Gå til innhold

Asylferie...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå kjenner jeg selvsagt ikke til alle saker, eller alle regler, MEN....

Min mann er tamil fra Sri Lanka. De første årene hans her, før han ble norsk statsborger, hadde han et pass. Mulig det het fremmedpass, husker ikke riktig. I det passet stod det hvor han kunne reise, og det var vel omtrent til hele verden, UNNTATT Sri Lanka.

Derfor skjønner jeg ikke helt...

NÅ kan han selvsagt reise, siden han har norsk pass. Men det er så dyrt at jeg ikke kan se at det vil skje de nærmeste 5-10 årene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91824-asylferie/#findComment-507232
Del på andre sider

Det henger selvfølgelig overhode ikke på greip, og viser bare hvor tåplig den norske asylpolitikken er.

Ser at det heller ikke ser ut til at noe blir gjort med problemet.

Og med problemet mener jeg alle de som er reelle asylsøkere, men som ikke får den støtten/bistanden de fortjener/har behov for - fordi alt for mange ressurser nødvendigvis blir benyttet til "ikke reelle" asylsøkere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91824-asylferie/#findComment-507260
Del på andre sider

Det var vel dette du siktet til:

Fritt frem for ’’asyl-turister’’ (Aftenposten)

Norsk politi får ikke gripe inn overfor asylsøkere som har feriert i hjemlandet sitt, selv om dette er land hvor de påstår at de er forfulgt. Når de returnerer til Norge, skal de få slippe inn uansett hvor de har vært. Slik konkluderer Utlendingsdirektoratet (UDI) etter å ha vurdert lovverket. Kripos-sjef Arne Huuse legger ikke skjul på at han er oppgitt over UDIs konklusjoner, og Kommunaldepartementet vil se nærmere på saken. – Vi kommer til å gjennomgå lovverket for å se om det er godt nok. Kanskje må vi gjøre noen endringer her, sier statsråd Erna Solberg.

Det er flere år siden de fant ut at over halvparten av kurderne som søker asyl her, har vært på ferie i hjemlandet.

Ut med skiten!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91824-asylferie/#findComment-507272
Del på andre sider

Annonse

Det var vel dette du siktet til:

Fritt frem for ’’asyl-turister’’ (Aftenposten)

Norsk politi får ikke gripe inn overfor asylsøkere som har feriert i hjemlandet sitt, selv om dette er land hvor de påstår at de er forfulgt. Når de returnerer til Norge, skal de få slippe inn uansett hvor de har vært. Slik konkluderer Utlendingsdirektoratet (UDI) etter å ha vurdert lovverket. Kripos-sjef Arne Huuse legger ikke skjul på at han er oppgitt over UDIs konklusjoner, og Kommunaldepartementet vil se nærmere på saken. – Vi kommer til å gjennomgå lovverket for å se om det er godt nok. Kanskje må vi gjøre noen endringer her, sier statsråd Erna Solberg.

Det er flere år siden de fant ut at over halvparten av kurderne som søker asyl her, har vært på ferie i hjemlandet.

Ut med skiten!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91824-asylferie/#findComment-507274
Del på andre sider

Gjest Blæmma

Nå kjenner jeg selvsagt ikke til alle saker, eller alle regler, MEN....

Min mann er tamil fra Sri Lanka. De første årene hans her, før han ble norsk statsborger, hadde han et pass. Mulig det het fremmedpass, husker ikke riktig. I det passet stod det hvor han kunne reise, og det var vel omtrent til hele verden, UNNTATT Sri Lanka.

Derfor skjønner jeg ikke helt...

NÅ kan han selvsagt reise, siden han har norsk pass. Men det er så dyrt at jeg ikke kan se at det vil skje de nærmeste 5-10 årene.

Mener det er helt bak mål st de får reise ut og inn akkurat som de ønsker...

Itillegg får mange av desse 20000 kr av den norske stat for å reise nettopp på ferie til sitt hjemland!?!

Henger det på greip???

Dessuten kommer de "hjem" til norge med diverse slektninger, og kona til naboen osv...

