Gå til innhold

Kjøpe fra utlandet-toll

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Det er slik at det er tollfritt for de fleste varer opp til kr 500,-

Men det er kun varer opptil kr 200 som du slipper å betale norsk mva for.

Så hvis du kun kjøper ting som koster under kr 200 burde det gå greit, porto gjelder ikke som verdi på pakken.

For å være sikker på at du bruker de samme valutakurser som tollvesenet sjekk valuta på www.toll.no (omregningskurser)

Alt du trenger å vite finner du her:

http://www.toll.no/index_emne2.htm

Du bør fortolle selv for å spare de store gebyrene. Det kan du lese om på linken.

Viktig å huske på er at det er forslag om å øke grensen fra 200 til 1000 kroner. Hvis du kan vente, så gjør det. Følg med i media om denne saken.

Enkelte utenlandske nettbutikker tilbyr seg å sende varene med DHL. Dersom de gjør det så er du nesten 100 % sikker på at du ikke blir stoppet i tollen.

Nå går for øvrig denne 200-kroners grensen, opp til 1000 kroner om en stund. Det skulle for øvrig mangle. Pengene er tross alt verdt litt mindre nå enn når denne 200 kroners grensen kom for ca 30 år siden.

Men som sagt! DHL! Ikke er det dyrt heller. Jeg har i hvert fall bestilt en del DVD-plater på denne måten, og for inntil 7 plater koster det da ca 70 kroner.

Med større varer kan det selvsagt bli dyrere, men i forhold til å skulle betale moms og gebyrer, så vil jeg tro du tjener på det uansett.

Enkelte utenlandske nettbutikker tilbyr seg å sende varene med DHL. Dersom de gjør det så er du nesten 100 % sikker på at du ikke blir stoppet i tollen.

Nå går for øvrig denne 200-kroners grensen, opp til 1000 kroner om en stund. Det skulle for øvrig mangle. Pengene er tross alt verdt litt mindre nå enn når denne 200 kroners grensen kom for ca 30 år siden.

Men som sagt! DHL! Ikke er det dyrt heller. Jeg har i hvert fall bestilt en del DVD-plater på denne måten, og for inntil 7 plater koster det da ca 70 kroner.

Med større varer kan det selvsagt bli dyrere, men i forhold til å skulle betale moms og gebyrer, så vil jeg tro du tjener på det uansett.

Vet du når de har tenkt å øke fra 200 til 1000?

Da kan man jo slå seg mer løs på nettkjøp, og det gleder jeg meg til ;o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...