Gå til innhold

Noen synspunkter?er dette normalt ell?

Anbefalte innlegg

Gjest Lavt blodtrykk

Vet noen av dere her noe om dette?

Jeg har veldig lavt blodtrykk.Imorges målte jeg det til 100/72, er dette unormalt lavt?Synes det er rart at overtrykket mitt er på samme nivå som undertrykket er hos sambon min.

Ellers ligger trykket mitt på rundt 115-125 i overtrykk når jeg er i aktivitet(husarbeid), om jeg trener hardt så er trykket selvfølgelig enda høyere.

Er mitt overtrykk på 100(når jeg slapper av), veldig unormalt lavt?Hva er verst, og ha lavt overtrykk eller lavt undertrykk?Har noen av dere andre her så lavt trykk som meg?Finnes det medisiner som kan øke trykket?Kan lavt blodtrykk skyldes sukkersyke?

Er litt slapp om morran pga det lave blodtrykket!

Men har tatt blodtrykket hos legen,Ekg,lytta på hjertet og masse blodprøver ørti ganger nå, men ikke funnet noe.

Ikke hypokonder altså, men lurer bare...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91670-noen-synspunkterer-dette-normalt-ell/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Menijøss... det er da aldeles ikke for lavt? "HELT FINT!" vil legen din si til deg, eller kanskje overtrykket nesten ligger på grensa til å være litt høyt også.

Vanlig blodtrykk hos meg er 95/75.

Husk at når man måler selv, blir det som regel ikke helt nøyaktig heller.

Du er nok frisk som en fisk! Blir blodtrykket for lavt, blir du stadig svimmel, det flimrer for øynene når du reiser deg fort og sånn.

Gjest Lavt.b.

Hei!

Slutt å mål blodtrykket ditt flere ganger i døgnet, du kan faktisk bli unormalt opptatt av det.Blodtrykket ditt er helt normalt!

Hehehe, dere sier noe der, jeg bekymrer meg tydeligvis unødvendig(og måler blodtrykket altfor ofte ;)...innrømmer det!)

Men jeg trodde faktisk det var dramatisk lavt dette trykket mitt, men nå er jeg beroliget, så tusen takk for det ;o)

Godt og høre at det er fullstendig normalt!

Noe av grunnen til at jeg trodde det var lavt, var at det var så stor forskjell i b.trykket til meg og min sambo.Han målte sitt hvileblodtrykk til 159/107 nemlig, og det er vel litt i høyeste laget!Jeg oppnådde ikke engang undertrykket hans i overtrykket mitt :o)Han har kansje j*vla høyt blodtrykk dah?eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...