De fleste asylsøkere som kommer til norge kommer hit for å få seg en godt betalt jobb, slik de kan få sin famile hit og slik at de kan finansiere landsbyen til å komme hit!!!

Har selv opplevd å bli tilsidesatt som arbeidssøker pga at de måtte opprettholde minoritetsbakrunnen oppe på arbeidsplassen.

Dette var en stilling der du BURDE kunne prate norsk dersom de som ringer inn skal forstå...

Hadde selv et problem med firmaet etter en stund og måtte ringe... Jeg måtte da BE om å få pratet med en annen da resepsjonisten ikke klarte å gjøre seg forstått på nors og forventet at jeg skulle forstå språket hennes...

Hvordan det går nå når krigen begynner og alle kommer hit?

Det er tydelig at det norske sammfunn ikke klarer å ta imot desse når vi selv lever i en krise tid der nordmenn flest ikke klarer å brøfø seg selv og sine barn pga diverse avgifter..

ARG..... DUSTENORGE

Og hvor er sør i denne diskusjonen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91824-asylferie/#findComment-508806
Del på andre sider

Mener det er helt bak mål st de får reise ut og inn akkurat som de ønsker...

Itillegg får mange av desse 20000 kr av den norske stat for å reise nettopp på ferie til sitt hjemland!?!

Henger det på greip???

Dessuten kommer de "hjem" til norge med diverse slektninger, og kona til naboen osv...

De fleste asylsøkere som kommer til norge kommer hit for å få seg en godt betalt jobb, slik de kan få sin famile hit og slik at de kan finansiere landsbyen til å komme hit!!!

Har selv opplevd å bli tilsidesatt som arbeidssøker pga at de måtte opprettholde minoritetsbakrunnen oppe på arbeidsplassen.

Dette var en stilling der du BURDE kunne prate norsk dersom de som ringer inn skal forstå...

Hadde selv et problem med firmaet etter en stund og måtte ringe... Jeg måtte da BE om å få pratet med en annen da resepsjonisten ikke klarte å gjøre seg forstått på nors og forventet at jeg skulle forstå språket hennes...

Hvordan det går nå når krigen begynner og alle kommer hit?

Det er tydelig at det norske sammfunn ikke klarer å ta imot desse når vi selv lever i en krise tid der nordmenn flest ikke klarer å brøfø seg selv og sine barn pga diverse avgifter..

ARG..... DUSTENORGE

Og hvor er sør i denne diskusjonen?

Du skriver: "Og hvor er sør i denne diskusjonen?"

Jeg sitter på sidelinjen og betrakter hva folk får seg til å skrive....

At man velger å risikere livet ved å besøke hjemlandet i et par uker, innebærer åpenbart ikke at man ikke har behov for beskyttelse.

Tror du ikke nordmenn som flyktet til Sverige under 2. VK også var på besøk i Norge en gang imellom, hvis de fant det verd risikoen?

Forøvrig er det vel åpenbart hvor lett det er å overbevise "folk" at "de (liten gruppe) er slemme og skal ta noe fra dere".

Det er akkurat samme teknikk som f. eks. Hitler brukte mot jødene - mistenkeliggjør dem og gi dem skylden for alt som er gale.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91824-asylferie/#findComment-508816
Del på andre sider

At man velger å risikere livet ved å besøke hjemlandet i et par uker, innebærer åpenbart ikke at man ikke har behov for beskyttelse.

Tror du ikke nordmenn som flyktet til Sverige under 2. VK også var på besøk i Norge en gang imellom, hvis de fant det verd risikoen?

Forøvrig er det vel åpenbart hvor lett det er å overbevise "folk" at "de (liten gruppe) er slemme og skal ta noe fra dere".

Det er akkurat samme teknikk som f. eks. Hitler brukte mot jødene - mistenkeliggjør dem og gi dem skylden for alt som er gale.

Med vennlig hilsen

*Tror du ikke nordmenn som flyktet til Sverige under 2. VK også var på besøk i Norge en gang imellom, hvis de fant det verd risikoen?*

Nei, men du vet kanskje om noen ?

