Gjest grøss.. Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 De som er glade i dyr er snille mennesker? Mener du det alvorlig? Da hadde vi ikke trengt alle foreningene som f.eks. Dyrebeskyttelsen, gitt.... Nei, det var ikke ment alvorlig.. Men det er et slags ordtak, som jeg har sett blitt brukt i mange sammenhenger... Er klar over at ikke alle som har dyr er snille mot dem, men vil tro og håpe at de aller fleste er det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92300-b%C3%A5ndtvang-p%C3%A5-hund/page/3/#findComment-511578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Det er for tiden ekstraordinær båndtvang i Oslo og deler av Akershus.Dette pga. snømengden som trekker viltet til bebyggelsen. Meld inn løshund til politiet, det burde være store bøter for å ha løs hund som er til fare for dyr og mennesker. Etter loven kan du til nød skyte en løshund uten eier tilstede hvis den prøver å angripe et vilt dyr eller buskap. (Politivedtektene) Det burde vært 100 timeres kurs med eksamen for å få lov til å ha hund. Alt for mange bryter lover, regler og normal oppførsel når det gjelder hundehold. Det er to typer mennesker det er umulig å snakke til rette, det er hundeeiere og røykere, nemlig......bare en liten prosent av dem oppfører seg eksemplarisk.. kunne skrevet en hel bok om dette. Hvorfor er det ikke hundeskatt? Møkka flyter etter hundene, det koster å fjerne dette, i et boområde på 200 mennesker blir det bare av hundemøkk i poser i søppelkassene langs veiene i området 7 kg pr. uke., dette drar unga med seg inn.... Jeg er klar over at det er lov til å skyte hund som går løs uten eier. Men hvis du leser litt mer av hva jeg har skrevet nedover her tror jeg kanskje du fatter litt mer av hva jeg mener. Mange som har hund, altfor mange, skulle aldri hatt det, og et obligatorisk kurs for kommende hundeeier hadde nok ikke vært så dumt. Men nå skal man huske på at hunden har sin egen personlihet den også, og det er ikke BARE eieren som kan ta skylden for hvordan hunden oppfører seg. Jeg hadde store problemer med at hunden min stakk av før, og jeg vet godt at det var til irritasjon i nabolaget. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg fikk en telefon om at nå stod hunden min bundet i den og den hagen, om jeg ikke kunne komme og hente den? Vel, jeg tok affære og fikk hunden kastrert. Nå har den blitt verdens snilleste, og jeg trenger ikke lenger kjøre hit og dit etter den. Men skal man kreve kurs av kommende hundeeiere, må man også gjøre det av kommende foreldre. Jeg tenker på alle de stakkars barna av foreldre som aldri skulle ha fått lov til å bli foreldre (bare se på hvilken prosess man må gjennom for å få adoptere). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92300-b%C3%A5ndtvang-p%C3%A5-hund/page/3/#findComment-511624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Hvordan kan du si noe sånt? Det er da bare å ta med hunden til steder det ikke ferdes mennesker om du så gjerne vil ha den løs... Jeg har hund selv, og jeg hater alle de idiotiske hundeeirne som har hundene sine løse og påstår de er så snille.... Det spiller ingen rolle hva du mener og ikke menere egentlig, loven er nå engang sånn at det er båndtvang, og man skal respektere de som er allergiske, redde, eller rett og slett ikke liker hunder. Jeg elsker hunder, men hater det når "glade" fremmede hunder kommer stormende mot meg... Man vet jo aldri... Jeg tror du skal lese litt mer av det jeg har skrevet nedover her, så kan du kanskje fatte at jeg faktisk er enig med deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92300-b%C3%A5ndtvang-p%C3%A5-hund/page/3/#findComment-511627 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Hvordan synes du folk med hunder skal komme seg fra et sted til et annet dersom man ikke har bil da? Er enig i at man ikke skal dra hunden bort til andre osv., men det får da være grenser... Man kan ha med