Gå til innhold

Bekymret jeg for min venninne- haster

Anbefalte innlegg

Hei.

Kommer til å legge dette innlegget på flere forum, fordi jeg egentlig ikke vet hva jeg skal gjøre.

Saken er den at jeg har en venninne som nylig er blitt mamma. Hun har en del problemer fra gammel at, med spise forstyrrelser, osv. og tunge psykiske perioder.

Hun ser ikke ut til å klare å takle denne oppgaven som en mor er, hun mer eller mindre klarer ikke imøtekomme barnets behov, hun lar sine egne behov gå foran barnet.

Vi har sagt at mannen hennes bør ta med seg ungen å dra bort en stund, men problemet er at han ikke kan skifte bleier, da han nesten svimer av.

Vi har foreslått avlastningshjem, men mannen har dårlig erfaring med barnevernet fra før, ang sin eldste datter, at det vil han ikke. Så da er saken hva gjør vi?

Sender bekymrings melding til barnevernet?

Har ingen mulighet til å passe lille mann hennes da, jeg selv har små barn + et til underveis.

Råd ønskes fortest mulig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91675-bekymret-jeg-for-min-venninne-haster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mimening

Går hun på fylla da?eller hva er problemet?Er det uansett ikke bedre og oppmuntre pappaen til ungen om og hjelpe moren på rett kjøl, istedet for og be han stikke?

Eh...kalte du deg venninde av henne sa du?da burde du hjelpe istedet for og oppløse familien!

Gjest ikke undertegnet

Går hun på fylla da?eller hva er problemet?Er det uansett ikke bedre og oppmuntre pappaen til ungen om og hjelpe moren på rett kjøl, istedet for og be han stikke?

Eh...kalte du deg venninde av henne sa du?da burde du hjelpe istedet for og oppløse familien!

Hvis en ikke kan yte praktisk hjelp selv, så _må_ en job are bry seg på andre måter. Skal en se en familie gå til grunne da. Babyen få en katastrofestart på livet. Kanskje det er best at familien blir oppløst for alt vi vet.

Kan lure på hvorfor de skaffet seg barn når forholda virker så ustabile.

Hvis en ikke kan yte praktisk hjelp selv, så _må_ en job are bry seg på andre måter. Skal en se en familie gå til grunne da. Babyen få en katastrofestart på livet. Kanskje det er best at familien blir oppløst for alt vi vet.

Kan lure på hvorfor de skaffet seg barn når forholda virker så ustabile.

"Kan lure på hvorfor de skaffet seg barn når forholda virker så ustabile. "

Det er ikke alle som er like smarte i huet og sørger for prevensjon. Og dersom denne dama har en fortid med alvorlige spiseproblemer, så demret det sikkert ikke nevneverdig for henne da mensen forsvant heller pga svangerskapet....det er jo en kjent sak at anotektikere mister menstruasjonen.

Gjest Novembermom

Det er ikke like lett å hjelpe i sånne situasjoner. Du må skjønne at hun gjør det som er best for barnet og familien og i dette tilfellet er det faktisk barnevernet hvis ingen andre er tilgjengelig.

Tenkt på det noen gang?

Hun ønsker bare å hjelpe, men hun kan sikkert ikke yte den type hjelp selv.

Annonse

Du skriver at du kommer til og legge dette spørsmålet inn på flere forum!!!Tror du ikke noen kommer til og kjenne igjen historien og personene når du driver på sånn?Litt kjipt eller hva? ;o)

Uansett, hjelp venninden din på rett kjøl du, støtt henne slik at hun kommer igjennom denne perioden istedet for og ødelegge hennes familie.Det høres jo ut som hun trenger all den støtten hun kan få, og jeg synes du bør diskutere saken nøye med henne før dere eventuellt blir enige om og koble inn noen andre.Du kan sikkert hjelpe og støtte henne og hennes familie samtidig som hun får proffesjonell hjelp for sine spiseforstyrrelser.

Du skriver at du kommer til og legge dette spørsmålet inn på flere forum!!!Tror du ikke noen kommer til og kjenne igjen historien og personene når du driver på sånn?Litt kjipt eller hva? ;o)

Uansett, hjelp venninden din på rett kjøl du, støtt henne slik at hun kommer igjennom denne perioden istedet for og ødelegge hennes familie.Det høres jo ut som hun trenger all den støtten hun kan få, og jeg synes du bør diskutere saken nøye med henne før dere eventuellt blir enige om og koble inn noen andre.Du kan sikkert hjelpe og støtte henne og hennes familie samtidig som hun får proffesjonell hjelp for sine spiseforstyrrelser.

Hei.

Nei jeg tror ikke at det er noen fare for at noen skal kjenne de igjen da jeg skriver i generell status, dvs det er jo tross alt mangemødre der ute som har spise forstyrrelser og psykiske problemer ikke sant?

Samt at det er ikke nevnt hvor i landet dette er.

Men uansett så skrev jeg inn hit for å få hjelp til å hjelpe, dvs råd, og har fått det.

Når ddet gjeølder nicket mitt er det nok ikke så mange som kjenner meg fordi det er realtivt ferskt nick, jeg er ganske ny bruker av dette stedet.

Angela1365380318

Snakk med venninen din først, vet hun selv om at hun ikke møter barnets behøv? Det er heller ikke alle som får morsinstinktet eller morskjærligheten dalende ned i posten, noen må faktisk jobbe hardt for å få oppleve dette.

Eg ville først snakket med begge to, gjerne hvær for seg, er det flere som er enige med deg så ta en av de med, men kom med konstruktiv kritikk og vær nøye med hvordan du ordlegger deg. Støtt de og vær på deres side.

Går ikke dette og det ikke finnes andre utveier så ville eg kontaktet barneværnet, nå er barneværnet bygget opp slik at de skal ivareta barnets intresser, sørge for at det for det best mulig, men også prøve å hjelpe foreldrene,

Barneværnet kommer aldri å banker på døren for å hente ungen uten at det ligger raporter og gransking bak.

Og de vil også helst at så langt det lar seg gjøre skal barnet være hos foreldrene eller familien sin.

De har kansje vært borti dette før og kan hjelpe moren med problemene sine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...