Gå til innhold

Et spørsmål om/til menn?

Anbefalte innlegg

Gjest uviten om menn

Er dere flinke til å ta initiativ til ting som bør gjøres i huset, feks finne ut at det er på tide å pusse opp det slitne badet, male stygge vinduskarmer, kjøpe nye garderobeskap så det ser ok ut på soverommet..??

eller sitter dere bare på ræva i sofaen som min mann gjør?

Trodde menn skulle være litt "handy" jeg, og ta ansvar for sånne ting...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91704-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-omtil-menn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke det litt forskjellig da?

Har et eks.

En mann jeg kjenner er kjempeydmyk og hjelpsom og liker å gjøre ting for andre (liker og liker, han klager i hvertfall ikke) mens den andre, nei han har aldri støvsuget noe i hele sitt liv, og "ikke faen om jeg (han) gjør det heller"

Det er vel individuelt...

Nokre er det, men mange er det ikkje. Eg kan vera det i periodar, men er nok som regel litt blind for kva som må gjerast.

Dvs. vi ser det berre litt seinare enn de kvinner, og utsett det eit par gongar før vi gjer det, men det blir gjort til slutt!

Jeg syns alltid det er tåpelig med spørsmål av denne typen. "Hvordan er menn?" "Hvordan er kvinner?". Prøv heller å bytte ut ordet mann/kvinne med menneske, så skjønner du kanskje hvor tåpelig spørsmålet er.

"Hvordan er mennesker?" "Er mennesker aktive eller passive, gode eller onde, ærlige eller uærlige" osv osv.

Og svaret er: "Det varierer selvsagt helt fra menneske til menneske!"

Forskjellen mellom oss er nok større på tvers av kjønnene, enn pga kjønnene, spør du meg...

Bortsett fra å male opp igjen fordi det er ett ønske om en ny farge, så er det jeg som holder på med slikt. Jeg liker ikke å sitte i sofaen og ikke gjøre en dritt, så derfor har jeg hele tiden noe å holde på med. Men kona gjør mye annet da, som jeg ikke er så flink til. I og med at vi begge gjør noe, så tror jeg arbeidsfordelingen er ganske grei.

Jeg må være litt smågal, fordi jeg kan gå på kjøkkenet og rydde hvis det er kjedelig på tv'en, noe jeg ofte synes det er. Eller jeg begynner å stryke skjortene mine, for her i huset er det jeg som er eksperten på det:-))

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...