Gå til innhold

Hva er det lureste å gjøre m/mail fra uønskede avsendere?

Anbefalte innlegg

Jeg får en del søppelmail fra det derre hersens Someonelikesyou.com. Jeg sperrer og sperrer avsender, men det skjer bare en liten forandring i avsender, så kommer det flere.

Jeg har Outlook Ekspress, og har nå lagt inn en "regel" utifra melding, om at der ordene "someonelikesyou" og "crush" forekommer (både i avsender og emnefeltet), så skal meldingene _ikke_ lastes ned fra server. Altså at jeg aldri får dem inn i min innboks i det hele tatt.

Er dette like lurt som å velge alternativet "Slett dem"?

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Jeg anbefaler å slette dem, for de blir liggende på serveren ellers. Serveren sletter epost etter en tid likevel da, men det tar litt tid for outlook å søke gjennom det som ligger der og da må du vente til det er gjort. Er det tomt går det kjappere å sjekke epost.

Hei Molli,

Nei, fordi da blir de liggende på serveren i evighet, og der opptar de plass.

Det beste er å endre regelen slik at de lastes ned og slettes, evt. slettes direkte på serveren.

Du kan også laste ned MailWasher gratis (www.mailwasher.net) - et gratis smart program som genererer *falske* "user unknown" meldinger tilbake til avsender, slik at spammerene stryker deg fra listen.

Med vennlig hilsen

Annonse

Hei Molli,

Nei, fordi da blir de liggende på serveren i evighet, og der opptar de plass.

Det beste er å endre regelen slik at de lastes ned og slettes, evt. slettes direkte på serveren.

Du kan også laste ned MailWasher gratis (www.mailwasher.net) - et gratis smart program som genererer *falske* "user unknown" meldinger tilbake til avsender, slik at spammerene stryker deg fra listen.

Med vennlig hilsen

Tusen takk for svar. Jeg har nå endret meldingsregelen og får dem slettet istedet.

Jeg anbefaler å slette dem, for de blir liggende på serveren ellers. Serveren sletter epost etter en tid likevel da, men det tar litt tid for outlook å søke gjennom det som ligger der og da må du vente til det er gjort. Er det tomt går det kjappere å sjekke epost.

Thanks! :-) Har endret det nå. Hadde en mistanke om at det ikke var så lurt å la være å laste de ned, for "hvor blir det av dem da?" liksom.

Ulv I Faarikaal

Thanks! :-) Har endret det nå. Hadde en mistanke om at det ikke var så lurt å la være å laste de ned, for "hvor blir det av dem da?" liksom.

Suges inn i et svart hull ? Sammen med alle pengene fra kontoen din/min ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...