Gå til innhold

UPC og trådløst nett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har kjøpt et trådløs accesspoint og et wlankort til bærbar PC. Har det billigste abonnementet til UPC.

Hvordan får jeg dette til? Trenger jeg noe mer utstyr? Accesspointet trenger jo en IP, og det gjør jo også wlankortet - og jeg får jo bare en IP-adr av UPC.

Noen som har satt opp dette??

Skrevet

WLankortet skal vel få en IP av basestasjonen, forutsatt at denne støtter DHCP.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Enten må en PC være gateway for de andre på nettet, og stå på for at rutingen og NAT skal fungere, eller det må være en ruter i aksesspunktet som deler ut lokal IPadresse.

Er det ruter i aksesspunktet ? Det fins både med og uten, hvis det er uten kalles det en svitsj eller hub. Er den med, kalles den en trådløs kabelruter.

Skrevet

Aksesspunktet har DHCP-funksjonalitet og "NATer" til IP-adressen kabelmodemet har fått fra Chello sin DHCP-server. Husk å sette inn proxy-adressen på web-leseren din (Intenet Explorer). proxy.chello.no port lik 3128.

Du trenger bare å sette inn WLAN-kortet i den bærbare, installere driveren dersom den ikke allerede støttes av Windows-versjonen du bruker.

Kortet skal få IP-adresse fra aksesspunktet.

Da skal det være tut og kjør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...