Gå til innhold

Vi vet alle hvem som malte taket i det Sixtinske kapell

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig lett å svare på fordi det var Michelangelo som malte veggene også faktisk.

Må vel kanskje legge til at en del av veggene ble malt av Pietro Perugino, Sandro Botticelli, Luca Signorelli og Domenico Ghirlandaio, men altså malte Michelangelo store deler av veggene også, i tillegg til taket.

Må vel kanskje legge til at en del av veggene ble malt av Pietro Perugino, Sandro Botticelli, Luca Signorelli og Domenico Ghirlandaio, men altså malte Michelangelo store deler av veggene også, i tillegg til taket.

Men hva med grunnmuren da?

Jeg tror det var malerfirmaet Brendmoe & Søn AS i Oslo.

Ja, nettopp! Men DE hører vi ikke noe om! Sikkert fordi det var et norsk firma..

Det er passe urettferdig at av alle mennesker som jobbet der, så er det én mann som blir fremhevet, og det var maleren.

Annonse

Ja, nettopp! Men DE hører vi ikke noe om! Sikkert fordi det var et norsk firma..

Det er passe urettferdig at av alle mennesker som jobbet der, så er det én mann som blir fremhevet, og det var maleren.

Jeg har vært der to ganger, første gangen hadde jeg dritua, og måtte rase gjennom for å komme meg på dass. Derfor dro jeg en tur til året etter...

Da spurte jeg vakta hvem som hadde lagd den trappa ned fra alteret, og mener å huske at han nevnte Hagen Trappefabrikk i Stryn, Norway.

Gjest QuePasta

*Klapp klapp klapp*

Flink jente/gutt (stryk det som ikke passer).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...