seg hunden, stå i midtgangen, og hunden skal sitte mellom bena på eieren. Da er det ikke noe problem for noen... Dessuten; skulle man tatt hensyn til at det KAN være allergikere over alt, så ville vi hatt et problem. Da kunne for eksempel ingen røykere tatt bussen, fordi jeg blir dårlig når jeg må sitte ved siden av en som stinker røyk... Men det er vel kanskje ikke det samme i dine øyne eller? Folk som bor så inni byen at de er avhengig av buss eller trikk bør heller ikke ha hund fordi hunder rett og slett ikke trives i byer. Det er en ting å ta med seg hunden inn i en buss med få mennesker, men når den er overfyllt er det ikke nødvendig å stappe med seg hunden inn i bussen. Jeg møter nå også sjelden hunder på bussen, så jeg regner med at de fleste er enig med det. I den kommunen der jeg vokste opp, står det skilter på bussene om at hunder og sykler kun kan tas med hvis det er plass til det. Og; det er en grunn til at det ikke er lov til å røyke på bussen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92300-b%C3%A5ndtvang-p%C3%A5-hund/page/3/#findComment-511634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Det er jo hundeeiere som deg som setter oss andre i et dårlig lys! Man skal oppdra barn til å ha respekt for dyr. Man skal IKKE under NOEN omstendigheter oppsøke fremmede dyr! Mine barn vil også bli oppdratt til det, på samme måte som jeg er, selv om vi har hunder selv. Det handler om å ha respekt for dyrene også, og ikke plage dem unødig. Alt dette er toveis; foreldre skal oppdra barna sine til å holde seg unna fremmede dyr, og dyreeiere skal ha kontroll over dyrene sine, fortrinnsvis i bånd. "dyreeiere skal ha kontroll over dyrene sine, fortrinnsvis i bånd. " Gjelder dette alle dyr? Katter også kanskje? Jeg vet ikke om noen dyr som er så plagsomme som katter når de kommer og tisser ned havemøblene og gjør fra seg i blomsterbedet. Skal vi ha båndtvang på katter også, kanskje? (Og hvis du lurer, jeg er også katteeier.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92300-b%C3%A5ndtvang-p%C3%A5-hund/page/3/#findComment-511639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Det kommer litt an på i hvilken grad den løse hunden plager omgivelsene.... Dersom den opptrer truende, og du har flere med deg som har opplevd dette, så har du en sterk sak, og du kan kontakte politiet, evnt. den vetrinæren som har ansvaret for området du bor i. Bor du i borettslag er det ofte egne regler på dette i borettslaget, og du kan uansett ta kontakt med styret der og klage til dem. Dersom hunden ikke er til plage for omgivelsene, bare lunter rundt og ikke noen gang har gjort noe fælt mot noen, står du relativt svakt. Jeg skjønner at det kan være irriterende, men jeg tror ikke du vil få gjennsomslag for noen klage hos myndighetene hvertfall. Med så lite penger og tid som finnes hos politiet i dag, er ikke dette saker som prioriteres. Kan du ikke forsøke å snakke med naboen da? Det kan jo hende dere kan komme til en enighet uten at du trenger å gjøre dette til en offentlig sak... Lykke til hvertfall =) "Det er da bare å ta med hunden til steder det ikke ferdes mennesker om du så gjerne vil ha den løs... Jeg har hund selv, og jeg hater alle de idiotiske hundeeirne som har hundene sine løse og påstår de er så snille.... " "Dersom hunden ikke er til plage for omgivelsene, bare lunter rundt og ikke noen gang har gjort noe fælt mot noen, står du relativt svakt. " Jeg synes dette vitner litt om dobbeltmoral! Jeg sier ikke mer... