Gjest dawn Skrevet 3. februar 2003 Skrevet 3. februar 2003 Hva er forskjellen på disse? a) indirock progressiv rock c) punkrock 0 Siter
favn Skrevet 3. februar 2003 Skrevet 3. februar 2003 Indie: Kommer fra independent - 'smal' rock som gis ut på uavhengige labels eller små plateselskaper om du vil. Progressiv: Tja, her er vi vel på 70-tallet - Genesis, Yes, ELP osv.osv. Rock med monumental swung. Punk: Oppsto i London midt på 70-tallet som en reaksjon på bl.a. giga-rock (som nettopp progressiv rock med fete dollartegn lysende på avtalene med de store selskapene). Punkrocken er sabla enkel, støyende og nær forbundet med en viss livsstil, så som klær, hår m.m. 0 Siter
dødelig Skrevet 3. februar 2003 Skrevet 3. februar 2003 Indie: Kommer fra independent - 'smal' rock som gis ut på uavhengige labels eller små plateselskaper om du vil. Progressiv: Tja, her er vi vel på 70-tallet - Genesis, Yes, ELP osv.osv. Rock med monumental swung. Punk: Oppsto i London midt på 70-tallet som en reaksjon på bl.a. giga-rock (som nettopp progressiv rock med fete dollartegn lysende på avtalene med de store selskapene). Punkrocken er sabla enkel, støyende og nær forbundet med en viss livsstil, så som klær, hår m.m. ELP? 0 Siter
Altman Skrevet 3. februar 2003 Skrevet 3. februar 2003 Indie: Kommer fra independent - 'smal' rock som gis ut på uavhengige labels eller små plateselskaper om du vil. Progressiv: Tja, her er vi vel på 70-tallet - Genesis, Yes, ELP osv.osv. Rock med monumental swung. Punk: Oppsto i London midt på 70-tallet som en reaksjon på bl.a. giga-rock (som nettopp progressiv rock med fete dollartegn lysende på avtalene med de store selskapene). Punkrocken er sabla enkel, støyende og nær forbundet med en viss livsstil, så som klær, hår m.m. Når det gjelder den såkalte indie-rocken, har den blitt en del utvannet etter hvert. Til og med alternativrocken har blitt kommersiell Når det er sagt så er jeg helt håpløs når det gjelder musikksjangre, dette til tross for at jeg kjøper mye musikk. Før hadde man liksom rock, pop, jass og blues og sånn. Nå er det acid-blues, glad-techno, black pop og speed polka. Ikke rart man går seg vill 0 Siter
favn Skrevet 3. februar 2003 Skrevet 3. februar 2003 Når det gjelder den såkalte indie-rocken, har den blitt en del utvannet etter hvert. Til og med alternativrocken har blitt kommersiell Når det er sagt så er jeg helt håpløs når det gjelder musikksjangre, dette til tross for at jeg kjøper mye musikk. Før hadde man liksom rock, pop, jass og blues og sånn. Nå er det acid-blues, glad-techno, black pop og speed polka. Ikke rart man går seg vill Enig, jeg kunne godt skrevet indie slik: 'indie'. Ikke greit å værra kul, nei. Jeg roter litt (les: mye) med sjangrene sjøl. Men en ting er klart, uansett hva ungdommen hører på: Guttene har altfor, altfor store klær og altfor, altfor mye klær - jentene vice versa. Greit sånn, kanskje. Siste tilskudd her i gården var ei barneplate som en felles kjenning fikk anbefalt samt et pop-plate fra 1979... Alt var mye bedre under krigen, _det_ står som ei påle! 0 Siter
Zirine Skrevet 3. februar 2003 Skrevet 3. februar 2003 Når det gjelder den såkalte indie-rocken, har den blitt en del utvannet etter hvert. Til og med alternativrocken har blitt kommersiell Når det er sagt så er jeg helt håpløs når det gjelder musikksjangre, dette til tross for at jeg kjøper mye musikk. Før hadde man liksom rock, pop, jass og blues og sånn. Nå er det acid-blues, glad-techno, black pop og speed polka. Ikke rart man går seg vill Jeg for min del fatter ikke poenget med å absolutt skulle putte musikk inn i ulike genre. Hva er hensikten? 0 Siter
Altman Skrevet 3. februar 2003 Skrevet 3. februar 2003 Jeg for min del fatter ikke poenget med å absolutt skulle putte musikk inn i ulike genre. Hva er hensikten? Det er fordi at det skal ble lettere for musikkanmelderne å anmelde musikk. Eller kanskje ikke. 0 Siter
Bassisten Skrevet 3. februar 2003 Skrevet 3. februar 2003 Indie: Kommer fra independent - 'smal' rock som gis ut på uavhengige labels eller små plateselskaper om du vil. Progressiv: Tja, her er vi vel på 70-tallet - Genesis, Yes, ELP osv.osv. Rock med monumental swung. Punk: Oppsto i London midt på 70-tallet som en reaksjon på bl.a. giga-rock (som nettopp progressiv rock med fete dollartegn lysende på avtalene med de store selskapene). Punkrocken er sabla enkel, støyende og nær forbundet med en viss livsstil, så som klær, hår m.m. Som eg skulle sagt det sjølv, bortsett frå at progrocken er nesten like levande i dag som på 70-talet. 0 Siter
Gjest dawn Skrevet 4. februar 2003 Skrevet 4. februar 2003 Jeg for min del fatter ikke poenget med å absolutt skulle putte musikk inn i ulike genre. Hva er hensikten? Det hadde jo blitt litt kaos uten kategorisering..Man hadde liksom ikke hatt peiling på hva slags musikk man engentlig hører på.. 0 Siter
Zirine Skrevet 4. februar 2003 Skrevet 4. februar 2003 Det hadde jo blitt litt kaos uten kategorisering..Man hadde liksom ikke hatt peiling på hva slags musikk man engentlig hører på.. Ja, ikke sant - og DET ville jo ha vært fryktelig. Tenk hvis vi satt og hørte på jazz også viste det seg at det faktisk var ROCK vi spilte. Nei, fyfaen - det tør jeg nesten ikke tenke på 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.