Gå til innhold

Fyller ikke kravet i jobbannonsen -kan jeg søke likevel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 18 år (snart 19) og jobbsøker. Nå har jeg kommet over en jobb som jeg har veldig lyst på og er kvalifisert til, men det står i jobbannonsen at aldersgrense er 20 år. Det står også at erfaring ikke er nødvendig for opplæring vil bli gitt. Men jeg har masse erfaring innen bransjen.

Kan jeg likevel søke jobben? Bør ikke min erfaring være minst like viktig?

Andre steder i firmaet bør man bare være 18 år for å få jobb, og jeg har hatt nesten samme type jobb før, det er egentlig ikke noe krav utover at man er myndig.

Skrevet

Du må søke på jobben.

Værste som kan skje er at du ikke får den.

Skrevet

Hei,

Bare søk, og husk å nevn erfaringen din innen bransjen. Det teller sikkert mer enn alderen.

Eneste unntak er hvis "bransjen" er lovpålagt å ansette folk over 20 år.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Bare søk, og husk å nevn erfaringen din innen bransjen. Det teller sikkert mer enn alderen.

Eneste unntak er hvis "bransjen" er lovpålagt å ansette folk over 20 år.

Med vennlig hilsen

Nei, det er de ikke. De er kun lovpålagt å ansette folk over 18 år.

Skrevet

Det er bare til å søke :) Ofte skriver de det de HELST vil ha, i jobbannonsene, men det kan jo hende at det ikke dukker opp søkere som oppfyller akkurat de kriteriene. Og da tar de gjerne andre til betraktning. Dessuten kan du ha kvaliteter som oppveier for det du "mangler", som her hvor du nevner erfaring.

Skrevet

Selvsagt bør du søke! Og skriv for all del det du skriver her, at du har veldig lyst på akkurat den jobben, og at du mener du er kvalifisert for den. Vis litt selvtillit i din søknad. Etter du har sendt søknaden, bør du ringe etter noen dager og si høflig at du svært gjerne ønsker å få komme på intervju. Vis interesse! (uten å være masete). Det teller som regel bare positivt.

Skrevet

Det er lenge siden jeg har søkt på en jobb jeg er 100% kvalifisert for, men så lenge jeg søker så mener jeg jo selv at dette er en jobb som passer meg midt i blinken.

Vil du ha jobben, så søk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...