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92300-b%C3%A5ndtvang-p%C3%A5-hund/page/3/#findComment-511643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Nå datt jeg jaggu meg nesten av stolen. Hvis ikke det er HUNDEEIEREN som skal ta ansvaret, hvem faen er det da, sa du? * brøler av latter* Den var jamen god! Du må prøve å kødde med meg nå, noe annet er umulig! Nei, jeg skal tørke lattertårene og prøve å resonnere litt med deg, litt mer alvorlig: Overalt ser man teksten "HUNDEEIERE, VIS ANSVAR !" I alle sammenhenger, nabolagets vel-forskrifter, lufting på offentlige plasser (ta med pose) også videre, også videre. Det er hundeeieren som skal passe på at hunden deres ikke kan sjenere andre. Og VET du ikke hva personene du møter synes om hunder, så anta det verste og ta hunden inntil deg, f.eks. ved å holde den litt i halsbåndet til dere er passert. En høflig og respektfull måte å drive hundehold på. Jeg er alltid takknemlig om hundeeiere gjør slikt uoppfordret, når de har hunden sin løs. Det er svært, svært synd at det finnes hundeeiere som deg (ref.siste avsnittet ditt...) fordi du gir dem alle et dårlig rykte. Jeg må medgi at de fleste hundeeiere er som alphan, og jeg kjenner mange. Det du sier om at man ikke skal slippe hundeeiere bort til andre har du helt rett i. Men selv opplever jeg at hunden min absolutt skal bort til andre når den går i bånd, og river og sliter (problematisk når det er smalt fortau, men man skal jo selvfølgelig ha hunden i bånd på veier/fortau osv.), mens når den går løs, gidder den ikke bry seg med mennesker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92300-b%C3%A5ndtvang-p%C3%A5-hund/page/3/#findComment-511650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Det er groteskt å lese ditt syn på mennesker og hunder. Du framstår som en misantrop som setter dette dyret først og sist. Hunden er et rovdyr som ikke har noe som helst å gjøre i et sivilisert samfunn. Når hundeeiere slipper rovdyra sine løs blant mennesker og / eller planteetere i skog og mark er det enhver samfunnsborgers plikt å anmelde uvesenet på flekken slik at rette myndighet kan ta seg av galskapen. Forslag til sanksjoner: Forbud mot hundehold for evig tid. Som om ikke det er nok at den ekle, motbydelige og glefsende hundekjeften skremmer vettet av barn, voksne og ville dyr er bjeffinga, hoppinga og krafsinga deres uutholdelig, de legger fra seg dritt og hår overalt, samt: de stinker. Synet av hundeeier og hund som kliner forteller i grunnen alt om hvor syk symbiosen er. PS: Jeg har ikke hundeskrekk. "Det er groteskt å lese ditt syn på mennesker og hunder. Du framstår som en misantrop som setter dette dyret først og sist." Denne verden er ikke kun til for mennesker. Har du ennå ikke skjønt det? "Hunden er et rovdyr som ikke har noe som helst å gjøre i et sivilisert samfunn." Hunden er et dyr som har hjulpet mennesker i årtusner både til å skaffe mat og passe på dem. Det er LENGE siden den ble temmet (les: ikke lenger ble som et villdyr å regne) "Når hundeeiere slipper rovdyra sine løs blant mennesker og / eller planteetere i skog og mark er det enhver samfunnsborgers plikt å anmelde uvesenet på flekken slik at rette myndighet kan ta seg av galskapen. Forslag til sanksjoner: Forbud mot hundehold for evig tid." Så vidt jeg vet tar katter livet av flere dyr enn hunder gjør. Hunden min har aldri kommet hjem med et dødt dyr. Katten derimot.... Jeg blir kvalm! "Som om ikke det er nok at den ekle, motbydelige og glefsende hundekjeften skremmer vettet av barn, voksne og ville dyr er bjeffinga, hoppinga og krafsinga deres uutholdelig, de legger fra seg dritt og hår overalt, samt: de stinker." Ikke alle hunder feller hår. Hunder bjeffer kun når de føler seg truet. Hunder som bades stinker ikke. "Synet av hundeeier og hund som kliner forteller i grunnen alt om hvor syk symbiosen er." Det er faktisk flere bakterier i en menneskemunn enn i en hundemunn. (Men: jeg kysser ikke hunden min.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92300-b%C3%A5ndtvang-p%C3%A5-hund/page/3/#findComment-511666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 De som er glade i dyr er snille mennesker? Mener du det alvorlig? Da hadde vi ikke trengt alle foreningene som f.eks. Dyrebeskyttelsen, gitt.... Jo, for det er mange som har dyr selv om de ikke er glade i dem. Og Dyrebeskyttelsen er også til for f.eks. husdyr på båsen på gårdene. Dem er det mange som holder bare for å tjene penger på dem... