Gå til innhold

Raclett - forslag til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal ha gjester og lurer på å servere raclett. Vi er 4 stk til bords og da er det jo greit å ha litt forskjellig å by på, samt at vi blir sittende der en stund. Er det noen som har noe spennende forslag til grønnsaker, kjøtt etc. å servere.... hvilken ost er god osv.

Takknemlig for svar

Skrevet

Jeg har vel ikke noen spesielt spennede forslag akkurat. Men selv pleier vi å ha marinert kjøtt, bacon, noen ganger kylling.

Broccoli, paprika, cherry tomater, pickles, sølvløk, sjampinjong.

Hvitløksbrød og bakte poteter med en god saus eller et smør.

Ridder ost er best (syntes jeg)

Skrevet

Jeg har vel ikke noen spesielt spennede forslag akkurat. Men selv pleier vi å ha marinert kjøtt, bacon, noen ganger kylling.

Broccoli, paprika, cherry tomater, pickles, sølvløk, sjampinjong.

Hvitløksbrød og bakte poteter med en god saus eller et smør.

Ridder ost er best (syntes jeg)

Har du forslag til en god marinade.......

Skrevet

Har du forslag til en god marinade.......

Rødvinsmarinade:

2 dl. rødvin

1/2 dl. olje

1/2 finhakket løk (bruk 1 liten løk, det skal ikke mye til du kan evt. bruke 1 sjalottløk, det er sikkert nok.)

1 fedd presset hvitløk

Litt kvernet pepper

Evt. litt finhakkede krydderurter f.eks. timian eller bruk det du har.

Visp det sammen og legg kjøttet som skal marineres i marinaden. Trekke tiden avhenger av hvor store bitene er, men iallefall 2-3 timer, og IKKE i kjøleskap.

Jeg elsker å drive med sånt så bare spør om du vil ha flere tips. Denne marinaden passer kun til storfe ikke svin eller kylling.

Skrevet

Rødvinsmarinade:

2 dl. rødvin

1/2 dl. olje

1/2 finhakket løk (bruk 1 liten løk, det skal ikke mye til du kan evt. bruke 1 sjalottløk, det er sikkert nok.)

1 fedd presset hvitløk

Litt kvernet pepper

Evt. litt finhakkede krydderurter f.eks. timian eller bruk det du har.

Visp det sammen og legg kjøttet som skal marineres i marinaden. Trekke tiden avhenger av hvor store bitene er, men iallefall 2-3 timer, og IKKE i kjøleskap.

Jeg elsker å drive med sånt så bare spør om du vil ha flere tips. Denne marinaden passer kun til storfe ikke svin eller kylling.

så flott..... kanskje du har en til kylling også da....

Skrevet

Spekepølse (gjerne chorizo eller tilsvarende), små sylteagurker, sølvløk, baconbiter, poteter, babymais.

Grønn salat med vinaigrette-dressing ved siden av.

Skrevet

så flott..... kanskje du har en til kylling også da....

2½ dl olje, jeg syntes at Solsikke er best.

1 dl finhakket persille

½ dl finhakket koriander

2 båter hvitløk

½ dl finhakket ingefær

Hvitløken kan selvfølgelig droppes.

Og om du ønsker en litt mer tomataktig vri, kan du tilsette chili saus, en sånn som du kjøper i flasker og er litt sterkere enn ketshup.

Skrevet

2½ dl olje, jeg syntes at Solsikke er best.

1 dl finhakket persille

½ dl finhakket koriander

2 båter hvitløk

½ dl finhakket ingefær

Hvitløken kan selvfølgelig droppes.

Og om du ønsker en litt mer tomataktig vri, kan du tilsette chili saus, en sånn som du kjøper i flasker og er litt sterkere enn ketshup.

supert - takker og bukker.... får vann i munn allerede.

Skrevet

supert - takker og bukker.... får vann i munn allerede.

Port Salut er en kjempegod ost til raclette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...