Gå til innhold

Erfaring i bruk av GLASSBYGGERSTEN

Anbefalte innlegg

Gjest oppusser

Hei, jeg har planer om å erstatte et vindu i en høy trappeoppgang med glass -byggersten. Da vinduet ikke er så stort, må hullet i veggen forstørres og jeg har tenkt meg at vinduet vil bli ca 1,4m bredt og 2m høyt.

Det jeg lurer på er om glassteinen kan erstatte veggen med tanke på styrke, og om glassbyggersten vil gjøre det kallere, altså mindre isolerende enn en vegg..

Jeg er ikke handtverker, men praktisk anlagt, vil jeg kunne gjøre jobben selv? Ytterveggen er i siporex.

Tar i mot alle råd med glede

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92433-erfaring-i-bruk-av-glassbyggersten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ørkenvandreren

*Grøss* Når ytterveggen er av Siporex, er det meste sterkere, hvis du er uheldig.

Hvis du har våtrom på innsiden av en Siporex-yttervegg, "bør" du ha en skikkelig fuktsperre... Det samme gjelder ytterveggen i seg selv - vær nøye med det utvendige vedlikeholdet.

Siporex har en lei tendens til å miste sin bæreevne, hvis det blir stående fukt i veggen.

Vi rehabiliterte en bygård, og der kunne vi nesten grave ut Siporex'en med skje i de fuktutsatte områdene.... Trøsten er at blokkene gjenvinner styrken/bæreevnen når de får tørket ut.

Det du _egentlig_ spurte om - glassbyggersten - har jeg ikke greie på..... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...