Gå til innhold

"Mel din egen kake!!"

Anbefalte innlegg

jeg lurer på... alle dere som liker å 'bry seg' med hva alle andre foretar seg.. - og hvordan... -hva er gleden ved dette...?? hva 'gir det' dere??

Nå tenker jeg på f.eks. de som på en tråd lenger ned her ønsker å anmelde en nabo fordi han har hunden sin løs... - 'bare fordi det er båndtvang'..??!! Jeg skjønner det hvis hunden er agressiv.. eller til plage.. men bare fordi loven sier at det er båndtvang...?? Dette er mennesker som liker å lage kvalm for andre, mener jeg.. Gjør dere aldri noe som ikke stemmer overens med lover og regler...??? Gjør dere aldri noe kritikkverdi?? Det tror jeg dere også gjør.. hvis dere gidder å tenke dere om litt!

Dette er bare et eksempel... det er altfor mange 'småsjeriffer' rundt om kring som mener de har rett til å bry seg.. kritisere.. og baktale.. og tilogmed anmelde andre mennesker kun fordi de gjør ting en ikke ville gjort selv! Hva kommer dette av? Jeg har en nabo som har bygget litt ut på huset sitt uten å søke først... - og en annen nabo som har anmeldt han for dette... - det kunne ikke falle meg inn!!! Hva er det med sånne mennesker...?? Byggingen var tilogmen på baksiden av huset, slik at det ikke syns, og allikevel måtte han andmelde...??!!!

Nei, mind your own buisness!!!

Fei for deres egen dør!! Og gi nå blanke i hva alle andre foretar seg!!!

Sånne mennesker irriterer meg grenseløst!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92568-mel-din-egen-kake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest appendix

Er i stort sett enig med deg. Men når det gjelder båndtvang er hundeeiere erfarignsmessig ganske blinde når det gjelder sin egen hund. For DEN er jo så snill, så reglene behoøver ikke gjelde for den. Noen som kjenner det igjen.

Er det dådyr i området så har disse problemer i snøen for tiden. En hund er en stor fare for dem. jeg mener det er bedre at hunden må gå i bånd enn at et slikt nydelig dyr blir skadet. Ingen hundeeier kan sikkert si at min hund går ikke etter dådyr. Da er hundeeieren isåfall dumog tankeløs og stikker hodet i sanda akkurat som strutsen.

Hundeeiere lukker også ofte øynene for at det finnes mennesker som er livredde for hunder. kanskje er de tidligere blitt angrepet. Det nytter ikke at de hører hundeeieren sier at hunden er SÅ snill! Hunder lukter frykt, og kan av og til bli provosert av det.

Hva om hunden angriper et barn i nabolaget? Det har hendt før at snille hunder 'helt uforklarlig' har angrepet barn.

Det er ikke for å fære 'ekkel' mot hudneeiere at denne regelen finnes. Hadde de holdt hunden i bånd under båndtvangsperioden så hadde folk sluppet å bry seg med det!

Det er i utgangspunktet hundeeierens om gjør feil her!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92568-mel-din-egen-kake/#findComment-512703
Del på andre sider

Er i stort sett enig med deg. Men når det gjelder båndtvang er hundeeiere erfarignsmessig ganske blinde når det gjelder sin egen hund. For DEN er jo så snill, så reglene behoøver ikke gjelde for den. Noen som kjenner det igjen.

Er det dådyr i området så har disse problemer i snøen for tiden. En hund er en stor fare for dem. jeg mener det er bedre at hunden må gå i bånd enn at et slikt nydelig dyr blir skadet. Ingen hundeeier kan sikkert si at min hund går ikke etter dådyr. Da er hundeeieren isåfall dumog tankeløs og stikker hodet i sanda akkurat som strutsen.

Hundeeiere lukker også ofte øynene for at det finnes mennesker som er livredde for hunder. kanskje er de tidligere blitt angrepet. Det nytter ikke at de hører hundeeieren sier at hunden er SÅ snill! Hunder lukter frykt, og kan av og til bli provosert av det.

Hva om hunden angriper et barn i nabolaget? Det har hendt før at snille hunder 'helt uforklarlig' har angrepet barn.

Det er ikke for å fære 'ekkel' mot hudneeiere at denne regelen finnes. Hadde de holdt hunden i bånd under båndtvangsperioden så hadde folk sluppet å bry seg med det!

Helt enig med DEG appendix!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92568-mel-din-egen-kake/#findComment-512706
Del på andre sider

forholdsvis enig med deg. synes at folk flest skal slutte å bry seg om bagateller og om ting som på ingen måte angår dem. så fremt de ikke blir spurt da selvsagt. MEN, når det gjelder bikjer, eller andre dyr for den sakens skyld, så er det en grunn til at reglene er der. det er en grunn til at det er innført båndtvang...

personling hadde jeg ikke hatt noen betenkligheter med å "knerte" ei bikje dersom den skadet noen, eller voldet skade på noe som er mitt kun fordi eieren ikke ville ha den i bånd...

det enkleste og ekleste ville selvsagt vært det gode gamle "sennep i rassen" trikse... bikja ville vært veldig lydig etter det...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92568-mel-din-egen-kake/#findComment-512804
Del på andre sider

Annonse

Dådyr? Hvor er det du bor hen?

Ellers er jeg enig med deg, altså, med mindre bikkja går rundt inne i hagen, men da er det vel heller ikke båndtvang på den tenker jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92568-mel-din-egen-kake/#findComment-513108
Del på andre sider

Gjest appendix

Dådyr? Hvor er det du bor hen?

Ellers er jeg enig med deg, altså, med mindre bikkja går rundt inne i hagen, men da er det vel heller ikke båndtvang på den tenker jeg.

Om det er dådyr eller rådyr er jeg ikke sikker på. Går litt i surr i det greiene der.

Trodde slike dyr fantes i hele Sør-Norge jeg da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92568-mel-din-egen-kake/#findComment-513329
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...