? 0 Siter
fresja Skrevet 31. januar 2003 Skrevet 31. januar 2003 Jeg fikk for første gang et sånt brev for noen uker siden. Bestilte varer for et langt mindre beløp. Jeg kan iallfall ikke huske jeg fikk noe brev da Ellos og andre postordrefirmaer gikk over til å bruke faktura istedet for postoppkrav, men det er jo mange år siden. 0 Siter
conan Skrevet 31. januar 2003 Skrevet 31. januar 2003 Fikk du ikke et brev, da? Da ble du jo opplyst... 0 Siter
molli Skrevet 31. januar 2003 Skrevet 31. januar 2003 Det skal stå opplyst i kataloger eller på nettstedet til firmaet du bestiller hos. For eksempel har jeg sett teksten "Vi forbeholder oss retten til å kredittvurdere våre kunder sporadisk". Så lenge du ber om kreditt hos noen, så får du vel egentlig bare finne deg i å bli kredittvurdert. Ikke noe å bli fornærmet over, mener jeg. Liker du det ikke, får du betale forskuddsvis, da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.