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92300-b%C3%A5ndtvang-p%C3%A5-hund/page/3/#findComment-511669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Jeg må medgi at de fleste hundeeiere er som alphan, og jeg kjenner mange. Det du sier om at man ikke skal slippe hundeeiere bort til andre har du helt rett i. Men selv opplever jeg at hunden min absolutt skal bort til andre når den går i bånd, og river og sliter (problematisk når det er smalt fortau, men man skal jo selvfølgelig ha hunden i bånd på veier/fortau osv.), mens når den går løs, gidder den ikke bry seg med mennesker. "Det du sier om at man ikke skal slippe hundeeiere bort til andre har du helt rett i. " Neida. Hundeeierne er jeg ikke urolig for, men dyret de har med seg:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92300-b%C3%A5ndtvang-p%C3%A5-hund/page/3/#findComment-511934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
alphan Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Det er groteskt å lese ditt syn på mennesker og hunder. Du framstår som en misantrop som setter dette dyret først og sist. Hunden er et rovdyr som ikke har noe som helst å gjøre i et sivilisert samfunn. Når hundeeiere slipper rovdyra sine løs blant mennesker og / eller planteetere i skog og mark er det enhver samfunnsborgers plikt å anmelde uvesenet på flekken slik at rette myndighet kan ta seg av galskapen. Forslag til sanksjoner: Forbud mot hundehold for evig tid. Som om ikke det er nok at den ekle, motbydelige og glefsende hundekjeften skremmer vettet av barn, voksne og ville dyr er bjeffinga, hoppinga og krafsinga deres uutholdelig, de legger fra seg dritt og hår overalt, samt: de stinker. Synet av hundeeier og hund som kliner forteller i grunnen alt om hvor syk symbiosen er. PS: Jeg har ikke hundeskrekk. ""Det er groteskt å lese ditt syn på mennesker og hunder. Du framstår som en misantrop som setter dette dyret først og sist. "" Jeg har ikke problemer i omgang hverken med dyr eller mennesker, untatt den ene prosenten kverulanter som vi hundeeiere treffer på innemellom. Din talemåte derimot, forteller ganske mye om deg. Pass deg du, så ikke den neste bikkja du møter biter seg fast i rompa på deg, ditt slemme troll. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92300-b%C3%A5ndtvang-p%C3%A5-hund/page/3/#findComment-511985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 "dyreeiere skal ha kontroll over dyrene sine, fortrinnsvis i bånd. " Gjelder dette alle dyr? Katter også kanskje? Jeg vet ikke om noen dyr som er så plagsomme som katter når de kommer og tisser ned havemøblene og gjør fra seg i blomsterbedet. Skal vi ha båndtvang på katter også, kanskje? (Og hvis du lurer, jeg er også katteeier.) Jeg synes faktisk delvis også at man skal ha kontroll over kattene sine ja... I bygårder f.eks, bør det kanskje bare være innekatter, så slipper vi andre å få tisset ned alle tingene våre... Jeg skjønner at det blir vanskelig å gjennomføre noe sånt, men det hadde vært å foretrekke... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92300-b%C3%A5ndtvang-p%C3%A5-hund/page/3/#findComment-512093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 "Det er da bare å ta med hunden til steder det ikke ferdes mennesker om du så gjerne vil ha den løs... Jeg har hund selv, og jeg hater alle de idiotiske hundeeirne som har hundene sine løse og påstår de er så snille.... " "Dersom hunden ikke er til plage for omgivelsene, bare lunter rundt og ikke noen gang har gjort noe fælt mot noen, står du relativt svakt. " Jeg synes dette vitner litt om dobbeltmoral! Jeg sier ikke mer... Hva jeg ikke liker, og hva som skaper en sterk sak er vel ikke det samme?? Jeg liker ikke at det kommer fremmede hunder stormende mot meg når jeg lufter hundene mine på gaten der jeg bor, men dersom naboens hund lusker rundt inne på tomten deres og aldri rører seg utenfor, er jo ikke det til plage for noen andre, selv om man kanskje ikke liker det... