Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg satt og spiste melon etter middag, ok kom til å tenke på at jeg aldri har sett meloner vokse før. Altså... vokser de på trær? Små trær? Palmer? Hvor søren vokser de hen?

Og heter det melontrær?

Akkurat nå er jeg bare helt nødt til å finne ut av det der, altså ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92231-dagens-dummeste-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melonen vokser i åker, liggende på bakken. De blir fort så tunge at de senkes ned av sin egen vekt fra kvisten de vokser på.

Det er forresten ikke et tre, men en plante. Som tomater og poteter for eksempel.

Se på bildet her, der ser du en melon i en åker:

http://ljohans.com/graphics/Kok/ko584.jpg

Meloner vokser liggende på bakken, fra en morplante. Den er botanisk sett et bær, siden den har frøene inni.

Hæ? Det er da mange andre vekster som har frøene inni, uten at de kalles bær av den grunn? Ta eple og banan. Begge fruktene har frøene inne i kjernen i fruktkjøttet.

Melon er en frukt, basta.

Se ellers linken jeg oppga til Line nedenfor¨.

Annonse

Melonen vokser i åker, liggende på bakken. De blir fort så tunge at de senkes ned av sin egen vekt fra kvisten de vokser på.

Det er forresten ikke et tre, men en plante. Som tomater og poteter for eksempel.

Se på bildet her, der ser du en melon i en åker:

http://ljohans.com/graphics/Kok/ko584.jpg

Åååh... omtrent som gresskar da, eller hva? Men hvorfor snakkes det da om "melon trees"? Det kan jo ikke kalles et tre når den ligger på bakken ;)

Åååh... omtrent som gresskar da, eller hva? Men hvorfor snakkes det da om "melon trees"? Det kan jo ikke kalles et tre når den ligger på bakken ;)

Jeg skjønner ikke hvor du har hørt melon trees?

Kan det være at du blander sammen litt og mener "LEMON TREES" ? Sitron-trær altså? Sitroner vokser jo på trær.

Ulv I Faarikaal

Hæ? Det er da mange andre vekster som har frøene inni, uten at de kalles bær av den grunn? Ta eple og banan. Begge fruktene har frøene inne i kjernen i fruktkjøttet.

Melon er en frukt, basta.

Se ellers linken jeg oppga til Line nedenfor¨.

Hva vi kaller fruktene, og hva de er botanisk, har ikke noe med hverandre å gjøre. Tomat er et bær, jordbær er ikke bær, men en forvokst blomsterbunn. Banan og agurk er bær, banna bein. Moreller er steinfrukt. Peanøtter er rotfrukter, ikke nøtter.

Den godeste Linnè var det vel som bestemte det ?

Hva vi kaller fruktene, og hva de er botanisk, har ikke noe med hverandre å gjøre. Tomat er et bær, jordbær er ikke bær, men en forvokst blomsterbunn. Banan og agurk er bær, banna bein. Moreller er steinfrukt. Peanøtter er rotfrukter, ikke nøtter.

*surr*

Jajaja. Whatever! Tror folk hadde kalt meg skrullete om jeg sa "jeg skal i butikken en tur og kjøpe noen bær. Nemlig tomater...!"

La oss la det ligge....:-)

Ulv I Faarikaal

*surr*

Jajaja. Whatever! Tror folk hadde kalt meg skrullete om jeg sa "jeg skal i butikken en tur og kjøpe noen bær. Nemlig tomater...!"

La oss la det ligge....:-)

Ikke bry deg om vitenskapen, du får bare vondt i hue :-)

Overlat det til hester de har større hue.

Annonse

Jeg skjønner ikke hvor du har hørt melon trees?

Kan det være at du blander sammen litt og mener "LEMON TREES" ? Sitron-trær altså? Sitroner vokser jo på trær.

http://www.google.com/search?q=%22melon+tree%22&num=100&hl=en

Neida, "melon tree" ;) Men jeg ser her at det står; "though technically it is a large herb".

Da ser jeg sammenhengen ;)

Banan og agurk er henholdsvis ei frukt og en grønnsak her hos oss ;) Noe annet er bare forvirrende ;)

Helt korrekt - bortsett fra at du har skrevet feil aksent på Linné ! :-)

hilsen pirkeguri og aksentelsker

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...