Cyberpus Skrevet 6. februar 2003 Skrevet 6. februar 2003 Hei! Jeg har installert XP Prof. men nå vil jeg bli kvitt den! Fort! Jeg forsøker å installere W2K, men får beskjed om at jeg ikke kan installere en "gammel" Windows over XP. Hrmf! Jeg finner heller ikke ut hvordan jeg formaterer disken med XP. Dobbelt-æsj. Hvordan kan jeg formatere hele PC-en min? Vil jeg miste all hardware slik som DVD-spiller, ISDN-kort, høytalere osv osv? 0 Siter
tiliti Skrevet 6. februar 2003 Skrevet 6. februar 2003 Last først ned drivere som du tar vare på på en annen partisjon (hvis du har noe i tillegg til c: som harddisk), eller brenner ut. Ta iallefall vare på drivere til kort du bruker til å koble til internet med, da kan du bruke dette til å få tak i de andre driverne dersom du mangler noe. Skriv ned navnene på kortene (som du ser i enhetsbehandlingen under min datamaskin/egenskaper/maskinvare) Du kan slette ntfs-partisjonen ved hjelp av en oppstartsdiskett. på denne oppstartsdisketten kopierer du inn et lite program kalt "delpart" ( http://binaries.it-faq.pl/windows/tools/disk/partition/delpart/DELPART.EXE ) Bruk delpart til å slette winxp-partisjonen med, lag en ny partisjon med fdisk. Installer med win2k cd'en. Alt du har på winxp-partisjonen blir borte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.