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92300-b%C3%A5ndtvang-p%C3%A5-hund/page/3/#findComment-512095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huufsa Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Er hunden agressiv...? Gjør den fra seg på plenen din...? er den til plage for deg på noen måte...? Hvorfor bør naboen anmeldes...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92300-b%C3%A5ndtvang-p%C3%A5-hund/page/3/#findComment-512098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Det er groteskt å lese ditt syn på mennesker og hunder. Du framstår som en misantrop som setter dette dyret først og sist. Hunden er et rovdyr som ikke har noe som helst å gjøre i et sivilisert samfunn. Når hundeeiere slipper rovdyra sine løs blant mennesker og / eller planteetere i skog og mark er det enhver samfunnsborgers plikt å anmelde uvesenet på flekken slik at rette myndighet kan ta seg av galskapen. Forslag til sanksjoner: Forbud mot hundehold for evig tid. Som om ikke det er nok at den ekle, motbydelige og glefsende hundekjeften skremmer vettet av barn, voksne og ville dyr er bjeffinga, hoppinga og krafsinga deres uutholdelig, de legger fra seg dritt og hår overalt, samt: de stinker. Synet av hundeeier og hund som kliner forteller i grunnen alt om hvor syk symbiosen er. PS: Jeg har ikke hundeskrekk. *hehehe* Enig. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92300-b%C3%A5ndtvang-p%C3%A5-hund/page/3/#findComment-512107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 "Det du sier om at man ikke skal slippe hundeeiere bort til andre har du helt rett i. " Neida. Hundeeierne er jeg ikke urolig for, men dyret de har med seg:-) Unnskyld, det gikk litt fort. Jeg menter selvfølgelig ikke hundeeiere, men "hund uten eier". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92300-b%C3%A5ndtvang-p%C3%A5-hund/page/3/#findComment-512159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Helt enig med deg. Noen få hunderedde individer skal selvsagt ikke ha "myndighet til å innføre hel-års båndtvang på eget forgodtbefinnende". Det mest grelle eksemplet jeg forøvrig har vært borti var damen jeg møtte i tur-området her. Hun kom i mot meg på skogsveien, og vel 15 meter unna begynnte hun å gaule & bruke seg. Hun stoppet og jeg stoppet. Så fikk jeg ei skyllebøtte for at det var så lite småfugler i skauen, -det var det bikkjene som hadde skylda for, ifølge henne. Jeg gikk videre (med bikkja løs, HELT inntil kneet, og dama kokte over; "TA DEN HUND DIN I BÅND!" Jeg spurte om den hadde gjort henne noe, og da presterte heksa å si at; "jeg kan godt få den til det", og så begynnte hun å sprelle og lage fakter med armer og bein i håp om at bikkja mi skulle hoppe på henne e.l.!! Nå er den så lydig at jeg fikk pasert henne uten at bikkja vek fra beina mine. Og jeg anbefalte dama å oppsøke hjelp, da "du umulig kan være frisk". Slike gledesdrepere finnes det endel av, det vet alle som har hatt hund en stund, og som ferdes i skog og mark. Ja, det er innertier hvis de prøver å ergre på seg bikkja for så å ikke klare å rikke den av fot.. Jeg viser hensyn og roper inn hunden overfor folk og hunder i bånd. De som er hysteriske går det jo ikke ann å snakke til, og jeg har mang en gang priset meg for at jeg ikke bor i hus med et slikt eksemplar av menneskearten. Diskusjoner om båndtvang kan ikke tas med slike folk da de har helt syke forestillinger om hva som er rett og riktig. Ofte har det vært en dårlig opplevelse en gang i fortiden som gjør at de er livredde og flipper ut bare de ser en hund. De kjenner ikke hundens elementære signaler og språk og krisemaksimerer slik at de kan skremme opp den sindigste Newfoundlander.. Jeg har flere i omgangskretsen som var livredde hunder da jeg skaffet meg hund. Disse er nå kurert og omvendt, og de kan nå omgås hunder uten å være hysteriske. Det verste er at disse hundofobe folkene overfører dette til barna sine. Foreldre må lære ungene å respektere hundene (inkl å _ikke_ gå bort til fremmede hunder), men ikke hyle og løpe hysterisk unna. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92300-b%C3%A5ndtvang-p%C3%A5-hund/page/3/#findComment-512202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Det er groteskt å lese ditt syn på mennesker og hunder. Du framstår som en misantrop som setter dette dyret først og sist. Hunden er et rovdyr som ikke har noe som helst å gjøre i et sivilisert samfunn. Når hundeeiere slipper rovdyra sine løs blant mennesker og / eller planteetere i skog og mark er det enhver samfunnsborgers plikt å anmelde uvesenet på flekken slik at rette myndighet kan ta seg av galskapen. Forslag til sanksjoner: Forbud mot hundehold for evig tid. Som om ikke det er nok at den ekle, motbydelige og glefsende hundekjeften skremmer vettet av barn, voksne og ville dyr er bjeffinga, hoppinga og krafsinga deres uutholdelig, de legger fra seg dritt og hår overalt, samt: de stinker. Synet av hundeeier og hund som kliner forteller i grunnen alt om hvor syk symbiosen er. PS: Jeg har ikke hundeskrekk. Jeg blir forundret over hvor mye sinne et voksent menneske kan ha overfor hunder.. Å feie alle under én kam med en slik fiendtlig holdning fører sjelden noe godt med seg. Det skaper bare avstand og urettferdighet. De fleste har hund fordi de har kjærlighet til overs. Vi koser oss med hunden, ler over dens særegenheter og rare påfunn. Vi liker å mosjonere og leke med kompisen vår. Når den har funnet en pinne og kommer stolt til mor eller når den viser sine kunster uoppfordret presser det på i en hundemors hjerte. Vi kommer alltid hjem til en logrende hale og en myk pels som er god å gråte i på dårlige dager. Vi fokuserer ikke på hårene eller dritten, men vi tar det opp etter oss. Vi tar hensyn og ønsker ikke å plage andre folk med hunden vår. Vi trener hverdagslydighet slik at vi har kontroll på hunden. Vi kaller inn hunden når det kommer noen og tar den på fot. Vi tar hensyn til alle i hytter, transport og i offentlige rom. Vi binder den til side utenfor butikken slik at den ikke sjenerer andre. Vi ønsker å være gode representanter på hund og hundeeiere. Ambassadørene tigertrollet og zanna er misjonærer på humor, kos og hundekunnskap. Zanna pynter seg med sløyfe og ryggsekk for å sjarmere -og lokker ofte frem et smil hos gamle og unge. Hun får folk til å slappe av, finne frem barnet i seg, stresse ned og senke blodtrykket. Men hundofobe folk styrer vi unna. De er hissige, irrasjonelle og forutinntatte. For disse menneskene er hunden i veien uansett hvor langt unna den er. De hater én og alle. Jeg synes det er vondt at noen tilegner MIN hund noe som et fåtall har gjort (rasisme?). Man dømmer ikke en hel gruppe allikevel.. Ps. De få som ødelegger for oss andre ved dårlig hundehold ønsker ikke vi heller skal representere vår gruppe.Men de er i fåtall. Og dét vet de fleste.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92300-b%C3%A5ndtvang-p%C3%A5-hund/page/3/#findComment-512232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 "Det er groteskt å lese ditt syn på mennesker og hunder. Du framstår som en misantrop som setter dette dyret først og sist." Denne verden er ikke kun til for mennesker. Har du ennå ikke skjønt det? "Hunden er et rovdyr som ikke har noe som helst å gjøre i et sivilisert samfunn." Hunden er et dyr som har hjulpet mennesker i årtusner både til å skaffe mat og passe på dem. Det er LENGE siden den ble temmet (les: ikke lenger ble som et villdyr å regne) "Når hundeeiere slipper rovdyra sine løs blant mennesker og / eller planteetere i skog og mark er det enhver samfunnsborgers plikt å