SierDuDet Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=2730 Last ned versjon 7.01. Jeg ble for øvrig noe skeptisk til nullen foran ett-tallet. Kan man gå ut fra at det vil komme en 7.02, 7.03, 7.04, osv, før versjonen blir bra? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92265-opera/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
citoyen Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Programvare vil alltid ha feil. Hvor mye innvirkning et bestemt programs feil har på din bruk av programmet avhenger selvsagt av hva du bruker det til. Derfor er det vanskelig å si noe om når et program er "bra nok". Når det er sagt, en slik utgivelse som dette som ikke fikser mer enn fem (om jeg husker korrekt fra artiklene jeg leste om det) feil vil det være naturlig å kalle .01. Vanlig versjonsnummerering er å gi utgivelser med kun små endringer(bugfikser) X.0x-navn, og utgivelser som inneholder større endringer (nye funksjoner og/eller bugfikser som griper mer omfattende inn i programmet) X.x-navn. Versjonsnummereringen i seg selv sier lite om det fungerer perfekt til ditt bruk. Det kan være 7.01, eller 7.02, eller 7.1, eller 7.2. Opera 6 ble ikke 100% stabil hos meg før i versjon 6.03. Men jeg har ingen stabilitetsproblemer i 7.0 eller 7.01. Jeg har derimot hørt at andre har hatt problemer med krasjing, og de må kanskje vente til en senere utgivelse før Opera blir "perfekt for dem". Sånn sett liker jeg policyen med å gi ut .0x-versjoner - det betyr at de fiksede versjonene kommer fortere enn om man skulle ventet helt til en større oppgradering var klar. Dermed får brukerne fortere glede av feilrettingen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92265-opera/#findComment-510340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Programvare vil alltid ha feil. Hvor mye innvirkning et bestemt programs feil har på din bruk av programmet avhenger selvsagt av hva du bruker det til. Derfor er det vanskelig å si noe om når et program er "bra nok". Når det er sagt, en slik utgivelse som dette som ikke fikser mer enn fem (om jeg husker korrekt fra artiklene jeg leste om det) feil vil det være naturlig å kalle .01. Vanlig versjonsnummerering er å gi utgivelser med kun små endringer(bugfikser) X.0x-navn, og utgivelser som inneholder større endringer (nye funksjoner og/eller bugfikser som griper mer omfattende inn i programmet) X.x-navn. Versjonsnummereringen i seg selv sier lite om det fungerer perfekt til ditt bruk. Det kan være 7.01, eller 7.02, eller 7.1, eller 7.2. Opera 6 ble ikke 100% stabil hos meg før i versjon 6.03. Men jeg har ingen stabilitetsproblemer i 7.0 eller 7.01. Jeg har derimot hørt at andre har hatt problemer med krasjing, og de må kanskje vente til en senere utgivelse før Opera blir "perfekt for dem". Sånn sett liker jeg policyen med å gi ut .0x-versjoner - det betyr at de fiksede versjonene kommer fortere enn om man skulle ventet helt til en større oppgradering var klar. Dermed får brukerne fortere glede av feilrettingen. Men når de retter på feilen så vil det vel vanligvis være nok å kjøre en oppdatering, eller må man - som jeg måtte (eller i det minste gjorde) i dag - laste ned hele Opera-programmet på nytt? For øvrig ikke noe problem for oss med bredbånd, men for folk som ikke har det så må det jo være problematisk å gang på gang skulle laste ned Opera som er på nesten 13 mb. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92265-opera/#findComment-510343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
