ilene1365380268 Skrevet 1. februar 2003 Skrevet 1. februar 2003 ...og hva er det?? Fikk ei flaske av naboen, ...uten bruksanvisning.. 0 Siter
Vanedis Skrevet 1. februar 2003 Skrevet 1. februar 2003 Konjakk. Jeg foretrekker den til kaffe ) 0 Siter
Vanedis Skrevet 1. februar 2003 Skrevet 1. februar 2003 Konjakk. Jeg foretrekker den til kaffe ) Oppskrifter finner du forresten her: http://home.dph.no/~tranlar/konjakk.html http://home.no.net/drinker/sider/%20drinker/varme.html http://www.aperitif.no/index.db2?id=3&did=3&kategorisering=type&dolist=1&start=0 Konjakk kan også brukes i matlaging. Du kan evt. søke inne på sistnevnte adresse etter dette. 0 Siter
Prozak Skrevet 1. februar 2003 Skrevet 1. februar 2003 Konjakk. Jeg foretrekker den til kaffe ) Brandy er Brandy. Konjakk er brandy. ".............." 0 Siter
Vanedis Skrevet 2. februar 2003 Skrevet 2. februar 2003 Brandy er Brandy. Konjakk er brandy. ".............." Er klar over at konjakk er _brandy_ laget i deler av Frankrike. Svarte likevel slik, for å kople navnene sammen hvis personen vet hva det er. 0 Siter
Prozak Skrevet 2. februar 2003 Skrevet 2. februar 2003 Er klar over at konjakk er _brandy_ laget i deler av Frankrike. Svarte likevel slik, for å kople navnene sammen hvis personen vet hva det er. Laget i et bestemt distrikt og av en bestemt drue :-) *kverulere* "............" 0 Siter
Vanedis Skrevet 2. februar 2003 Skrevet 2. februar 2003 Laget i et bestemt distrikt og av en bestemt drue :-) *kverulere* "............" Fornøyd nå.. Laget i det begrensede området Charente og Charente Martime og mindre områder i nabodepartementene Dordogne og Deux-Sévres, nordøst for Bordeaux i Frankrike. Druene som konjakk er laget på er hovedsakelig St. Emilion og noe på Folle Blanche og Colombard. 0 Siter
Vanedis Skrevet 2. februar 2003 Skrevet 2. februar 2003 Laget i et bestemt distrikt og av en bestemt drue :-) *kverulere* "............" Presisering... Skrev deler, da jeg tenkte på "områder". Som kjent består regionen Cocnac av 6 områder. Om det er riktig å skrive deler, når jeg tenkte på disse områdene i Frankrike, aner jeg ikke. Det er vel heller ikke så viktig og relevant i forhold til det "ilene" lurte på. Prøvde kun å hjelpe henne en sen kveld... Såvidt jeg har fått med meg så er det ikke bare laget av en bestemt drue. (Korrigering i forhold til første svar: Ugni Blanc står for 90 % av volumet.). Du trenger ikke å presisere mer ovenfor meg. Jeg har ikke behov for å fylle opp kunnskapen min om konjakk - vet mer enn nok, for å kunne nyte min XO ) Du får ha en god kveld videre... 0 Siter
Prozak Skrevet 2. februar 2003 Skrevet 2. februar 2003 Presisering... Skrev deler, da jeg tenkte på "områder". Som kjent består regionen Cocnac av 6 områder. Om det er riktig å skrive deler, når jeg tenkte på disse områdene i Frankrike, aner jeg ikke. Det er vel heller ikke så viktig og relevant i forhold til det "ilene" lurte på. Prøvde kun å hjelpe henne en sen kveld... Såvidt jeg har fått med meg så er det ikke bare laget av en bestemt drue. (Korrigering i forhold til første svar: Ugni Blanc står for 90 % av volumet.). Du trenger ikke å presisere mer ovenfor meg. Jeg har ikke behov for å fylle opp kunnskapen min om konjakk - vet mer enn nok, for å kunne nyte min XO ) Du får ha en god kveld videre... :-) (P.S: Kveruleringen var humoristisk ment - beklager hvis det ikke kom tydelig nok frem) ".............." 0 Siter
Vanedis Skrevet 2. februar 2003 Skrevet 2. februar 2003 :-) (P.S: Kveruleringen var humoristisk ment - beklager hvis det ikke kom tydelig nok frem) ".............." ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.