anmelde uvesenet på flekken slik at rette myndighet kan ta seg av galskapen. Forslag til sanksjoner: Forbud mot hundehold for evig tid." Så vidt jeg vet tar katter livet av flere dyr enn hunder gjør. Hunden min har aldri kommet hjem med et dødt dyr. Katten derimot.... Jeg blir kvalm! "Som om ikke det er nok at den ekle, motbydelige og glefsende hundekjeften skremmer vettet av barn, voksne og ville dyr er bjeffinga, hoppinga og krafsinga deres uutholdelig, de legger fra seg dritt og hår overalt, samt: de stinker." Ikke alle hunder feller hår. Hunder bjeffer kun når de føler seg truet. Hunder som bades stinker ikke. "Synet av hundeeier og hund som kliner forteller i grunnen alt om hvor syk symbiosen er." Det er faktisk flere bakterier i en menneskemunn enn i en hundemunn. (Men: jeg kysser ikke hunden min.) Nå er jeg redd du tar feil. Å si at det ikke stinker bikkje hjemme hos noen som har hund, er som å si at det ikke lukter røyk hjemme hos noen som røyker innendørs. Bare prøv å kamuflere lukta ved å lufte i ny og ne...det går likevel ikke. Akkurat som med røyk, setter stanken av bikkje seg i alle tekstiler, i tapeter på veggene og gardiner. Jeg merker øyeblikkelig at folk har hund når jeg kommer inn til noen. Selvsagt sier jeg aldri noe til dem som bor der, men jeg synes ærlig talt det lukter kvalmt. Og til dags dato har jeg aldri opplevd å kunne gå med svart bukse hjemme hos noen med husdyr (hund eller katt). Leggene og rumpa på buksene er fulle av dyrehår når jeg går. Og JEG ser dem, fordi jeg ikke er vant til det, og legger derfor veldig godt merke til det. PS! Jeg har i tidligere år hatt både hund, katt, marsvin, hamster, undulater og akvariefisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92300-b%C3%A5ndtvang-p%C3%A5-hund/page/3/#findComment-512246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
alphan Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Ja, det er innertier hvis de prøver å ergre på seg bikkja for så å ikke klare å rikke den av fot.. Jeg viser hensyn og roper inn hunden overfor folk og hunder i bånd. De som er hysteriske går det jo ikke ann å snakke til, og jeg har mang en gang priset meg for at jeg ikke bor i hus med et slikt eksemplar av menneskearten. Diskusjoner om båndtvang kan ikke tas med slike folk da de har helt syke forestillinger om hva som er rett og riktig. Ofte har det vært en dårlig opplevelse en gang i fortiden som gjør at de er livredde og flipper ut bare de ser en hund. De kjenner ikke hundens elementære signaler og språk og krisemaksimerer slik at de kan skremme opp den sindigste Newfoundlander.. Jeg har flere i omgangskretsen som var livredde hunder da jeg skaffet meg hund. Disse er nå kurert og omvendt, og de kan nå omgås hunder uten å være hysteriske. Det verste er at disse hundofobe folkene overfører dette til barna sine. Foreldre må lære ungene å respektere hundene (inkl å _ikke_ gå bort til fremmede hunder), men ikke hyle og løpe hysterisk unna. Når det gjelder båndtvang så misbruker noen regelen selv om de ikke er redd for bikkjer, men rett og slett liker å kverulere. En fyr skulle ta Bastøy-ferja Moss-Horten. Han visste av tidligere erfaring at bikkja ble redd av å ligge i bilen, og bulderet nede på bildekk. Derfor tok han med bikkja opp og ut på dekk, i duskregnet og blåsten. De var de eneste som var ute. Ikke lenge etter dukker det opp et kranglete menneske (han hadde vel fått øye på de gjennom cafeteria-vinduet) og begynnte å rope om båndtvang. Fyr'n svarer at båndtvang er for å beskytte dyrelivet, og at det er dårlig med vilt ombord på Bastøyferja. Kverulanten stod på sitt og holdt det gående helt til han fant det best å komme seg inn, -da var han allerede kliss bløt. Virkelig en standhaftig tulling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92300-b%C3%A5ndtvang-p%C3%A5-hund/page/3/#findComment-512306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.