citoyen Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Programvare vil alltid ha feil. Hvor mye innvirkning et bestemt programs feil har på din bruk av programmet avhenger selvsagt av hva du bruker det til. Derfor er det vanskelig å si noe om når et program er "bra nok". Når det er sagt, en slik utgivelse som dette som ikke fikser mer enn fem (om jeg husker korrekt fra artiklene jeg leste om det) feil vil det være naturlig å kalle .01. Vanlig versjonsnummerering er å gi utgivelser med kun små endringer(bugfikser) X.0x-navn, og utgivelser som inneholder større endringer (nye funksjoner og/eller bugfikser som griper mer omfattende inn i programmet) X.x-navn. Versjonsnummereringen i seg selv sier lite om det fungerer perfekt til ditt bruk. Det kan være 7.01, eller 7.02, eller 7.1, eller 7.2. Opera 6 ble ikke 100% stabil hos meg før i versjon 6.03. Men jeg har ingen stabilitetsproblemer i 7.0 eller 7.01. Jeg har derimot hørt at andre har hatt problemer med krasjing, og de må kanskje vente til en senere utgivelse før Opera blir "perfekt for dem". Sånn sett liker jeg policyen med å gi ut .0x-versjoner - det betyr at de fiksede versjonene kommer fortere enn om man skulle ventet helt til en større oppgradering var klar. Dermed får brukerne fortere glede av feilrettingen. Et lite apropos som jeg kom til å tenke på tidligere i dag, da den automatiske oppdateringen av Windows tilbød meg sikkerhetsfikser for tre nye sikkerhetshull. I gjennomsnitt kommer det fikser her for omtrent to bugs i IE hver uke, de aller fleste er sikkerhetshull. Det blir mange bugs til sammen det Jeg mener å ha lest et sted at IE har omtrent 63000 kjente feil (noen som er fikset, noen som ikke er fikset ennå). Jeg finner ikke igjen dokumentasjonen på det, så ta det som et rykte foreløpig. Nå tror jeg IE har ekstra mange bugs på grunn av måten programmet er konstruert på, men tallet kan likevel gi en pekepinn på hvor mange feil et program kan ha uten at man egentlig merker noe til det til daglig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92265-opera/#findComment-510344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
citoyen Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Men når de retter på feilen så vil det vel vanligvis være nok å kjøre en oppdatering, eller må man - som jeg måtte (eller i det minste gjorde) i dag - laste ned hele Opera-programmet på nytt? For øvrig ikke noe problem for oss med bredbånd, men for folk som ikke har det så må det jo være problematisk å gang på gang skulle laste ned Opera som er på nesten 13 mb. 13MB? Opera-installasjonsprogrammet er på 3.25 MB. Det høres ut som du har lastet ned inklusive Java? Det trenger du ikke - har du først Java installert så trenger du bare selve Opera. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92265-opera/#findComment-510347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Et lite apropos som jeg kom til å tenke på tidligere i dag, da den automatiske oppdateringen av Windows tilbød meg sikkerhetsfikser for tre nye sikkerhetshull. I gjennomsnitt kommer det fikser her for omtrent to bugs i IE hver uke, de aller fleste er sikkerhetshull. Det blir mange bugs til sammen det Jeg mener å ha lest et sted at IE har omtrent 63000 kjente feil (noen som er fikset, noen som ikke er fikset ennå). Jeg finner ikke igjen dokumentasjonen på det, så ta det som et rykte foreløpig. Nå tror jeg IE har ekstra mange bugs på grunn av måten programmet er konstruert på, men tallet kan likevel gi en pekepinn på hvor mange feil et program kan ha uten at man egentlig merker noe til det til daglig. Ja, det er kanskje en grunn til at jeg flere ganger i uka får tilbud om å laste ned oppdateringsprogrammer til XP, og her er vel også IE oppdateringer inkludert. Jeg aner ikke hva jeg får, men laster ned alt Microsoft anbefaler. . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92265-opera/#findComment-510349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 13MB? Opera-installasjonsprogrammet er på 3.25 MB. Det høres ut som du har lastet ned inklusive Java? Det trenger du ikke - har du først Java installert så trenger du bare selve Opera. Åja... det tenkte jeg ikke på. Jeg så jo at jeg kunne velge mellom versjonen med og uten Java, og burde kanskje tatt hintet når jeg installerte det og maskinen først måtte avinstallere den gamle javaen. En ting som du kanskje vet: Hvorfor funker ikke maskinen min på enkelte java-sider? F.eks. på java-siden til ranglere? Jeg har oppdatert alt som er å oppdatere til XP, jeg har java til Operaen, osv, men jeg sliter likevel med enkelte sider? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92265-opera/#findComment-510351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singularity Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Åja... det tenkte jeg ikke på. Jeg så jo at jeg kunne velge mellom versjonen med og uten Java, og burde kanskje tatt hintet når jeg installerte det og maskinen først måtte avinstallere den gamle javaen. En ting som du kanskje vet: Hvorfor funker ikke maskinen min på enkelte java-sider? F.eks. på java-siden til ranglere? Jeg har oppdatert alt som er å oppdatere til XP, jeg har java til Operaen, osv, men jeg sliter likevel med enkelte sider? Problemet med Java-oppsettet til #Nattprat er at det er en meget gammel Java-applet som ikke fungerer skikkelig med nyere versjoner av Java. Så det er rett og slett Java-versjonen det står og faller på - den fungerer ikke med nyere enn 1.1 såvidt jeg husker. Vet ikke om det fortsatt finnes en JPilot-inngang til den gamle serveren noe sted (mener å huske at Duden satte opp en en gang), men JPilot (en annen type applet) fungerer også på den nyeste (1.4.1) versjonen av Java. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92265-opera/#findComment-510366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Problemet med Java-oppsettet til #Nattprat er at det er en meget gammel Java-applet som ikke fungerer skikkelig med nyere versjoner av Java. Så det er rett og slett Java-versjonen det står og faller på - den fungerer ikke med nyere enn 1.1 såvidt jeg husker. Vet ikke om det fortsatt finnes en JPilot-inngang til den gamle serveren noe sted (mener å huske at Duden satte opp en en gang), men JPilot (en annen type applet) fungerer også på den nyeste (1.4.1) versjonen av Java. Oki, da er det sikkert det som er problemet. Tidligere slet jeg også med andre javabaserte sider, som f.eks. når jeg skulle bestille kinobilletter, men dette har jeg ikke sjekket ut etter at jeg oppgraderte XPen. Hva med IRC inngangen til nattprat? Jeg har også prøvd å komme inn på den et par ganger den siste mnd, men har heller ikke kommet inn der? Kanskje det har vært noe feil med serveren når jeg har prøvd, men jeg har lagt inn IRC på nytt, så det er godt mulig at det er jeg som har rotet med innstillingene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92265-opera/#findComment-510368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singularity Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Oki, da er det sikkert det som er problemet. Tidligere slet jeg også med andre javabaserte sider, som f.eks. når jeg skulle bestille kinobilletter, men dette har jeg ikke sjekket ut etter at jeg oppgraderte XPen. Hva med IRC inngangen til nattprat? Jeg har også prøvd å komme inn på den et par ganger den siste mnd, men har heller ikke kommet inn der? Kanskje det har vært noe feil med serveren når jeg har prøvd, men jeg har lagt inn IRC på nytt, så det er godt mulig at det er jeg som har rotet med innstillingene. Det skal være helt kurant å komme inn på kanalen via en applikasjonsklient. Server: chat.primenetwork.net Port: 6667 Kanal: #Nattprat CGI-inngang er visst mangelvare for tiden, men det blir nok satt opp på nytt igjen av en eller annen etterhvert. Men uansett har Primenetwork-serveren i perioder vært ubehagelig ustabil - det er derfor vi jobber med å få til en ny server. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92265-opera/#findComment-510380 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Hehe, sjekk tallene etter din Internet explorer versjon. Min er helt oppdatert for 100-og-gud-vet hvilken gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92265-opera/#findComment-511178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.