Gå til innhold

Vet noen hva Phenylalanin er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt hekta på en drikk som heter Fruitz og på den står det at den inneholder spor av Phenylalanin...

Hva betyr det, og er det sundt eller farlig....

Står forresten på flaska at den er sukkerfri og innholder kun 0,9kcal energi...

Skrevet

Det er en type aminosyreDe psykisk virksomme aminosyrene

Tryptofan og tyrosin, og etter enkeltes mening fenylanin. Tryptofan har det vært mye bråk rundt i USA, det er ett effektivt sovemiddel, som er blitt forbudt å selge i isolert form. Tyrosin kan heve stemningsleiet og evnen til å tåle belastninger. Fenylalanin er rost opp i skyene som smerte stillende, men da i isolert form DLPA (D,L,PhenylAlanin) Preparatet er også beskrevet som sløvende på hjerneaktiviteten når du bruker søtstoffet nutrasweet, noe som kan gi forhøyet fenylaninkonsentrasjon. Da blir det ikke vanlig balanse mellom aminosyrene som skal til hjernen. Den balansen har du automatisk ved inntak av vanlig protein.

Skrevet

Det er en type aminosyreDe psykisk virksomme aminosyrene

Tryptofan og tyrosin, og etter enkeltes mening fenylanin. Tryptofan har det vært mye bråk rundt i USA, det er ett effektivt sovemiddel, som er blitt forbudt å selge i isolert form. Tyrosin kan heve stemningsleiet og evnen til å tåle belastninger. Fenylalanin er rost opp i skyene som smerte stillende, men da i isolert form DLPA (D,L,PhenylAlanin) Preparatet er også beskrevet som sløvende på hjerneaktiviteten når du bruker søtstoffet nutrasweet, noe som kan gi forhøyet fenylaninkonsentrasjon. Da blir det ikke vanlig balanse mellom aminosyrene som skal til hjernen. Den balansen har du automatisk ved inntak av vanlig protein.

Så er det farligt å drikke?

Kan jeg bli avhengig for å si det sånn?

Har bare blitt HELT HEKTA på denne drikken

Skrevet

Som du så av beskrivelsen hadde den en effekt sammen med Nutrasweet, så det er ikke mulig at den han ha en effekt på deg nei, men om det er skadelig vet jeg ikkenoe om. Jeg syntes vel i utgangspunket at ting man blir avhengig ikke er bra, nesten uansett.

Skrevet

Som du så av beskrivelsen hadde den en effekt sammen med Nutrasweet, så det er ikke mulig at den han ha en effekt på deg nei, men om det er skadelig vet jeg ikkenoe om. Jeg syntes vel i utgangspunket at ting man blir avhengig ikke er bra, nesten uansett.

Jeg takker for svar iallefall... Kansje det er bedre enn å være avhengi av CocaCola tror jeg da...

Skrevet

Jeg takker for svar iallefall... Kansje det er bedre enn å være avhengi av CocaCola tror jeg da...

Det jo "bare" en aromatisk aminosyre. Tror faktisk også den er essensiell. Tror ikke du trenger å bekymre deg for at du drikker den.

Skrevet

Eller du kan søke litt på nettet. Som Hel72 også skriver, så vet jeg ikke akkurat så mye om dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...