Isåfall vil nok mange norske historikere være interessert i en slik oppsiktsvekkende dokumentasjon av hitil ukjente hendelser i norsk krigshistorie.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91824-asylferie/#findComment-508890
Del på andre sider

*Tror du ikke nordmenn som flyktet til Sverige under 2. VK også var på besøk i Norge en gang imellom, hvis de fant det verd risikoen?*

Nei, men du vet kanskje om noen ?

Isåfall vil nok mange norske historikere være interessert i en slik oppsiktsvekkende dokumentasjon av hitil ukjente hendelser i norsk krigshistorie.

Selvsagt, lille Morsk. Ingen flyktet til Sverige, for så å komme tilbake over grensen. Det har selvsagt aldri skjedd. Noensinne. Selvsagt ikke.

[ironi]

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91824-asylferie/#findComment-508894
Del på andre sider

Selvsagt, lille Morsk. Ingen flyktet til Sverige, for så å komme tilbake over grensen. Det har selvsagt aldri skjedd. Noensinne. Selvsagt ikke.

[ironi]

Med vennlig hilsen

Slutt og ro deg bort tullebukk.

Hvor mange nordmenn under krigen landet på Fornebu med hele familien, passerte tysk kontroll og fløy så avgårde til sverige igjen når de ikke gadd være her lenger ?

Det er slik Somalierne holder på. De sniker seg ikke gjenneom skau og ødemark.

Det har ikke falt deg inn at vi faktisk her snakker om falske asylsøkere ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91824-asylferie/#findComment-508898
Del på andre sider

Annonse

Slutt og ro deg bort tullebukk.

Hvor mange nordmenn under krigen landet på Fornebu med hele familien, passerte tysk kontroll og fløy så avgårde til sverige igjen når de ikke gadd være her lenger ?

Det er slik Somalierne holder på. De sniker seg ikke gjenneom skau og ødemark.

Det har ikke falt deg inn at vi faktisk her snakker om falske asylsøkere ?

Fornebu? Hvor har du vært de siste årene?

==

Du skriver: "Det har ikke falt deg inn at vi faktisk her snakker om falske asylsøkere ?"

Det har ikke falt deg inn at asylsøkere også er uskyldig i "falskheter" inntil det motsatte er bevist?

===

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91824-asylferie/#findComment-508903
Del på andre sider

Fornebu? Hvor har du vært de siste årene?

==

Du skriver: "Det har ikke falt deg inn at vi faktisk her snakker om falske asylsøkere ?"

Det har ikke falt deg inn at asylsøkere også er uskyldig i "falskheter" inntil det motsatte er bevist?

===

Med vennlig hilsen

*Fornebu? Hvor har du vært de siste årene?*

Takk, jeg skjønner at du ikke vet når krigen var. Enda mindre hva som var norges internasjonale flyplass da.

*Det har ikke falt deg inn at asylsøkere også er uskyldig i "falskheter" inntil det motsatte er bevist?*

Jevnlige charter og ferieturer til et land man angivelig er i livsfare, er bevis mer enn godt nok.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91824-asylferie/#findComment-508912
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Med vennlig hilsen

Jødene igjen.

Misbruk ikke dette skrekkscenariet til dine personlige tåpelige sammenligninger, vis respekt. Det er ikke fritt fram å bruke, jeg begynner å bli lei det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91824-asylferie/#findComment-508929
Del på andre sider

*Fornebu? Hvor har du vært de siste årene?*

Takk, jeg skjønner at du ikke vet når krigen var. Enda mindre hva som var norges internasjonale flyplass da.

*Det har ikke falt deg inn at asylsøkere også er uskyldig i "falskheter" inntil det motsatte er bevist?*

Jevnlige charter og ferieturer til et land man angivelig er i livsfare, er bevis mer enn godt nok.

Bevis på hva da? Igjen har du totalt bommet.

Man kan være i livsfare hvis de oppholder seg i et land (særlig over lengre tid), men fremdeles være villige til å ta sjansen på å være der i et par uker - f. eks. for å besøke familie, eller ta del i politiske protester.

At de er villige til å utsette seg i noen uker, betyr ikke at de ikke har rett til asyl.

Var det for vanskelig?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91824-asylferie/#findComment-508943
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...