Gå til innhold

Feige Unger ?


Zakk Wylde

Anbefalte innlegg

Samboeren min er 9 år eldre enn meg, og han har fortalt at han og brødrene pleide å henge etter bussen, helt til en falt av og ble hardt skadet da... Mens hverken jeg eller noen av de jeg kjenner har gjort det. Vet ikke hvorfor, det var aldri noen som foreslo det. Det har vel vært for mange ulykker kanskje?

Ulykker ?

Neida, det er da biler som krasjer også, men de fleste fortsetter å kjøre fordet.

Lillebroren til en kamerat av meg ble litt for modig engang da men. Han hang på en bil, mistet taket, og bak kom bussen. Han var den første av de jeg kjenner som fikk se bussen fra undersiden, i fart.

Han ville ikke henge på biler på hovedveien mer den dagen, men han holdt hode lavt, så det gikk greit. Han kravlet opp bak bussen, helt uskadet, bortsett fra litt passiv eksosinnhallering da, og skadevirkningene av det var ikke belyst nok på den tiden, til at vi med sikkerhet kan si at han kom uskadet fra det. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Zakk Wylde

    17

  • Ulv I Faarikaal

    10

  • Zirine

    6

  • shandy

    4

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Jasså du er en RÅKJØRER ?

Da er du det perfekte påheng offeret også da !

Ble du tatt? Ikke med moped vel ?

Da var det jo stort sett bare å vri gassen litt lenger, slik at det allerede overopphetede trimmsettet fikk litt mer guffe. Men jeg glemmer ikke da jeg og en kamerat virkelig fikk bruk for de "kraftige" 7,5 hestene som herjet moppen da, og la blålysene bak oss i løpet av ca 30 sek. lokalkunnskap om sykkelstier og trange passasjer. Nå hadde vel han kanskje 8 ville hester i sin, så jeg hadde litt problemer med å holde følge, så han fortsatte å "kjøre fra de" i ca 15, min. Da vi traff de igjen, og det var bare å fortsette sykkelsti raidet.

For en tulling. Litt mer ro i blodet, og vi hadde nok spart borti 0,5 liter med 4% bensin

Hehe. En ekspert !

Min Java 350 kubikk uten skilter skar seg i Kongsveien med purken på hjul, med bråstopp og møte med gjerdet.

Purken var mer redd enn sint.

Kompisen bakpå flaksa helt inn på trikkesporet og trikken kom akkurat, alle folka hoppa ut og skulle hjelpe "flygeren". Han hadde bare hilst på pukken til Ekebergbanen med trynet. Det gikk bra. Jeg gikk på ryggen i gjerdet med hue ned, det gikk også bra.

Vi var mer opptatt av sykkelen, for den lånte vi. Hvem f... var det som fylte bensin uten olje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Vi sto mellom t-banevognene vi, eller bakert på t-banen. Det som var utfordringa var så klart å ikke miste taket, og den andre var å løpe fra vekterne når vi ble oppdaga.

Dette er ikke SÅÅ mange år siden heller.. Så vi var tøffinger! : ) (Eller var det idioter?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var de som hadde råd, vi hadde ikke. Fattern var en jævel til å lage alskens olakjerrer, ski og kjelker, og nesten alt var mye kulere enn noe vi kunne kjøpe :-) Gikk det i stykker, spikra han på noen bord, sveisa og fiksa. Han lagde kjelke av bl a to gamle emaljerte ovnsbrett, fy s... og det gikk fort, og hadde plass til 12 unger. Et hylende monster fullt av unger, alle fløtta seg fort gett.

Jess ulv.

Hjemmesnekra kjelker var tingen. Alltid det raskeste, særlig når man fikk lurt med noen voksne, og de ble som barn igjen.

Da var det samma F. om det kunne komme noen biler av og til og ødelegge moroa litt. De fleste lærte jo, at det kunne komme kjelker i stor fart, slik at de kjørte deretter, tror jeg !

Uansett ble ingen skadet, selv om vi opptil flere ganger møtte grantrær o.l. med hode først, da vi framviste vår utmerkede og velutviklede traffikk kultur ved å kjøre i brøytekanten dersom det var umulig å kjøre forbi bilen foran, eller det kom en bil i møte samtidig. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også folk kjører fortere med hjelm. Samme som de føler seg tryggere med belte i bilen.

JA, og med airbag til å vile hode på i tillegg, så hva faen skal man med fartsgrenser ?

