Gå til innhold

Hva er forskjellen på grøtris og vanlig ris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert et kjempedumt spørsmål, men. Kan jeg bruke litt grøtris til middag, liksom?

Skrevet

Da blir det grøt ja, som i risengrynsgrøt.

Skrevet

grøtris er tilberedt slik at det blir grøt... altså tilsatt vanilje og tykningsmidler, slik at det blir grøt...

Skrevet

grøtris er tilberedt slik at det blir grøt... altså tilsatt vanilje og tykningsmidler, slik at det blir grøt...

Herlighet...dagens verste formulering!

*Døsig*

Skrevet

Det blir ikke godt med grøtris til middag. Derimot kan du bruke vanlig ris til grøt.

Skrevet

Æsj. Hvordan grøtris er det du bruker?

Grøtrisen jeg bruker er polert rund ris, den er selvsagt ikke tilsatt sånn dritt. Derimot tilsetter jeg selv vanilje (ekte vanilje) under kokingen, da blir den søt og god og man trenger ikke sukker på.

BURDE så klart brukt naturris til grøtris, men det hæler jeg dessverre ikke. Men ungene liker det.

Jaj, nå er det sent, ser jeg av det jeg skriver *babler*

Skrevet

Neida. Grøtris er rundkornet ris. Det du snakker om er de ferdigposene man bare skal tilsette melk.

Skrevet

Neida. Grøtris er rundkornet ris. Det du snakker om er de ferdigposene man bare skal tilsette melk.

My mistake :) Jeg så for meg Toroposer med grøt :-/ Det er liksom ikke helt passende tilbehør til kjøttkaker og sånt ;)

minx1365380415
Skrevet

Da blir det grøt ja, som i risengrynsgrøt.

noen som har tips til hva man kan bruke istedenfor melk i grøt? Kan jo ikke akkurat koke soyamelk.. ertegrøt- urk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...