Gå til innhold

Blind date - tips?

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente i midten av 20-årene som skal på min første blind date neste uke! Er ganske nervøs, men gleder meg også masse. Vi har ikke bestemt oss for hva vi skal gjøre ennå, men det blir nok en cafe, restaurant eller pub. Daten er i uken så vi kommer ikke til å overdrive med alkohol, men LITT må vi nok drikke for å sette stemningen...

Jeg lurer på om det er noen som har tips til meg med tanke på hvor det er lurt å gå. Bør man spise, eller bare drikke? Skal man la mannen betale, eller forventes det at man deler? (jeg vil selvsagt dele men vil ikke fornærme ham heller) Hva kan vi snakke om? Hvordan skal jeg kle meg? Hvordan går man fram for å si hadet? Vi kommer sikkert til å skilles i taxikøen, tror ikke han følger meg hjem for jeg bor i helt motsatt retning. Skal man kysse/klemme og si "vi ringes" selv om man ikke mener det?

Jeg er helt ute, som dere sikkert skjønner...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91794-blind-date-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blind date har jeg vært med på to ganger i mitt liv: den første gangen var en real katastrofe og jeg kaldkvelte vedkommende som var "kirsten giftekniv", andre gang var riktig så hyggelig:-)

Hvis jeg var deg ville jeg valgt en café med uformell atmosfære (litt etter hvordan typer dere er selvsagt), men ikke mat. Det blir noe mer formellt og alvorlig over det etter min mening -man gjør litt mye utav den første daten. Mulig det er merkelig tankegang men...

Når det gjelder betaling er det etter min mening og erfaring at det er likestilling (skulle vel bare mangle), men det hender at mannen "insisterer"/ønsker å betale. Isåtilfelle legger du deg ikke ned og blånekter. Ta frem penger til betalingen du, så ser du om han bryter inn..

Klær avhenger av hvor dere skal.. Hvis det er en café så kle deg som om du skal pynte deg litt for en "vanlig" café-tur. Det viktigste er at du kler deg i noe som er "typisk deg" -for da vil du føle deg komfortabel. Alle vet hvordan feile klær gjør at man ikke føler seg vel og ikke tenker på annet..

Avskjedsscenen er enda vanskeligere å spå da men... En klem og "vi snakkes" er det vel ikke usannsynlig at det blir.. Men man bør være ærlige da (selv om gutter har en lei tendens til å ty til fraser uansett om de vil se jenta igjen eller ikke).

Prøv å vær ærlig og vær deg selv så skal du se at det blir riktig så hyggelig -lykke til!

:-)

Ps. Han er sikkert ikke så dreven i dating han heller. Og det er slett ikke noe poeng å være det heller:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91794-blind-date-tips/#findComment-507087
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...