Gå til innhold

30 kroner for en busstur i Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest papirtiger
Skrevet

La tilfeldigvis merke til at bussprisen har gått opp til 30 kroner i dag. Kjøper man billett i automat så er det 20 kroner, men slike automater finnes jo knapt..

Er det bare jeg som syns dette er litt dyrt..? Finnes det dagskort?

Spør primært for kameraten min, har studentkort selv.

Skrevet

Det er alltid billigere med forhåndskjøpte billetter, og jo flere reiser man kjøper i èn, jo billigere blir det.

Ved å sette opp "der-og-da" billettprisene, vil Sporveiene tvinge folk til å kjøpe billetten annet sted enn hos sjåføren (det er alltid en risiko med kontanter osv).

Kameraten din kan vel bare utstyre seg med klippe-kort? De kan han kjøpe et par stykker av i slengen hvis han likevel er i sentrumsområdet.

Man kan også abonnere på månedskort hos Sporveien nå. Det fikser man på internett, betaling skjer via autogiro. Da kommer månedskortet i posten også, man slipper å huske på det, og man slipper å kjøpe det selv.

Man skal nok ikke kjøpe mange enkeltbilletter før det lønner seg å ha månedskort eller i det minste ukeskort.

Skrevet

30 kr... fra i dag???

HJELP!!!

JEg gruer meg til å komme hjem!!

Skrevet

Det er alltid billigere med forhåndskjøpte billetter, og jo flere reiser man kjøper i èn, jo billigere blir det.

Ved å sette opp "der-og-da" billettprisene, vil Sporveiene tvinge folk til å kjøpe billetten annet sted enn hos sjåføren (det er alltid en risiko med kontanter osv).

Kameraten din kan vel bare utstyre seg med klippe-kort? De kan han kjøpe et par stykker av i slengen hvis han likevel er i sentrumsområdet.

Man kan også abonnere på månedskort hos Sporveien nå. Det fikser man på internett, betaling skjer via autogiro. Da kommer månedskortet i posten også, man slipper å huske på det, og man slipper å kjøpe det selv.

Man skal nok ikke kjøpe mange enkeltbilletter før det lønner seg å ha månedskort eller i det minste ukeskort.

Hvor mye koster et månedskort?

Gjest papirtiger
Skrevet

700 tror jeg. Halvpris for studenter

Gjest dyr, dyrere, dyrest
Skrevet

Hvordan er det nå ifht overgang fra tog????

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er spesielt dyrt. Det er irriterende at folk ikke kan ha klippekort eller billetter kjøpt på forhånd og istedet forsinker en allerede for sen trikk/buss ved å skulle kjøpe av sjåføren. Det er jo egentlig ikke noe problem å ha et par enkeltbilletter eller fleksikort klart i lommeboka.

Skrevet

http://www.trafikanten.no

Abonnements-månedskort for en mnd: 590,- kr for voksne (barn/honnør kr 295,-)

Det finnes et par andre typer også, f.eks. 3-månederskort. Det koster kr 1590,- (da blir månedsprisen 530,- kr, altså enda litt billigere).

Full oversikt over billettpriser i Oslo finner du link til via trafikanten.no

Skrevet

Kjøp flexikort, det kan fås på bussen eller hos Narvesen.

140 kr for 8 klipp. Også kan det deles på flere.

Gjest Pricilla
Skrevet

Synes det er flott jeg! Er møkkalei av at trikken står 7 minutter på holdeplassen fordi folk kommer med 200-lapper og skal ha enkeltbilletter.. Det tar tid å kjøpe og veksle, og når det står 10 stk. som skal ha billett tar ting tid.

Da får folk kjøpe seg flexikort da, det sparer de på allikevel, eller mnd.kort hvis de bruker buss/t-bane/trikk hver dag, så slipper vi som kjører trikk hver dag å komme for seint på jobben!

Skrevet

Nok et godt argument for å ta bilen - eller motorsykkelen så snart våren kommer.

Mvh

Skrevet

Enkeltbilletter har nå alltid vært dyrt. Kjøp fleksikort, dagskort eller månedskort - avhengig av hvor mye du/han reiser. Kjøpes på bussen, Oslo S eller traffikanten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...