Nå om dagen må man jo i slalombakker e.l. for å få noe fart over sakene, og prøver man på det, så må man faen spenne meg kjøre fra vakter o.l. der også, for ikke å miste kortet. Da var det igjen enklere før. Da var det ikke så farlig om man hoppet over folk på ski heller da, så lenge de dukket bittelitt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da, det var ikke så verst. (Men det hadde fortsatt vært mye tøffere dersom hun hadde dratt alene ;-)

At 16 åringer reiser alene er ikke tøft, men som shandy sier - dumt. Du skal tørre å ta noen sjanser, tørre å skaffe seg noen erfaringer, men å reise alene på interrail så ung, ligge i telt gudvethvor, passe sekken mens man dusjer, spiser, sover, ingen å diskutere med når man er usikker/redd, kommer opp i situasjoner man føler er vanskelig å håndtere .... Nei, det er dumt.

Jeg for min del var ikke tøff, det har du helt rett i. Men jeg fortalte det ikke for å vise det heller, mer fordi jeg har et inntrykk av at ungdommer nå bare snakker, snakker og snakker om alt de skulle ønske de kunne gjøre. Jeg har en følelse av at vi var mer impulsiv og vi gjennomførte ting på dagen PLUSS at vi muligens hadde foreldre som stolte på at vi fikset det vi satte oss fóre.

I dag tror ikke foreldre på barna sine, og det starter når de er små. De polstrer dem inn med innehjelmer og utehjelmer, de skal ikke bli våte, kalde, sultne eller slitne - de får ikke engang sykle til skolen før de er ferdig med 4 klasse.

Det er lenge siden jeg bestemte meg for at SÅNN skulle det ikke bli her hos oss ... Jeg nekter å føye meg etter enkelte regler som jeg føler begrenser mine barn og deres utfoldelse. Det synes jeg vel egentlig at fler burde gjøre før hysteriet tar helt overhånd her ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, sykkelhjelm på voksne ser helt mongo ut.

Jeg skjønner heller ikke vitsen med sykkelhjelm, det er bare en falsk trygghet. Jeg trer på unga hjelm for syns skyld. Man blir jo sett på som en barnemishandler hvis man ikke gjør det så.

Barn nå til dags blir oppdratt til å tenke så mye på sikkerhet, at de kommer og ber om kondomer 10 år før sitt første samleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At 16 åringer reiser alene er ikke tøft, men som shandy sier - dumt. Du skal tørre å ta noen sjanser, tørre å skaffe seg noen erfaringer, men å reise alene på interrail så ung, ligge i telt gudvethvor, passe sekken mens man dusjer, spiser, sover, ingen å diskutere med når man er usikker/redd, kommer opp i situasjoner man føler er vanskelig å håndtere .... Nei, det er dumt.

Jeg for min del var ikke tøff, det har du helt rett i. Men jeg fortalte det ikke for å vise det heller, mer fordi jeg har et inntrykk av at ungdommer nå bare snakker, snakker og snakker om alt de skulle ønske de kunne gjøre. Jeg har en følelse av at vi var mer impulsiv og vi gjennomførte ting på dagen PLUSS at vi muligens hadde foreldre som stolte på at vi fikset det vi satte oss fóre.

I dag tror ikke foreldre på barna sine, og det starter når de er små. De polstrer dem inn med innehjelmer og utehjelmer, de skal ikke bli våte, kalde, sultne eller slitne - de får ikke engang sykle til skolen før de er ferdig med 4 klasse.

Det er lenge siden jeg bestemte meg for at SÅNN skulle det ikke bli her hos oss ... Jeg nekter å føye meg etter enkelte regler som jeg føler begrenser mine barn og deres utfoldelse. Det synes jeg vel egentlig at fler burde gjøre før hysteriet tar helt overhånd her ...

Jepp, det har du rett i.

De fleste er overhysteriske og overbeskyttende samtidig som de ikke stoler på sine barn.

Man skjønte mer at man kom langt med omsorg og kjærlighet tidligere, så kunne ungene prøve ut hva som var dumt og ikke dumt selv.

Men det hender vel at de trenger et og annet råd og noen grenser, men utover det, så er ikke allt farlig, som mange tror.

Husker faren min ble litt overrasket en gang jeg hoppet fra et tre, som var 7-8 meter høyt,det hadde tette grener og så skled jeg nedover grenene til jeg mykt og forsiktig landet på bakken, men han sa ingenting. Heller ikke når vi hoppet fra hustaket og ned i snøen, vi bodde forresten i et 2 etages hus. Men han skjønnte jo at det som regel gikk bra. Det var ikke ofte jeg knakk noe, men sysaker på sykehuset, det er en fin ting ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn nå til dags blir oppdratt til å tenke så mye på sikkerhet, at de kommer og ber om kondomer 10 år før sitt første samleie.

Tendens er vel at kvinner og mødre er mer overbeskyttende enn menn og fedre. Kanskje.

Ikke her nei. Pappa'n passer på så det er ei gru, synes jeg.

Jeg derimot, har temmelig stor takhøyde før jeg sier fra om 'farlige' ting. Så har da også ungene konsekvent slått seg og bulket inn det ene og det andre kun i mitt selskap. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at ikke unger henger etter biler mer, er at de er regulert av EU-direktiver.

Hengerfestet må være laget av et visst materiale og ha en gitt størrelse. Videre kan de bare bruke et gitt fottøy som gir en spesifikk friksjon mot ungerlaget.

Regler, Zakk, regler :)

Ja, jeg visste det var noe!

Så i EU, vil det ikke være lov å henge etter biler?

Skal vedde på at det er derfor de har slutta med kraftige støtfangere og gått over på ubrukelig plast.

Bare for å ødelegge for ungene.

Dette får en virkelig til å lure på hva slags familiepolitikk de vil drive med om vi blir med i EU :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det har du rett i.

De fleste er overhysteriske og overbeskyttende samtidig som de ikke stoler på sine barn.

Man skjønte mer at man kom langt med omsorg og kjærlighet tidligere, så kunne ungene prøve ut hva som var dumt og ikke dumt selv.

Men det hender vel at de trenger et og annet råd og noen grenser, men utover det, så er ikke allt farlig, som mange tror.

Husker faren min ble litt overrasket en gang jeg hoppet fra et tre, som var 7-8 meter høyt,det hadde tette grener og så skled jeg nedover grenene til jeg mykt og forsiktig landet på bakken, men han sa ingenting. Heller ikke når vi hoppet fra hustaket og ned i snøen, vi bodde forresten i et 2 etages hus. Men han skjønnte jo at det som regel gikk bra. Det var ikke ofte jeg knakk noe, men sysaker på sykehuset, det er en fin ting ! :-)

Nå er ikke jeg for fri oppdragelse, men jeg mener vel no sånt som at hvis barna ikke har brukket no i løpet av barndommen - så har de ikke hatt en skikkelig barndom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg visste det var noe!

Så i EU, vil det ikke være lov å henge etter biler?

Skal vedde på at det er derfor de har slutta med kraftige støtfangere og gått over på ubrukelig plast.

Bare for å ødelegge for ungene.

Dette får en virkelig til å lure på hva slags familiepolitikk de vil drive med om vi blir med i EU :-)

"Dette får en virkelig til å lure på hva slags familiepolitikk de vil drive med om vi blir med i EU :-)"

Jojo, men den dårlige familiepolitikken i EU vil veie opp mot den dårlige bilpolitikken vi har i Norge. Det går opp i opp, kan du si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å kængle, kalte vi det der.

Unger i dag er feige. Det er forelda sin feil. De gidder ikke å gå ut med dem når de er små, vender dem til å sitte foran datamaskinen hver dag. Når så du sist gang noen lekte Star Wars eller cowboy og indianer?

Foreldrene ødelegger unga med overbeskyttelse og tv-spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var feig, hang aldri bak på bilene. Det var det guttene som sto for.........;-)

Javel !

Og siden hang de seg i støtfangerene dine ? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dette får en virkelig til å lure på hva slags familiepolitikk de vil drive med om vi blir med i EU :-)"

Jojo, men den dårlige familiepolitikken i EU vil veie opp mot den dårlige bilpolitikken vi har i Norge. Det går opp i opp, kan du si :)

Tja, men tror du ikke de norske politikerene klarer å vri seg unna da ?

Det blir nok ikke flere støtfangere å holde i uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg for fri oppdragelse, men jeg mener vel no sånt som at hvis barna ikke har brukket no i løpet av barndommen - så har de ikke hatt en skikkelig barndom ;)

Hmmm, jeg klarte ikke å brekke noe før jeg ble ungdom. Tror jeg hadde sterke bein, for de ble utsatt for mye . Men teller det å sy ?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel !

Og siden hang de seg i støtfangerene dine ? ;-)

Hadde noen unger hengt seg på støtfangeren min, hadde de fått med meg å bestille. Det kan du være sikker på ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

Ja alt var igrunn mye bedre før. Nå er alt bare en eneste stor pekefinger.

Jepp, det var hvertfall mer avslappet før.

Men det kommer det jo litt an på hvor du plasserer den pekefingeren også da, det kan være interessant om den plasseres riktig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 21 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...